Cestovateľ (Alexandra Bracken)

22.01.2017 16:05

Cestovateľ

Autor: Alexandra Bracken
Vydavateľstvo: Motýľ

Za poskytnutie knihy ďakujem Megaknihám

 
Cestovanie časom bolo v istom období ústrednou témou najmä sci-fi kníh alebo seriálov. Okrem zaujímavej zápletky totižto prináša čitateľovi aj poznatky z danej doby, v ktorej sa aktuálne nachádza hlavný hrdina. Keďže sa cestovaním v čase neustále mení prostredie, v ktorom máme hlavného hrdinu, čitateľ sa nezvykne nudiť, pretože sa stále v jeho okolí deje niečo, čo upútava jeho pozornosť. Kniha Cestovateľ mala pomerne pozitívne hodnotenie a keďže kníh s témou cestovania v čase som nečítala veľa, rozhodla som sa po nej siahnuť.
 

Husľová virtuózka Etta sa náhle ocitá v neznámom svete po tom, čo ju strčili do priechodu v čase. Zisťuje, že patrí do rodiny, ktoré sú známe tým, že dokážu cestovať v čase. Ocitá sa uprostred mora, kde stretne Nicholasa. Ten žil spokojným životom, dokým sa neobjavila práve Etta a nepriniesla so sebou nepríjemné spomienky z minulosti, na ktoré sa snažil zabudnúť. V tom čase jeho rodina pátra po ukradnutom vzácnom predmete, ktorý dokáže nájsť len Etta. Spoločne sa vydajú na nebezpečnú cestu naprieč storočiami.

Autorka zameriava prvú časť knihy skôr na dôkladnejšie opisy a uvedenie do situácií. Vytvorila si vlastné pravidlá pre cestovanie časom, ktorým prispôsobila vykreslenie sveta v ktorom máme hlavných hrdinov. Chvíľu čitateľovi síce trvá, kým sa úplne dostane do obrazu, ale nakoniec za to príbeh stojí. Hoci mi v niektorých častiach opisy troška prekážali, pretože spomaľovali dej, autorka to vynahradila príjemným štýlom písania, ktorý vás upúta.

Ako v každej Ya knihe, aj tu máme romantiku, ako inak medzi Nicholasom a Ettou. Už som z klišé románikov medzi tínedžermi pomerne unavená, takže ich vzťah, hoci bol miestami pekný alebo zaujímavý, ma až tak neupútal a zdržoval ma. Etta mi vo viacerých situáciách pripomínala typicky naivnú, možno priam hlúpu hrdinku, ktorej majú všetci plné zuby.

Túto knihu považujem skôr za príjemné, oddychové čítanie, hlbšiu myšlienku mi veľmi nedala. Napriek tomu autorka píše zaujímavo a téma knihy ma zaujala napriek jej nedostatkom.