After: Tajomstvo (Anna Todd)

25.07.2016 17:39

After: Tajomstvo
Anna Todd

Autor: Anna Todd
Názov: After - Tajomstvo
Vydavateľstvo: Ikar (YOLi)
Séria: After (tretí diel)                                                    

 

 

Anotácia knihy

 

Na knihu Tajomstvo som sa celkom tešila, keďže predošlé dve knihy z tejto série sa mi celkom páčili (aj keď sú zakaždým čoraz hrubšie, takže začínam mať pomaly mierny problém ich prečítať, keďže mám menej času). Tretí diel knihy je naozaj neskutočne hrubý (niečo cez 800 strán, heh :D), čím už u mňa autorka začína pomaly konkurovať autorovi Hier o tróny. Hrubé knihy mi pravdaže nevadia, ale minimálne na začiatku čítania ma to od knihy odradzovalo, aj keď som sa na príbeh tešila.
Vzťah Tessy (nikdy neviem akým spôsobom skloňovať cudzie ženské mená a aké i/y tam má byť :D) a Hardina je podobný ako v predošlých dieloch, neustále sa striedajú chvíle, keď sú šťastní a spokojní, keď sa majú radi a všetko je ako v úžasnej rozprávke, chýbajú tam len jednorožce, ktoré by skákali po dúhe. Prejde však chvíľa a tento vzťah sa zase otočí opačným smerom, keď sa nechcú radšej ani vidieť. Na jednej strane ma to už občas tak trocha otravuje. Neviem, či ich autorka nechá spolu, alebo nie, ale tieto neustále hojdačky (aj keď pravdaže ku vzťahom patria) mi v tomto prípade už občas prerastajú cez hlavu a nevyhovujú mi. Celý čas sa to v podstate takto stále točí, čo ma po čase (obzvlášť pri hrúbke tej knihy) prestane baviť. Zaujímavý a dynamický, originálny dej by som v tejto knihe nehľadala. Je zameraný viac na vzťah medzi Hardinom a Tessou (keď raz je všetko úžasné a vzápätí je to zase presne naopak a pomaly sa nenávidia). Autorka napriek tomu vie, ako má čitateľa zaujať. Teda, ak niekoho vyslovene baví sledovať takéto vzťahy, určite si v knihe nájde to svoje. Nechcem tým povedať, že by ma autorka nedokázala udržať v napätí alebo zaujať (to nie, píše naozaj dobre a pomerne pútavo), len jednoducho boli časti knihy, keď ma ten večný kolotoč okolo ich vzťahu už akosi nechytil.

Autorka vie písať dobre, ale niektoré časti v knihe sú na môj vkus veľmi natiahnuté, nezaujímavé, keďže dej v niektorých častiach prakticky nepohybuje, takže ako čitatelia ostaneme zaseknutí na určitom bode. Od tak hrubej knihy by som očakávala trocha viac dynamiky, veď niečím toho čitateľa musím 800 strán udržať. Autorka to preto naťahuje, čo mi nevyhovuje. Keby radšej skrátila dĺžku knihy, keď čitateľovi nemá v niektorých častiach čo priniesť. Anna Todd je ako autorka naozaj nadaná, píše veľmi zaujímavo, len by ten potenciál mohla využiť tým, že by dej skúsila okoreniť a nenaťahovať. To je asi jediné, čo by som knihe vyslovene vytkla. Inak ma celkom bavila, páči sa mi, akým vývojom prešla hlavná hrdinka. Keď si porovnám Tessu z prvej knihy a tú terajšiu, je tam vidieť veľký posun v správaní aj myslení, pravdaže sa vyvinula smerom k lepšiemu, silnejšiemu. Dokázala si podržať svoj názor a nebola ani priveľmi hysterická, ako hrdinky bývajú (alebo ona zopárkrát bola...).

Od knihy som čakala o niečo viac, ale nedá sa povedať že by som bola vyslovene sklamaná, to nie. Som zvedavá na ďalšie pokračovanie, keďže ku koncu knihy konečne nastal nejaký zvrat.