Fanúšička (Rainbow Rowellová)

01.06.2015 15:55

Fanúšička

Autor: Rainbow Rowellová
Séria: -
Vydavateľstvo: YOLi (Ikar) - 2015

Za poskytnutie knihy ďakujem vydavateľstvu Ikar.

Knihu si môžete zakúpiť priamo TU.

Cath je fanúšička seriálového hrdinu Simona Snowa. So svojou sestrou, dvojčaťom, Wren sa ako deti ukryli v Simonovom svete a to im pomohlo prekonať matkin odchod. Orek toho zbožňovali čítanie, vypisovanie na fanúšikovské fóra, písanie nekonečných množstiev fanfiction, či prezliekanie sa za postavy. Wren už z fandomu vyrástla, ale Cath to nedokáže, ani nechce. Obe sestry majú osemnásť rokov a Wren dostane bláznivý nápad. Chce, aby obe išli na univerzitu a spoznali nových ľudí. Cath je vystavená na pospas naštvanej spolubývajúcej a jej frajerovi. Jej profesorka si myslí, že fandom je koniec sveta a úplná zbytočnosť.
Je Cath pripravená žiť svoj vlastný život? A čo ak bude musieť prestať byť fanúšičkou?

Na Fanúšičku som sa neskutočne tešila. Od tejto autorky som už prečítala Eleanor a Park, a veľmi sa mi to páčilo! Hneď, ako som sa dozvedela, že vyjde aj Fanúšička, musela som si tú knihu prečítať... jednoducho som musela.

Už len z toho dôvodu, že bola Cath pravou fangirl (fanúšička) mi bola veľmi sympatická. Dôverne poznám ten pocit, keď vaše okolie nie je úplne pobláznené danou knižnou sériou rovnako ako vy, alebo vás nebodaj za fandom odcudzujú. Poriadna hlúposť, čo? Mám mnoho sérií alebo jednotlivých kníh, ktorých som fanúšička a v takom prípade sledujem o tej knihe úplne, ale že úplne všetko čo je na internete. Určite mi táto skutočnosť pomohla zblížiť sa s Cath. Navyše mi bola sympatická aj v tom, že sa od Wren nechcela oddeliť. Toto tiež veľmi dobre poznám, nejde však o súrodenca, ale o kamarátku. Vždy, keď som si našla naozaj skvelú najlešpiu kamarátku (stalo sa mi to tak možno štyrikrát, pokiaľ si dobre pamätám), som sa od nej nechcela oddeliť. Akonáhle sa do ich okolia prisťahovali iné dievčatá, s ktorými sa kamarátila tiež, už som si svojím postavením nebola taká istá a potom som z toho bola častokrát sklamaná. Pre to naozaj chápem, že sa Cath od Wren nechce "odlepiť", navyše spoločne prežili aj odchod ich mamy, takže medzi nimi bolo určite veľké puto.

Problémy v deji a v čítaní knihy mi trochu robili ukážky z Cathinej (občas aj Wreninej) fanfiction striedané s normálnym dejom. Už som to spomínala, že ma to zvykne rušiť, pretože sa vždy sústredím na dej, potom sa to tam zrazu objaví, prečítam si to, ale zvyčajne zabudnem, čo bolo v tej ukážke z niečoho predtým. Jednoducho sa neviem sústrediť na dve rôzne dejové vetvy, aj keď v tomto prípade som to zvládala v pohode.

Cath je taká typická obyčajná baba, ktorá má rada nejakú fiktívnu postavu, je nespoločenská a nerada skúša nové veci, teda nerada ich skúša sama. Čítať knihu z jej pohľadu bolo vynikajúce aj preto, že občas rozmýšľala nad takými vecami, ktoré iným ľuďom ani neprídu na um.

Aj keď som si myslela, že to veľké zakomponovanie Simona Snowa bude fajn, až tak mi to nevyhovovalo. Samozrejme, keby Cath zbožňovala rovnakú postavu ako ja, mala by som zrejme úplne iný názor. Časti so Simonom ma až tak nebavili, ale rozhodne neboli zlé. Len mám na autorke omnoho radašej jej vykreslenie postáv, kvalitných hrdinov a hrdiniek a skvelý dej...

Hodnotenie

Fanúšička splnila moje očakávania. Autorka ma nesklamala, ale veľmi príjemne prekvapila (aj keď som pochybovala, že to môže byť ešte lepšie...). To, čo knihe strhnem, dávam dolu z hodnotenia kvôli tým častiam so Simonom, ktoré majú v deji určite svoje miesto, ale mňa až tak nezaujali, keďže tohto hrdinu nepoznám.

4,75/5

Kris :3