Horúčka

17.08.2014 12:10

Autor: Lauren DeStefano

Vydavateľstvo: Fortuna Libri (v edícii Fortuna Teen)

Séria: Záhrada večnosti (druhý diel trilógie)

Anotácia: Rhine s Gabrielom síce utiekli zo sídla, ale zlo im stále dýcha na chrbát.
Po úteku sa dostanú do ďalšej pasce – do zvráteného lunaparku, v ktorom stará kupliarka dozerá na svoje dievčatá. Rhine a Gabriel sú odhodlaní dostať sa na Manhattan – do bezpečia k Rhininmu dvojčaťu Rowanovi. Cesta tam je však dlhá a plná nástrah. Vo svete, kde sa mladé ženy dožívajú len dvadsať rokov a mladí muži umierajú ako dvadsaťpäťroční, je čas nesmierne cenný. Najhoršie však je, že sa im nepodarí uniknúť Rhininmu svokrovi Vaughnovi, ktorý si zaumienil za každú cenu priviesť Rhine naspäť do sídla.

! Odporúčam prečítať si túto recenziu, ak ste čítali prvý diel, inak by recenzia mohla byť spojerom, nakoľko už anotácia je pre tých, ktorý prvý diel nečítali, spojlerom!

Niečo v skratke k obálke

Obálka opäť nesklamala. Nádherné, nádherné, nádherné! Zase sa stratávame s obálkou, ktorá vyzerá úžasne a súvisí s knihou úplne presne!

Hodnotenie obálky: 5/5 !

Niečo k téme knihy

Ocitli sme sa tam, kde predošlá kniha skončila. Rhine a Gabrielovi sa podarilo utiecť a čaká ich strastiplná cesta za Rowanom. Nájdu ho? Nechytí ich správca? A čo sa stalo s Cecily a jej bábätkom? Toľko otázok, no na všetky ponúka táto kniha odpoveď!

Postavy a dej

Ako sa dej posúva, pribúdajú nám nové postavy. Rhine a Gabriel sú na úteku. Dostanú sa až do štvrte, kde žijú dievčatá na prostitúciu. Rhine je opäť v pasci! Majiteľka sa rozhodne Rhine predať, a tak neostáva veľa času. Jedno z dievčat, ktoré tu žijú sa rozhodne ujsť spolu s nimi, avšak má to háčik. Toto dievča má malú dcérku Maddy, ktorá je postihnutá - nedokáže rozprávať. Rhine súhlasí, že ujdú spolu s nimi. A tak sa pre nich začína ďalší útek. 

Dej tejto knihy mi nenapredoval tak rýchlo ako to bolo u prvého dielu. Je tu však dostatok akcie a napätia, ale prekážajú mi Rhnine myšlienky. Stále romýšľa nad tým istým, a hoci sa dej posúva, mám pocit, že Rhine stále stojí na mieste a nevie sa odlepiť od zeme.

Rhine musí nájsť svojho brata, a tak sa chce vrátiť domov. Na miesto, kde vyrastala. Dúfa, že tam nájde ich starý dom a hlavne brata. V ceste jej však opäť stojí správca... 

Hodnotenie knihy: 4/5 Hodnotenie spolu s obálkou: 9/10

   

Komu by sa kniha mohla páčiť

Ak ste čítali prvý diel knihy, určite túžite po pokračovaní. Ako som už spomínala, táto kniha je druhým dielom série, preto by ste si najskôr mali prečítať ten prvý diel :)

Niečo na záver

Priznávam, že prvý diel knihy sa mi páčil o niečo viac. V tomto dieli som nejako Rhine prestávala rozumieť.

Napriek tomu je táto kniha stále originálna, nápaditá, desivá a skvelá! Povedala by som, že ku koncu sa mi miestami páčila viac než prvý diel. Autorka vytvorila úžasnú sériu! Žiaľ, kolujú reči, že tretí diel na Slovensku a v Česku nevyjde, čo by ma neuveriteľne sklamalo! Verím, že je to iba poplach, ktorý utíchne, a že tretí diel vydajú. No nevyzerá to veľmi ružovo... ani v knihe a ani s nami čitateľmi a fanúšikmi tejto série! Ale je ešte jedna možnosť: začať sa poriadne učiť angličtinu a kúpiť si tú knihu v origináli. No komu sa to dnes chce čítať v origináli, keď si môžme počkať a čítať to v našom rovnom jazyku? Však načo namáhať mozgové bunky viac, než je nutné... :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem knižnému obchodu www.ikarus.sk/

Verím, že som vám na záver poskytla možno menší podnet na rozmýšľanie, hoci aj ja si knihu radšej prečítam v slovenčine. :D

Kris :3

 

 

 

Vyjdarite sa k recenzii...

Skvelá recenzia!

Zuzana Harmancovánovská | 17.08.2014

Tak táto recenzia sa ti naozaj podarila! Čítala som prvý diel, aj ten druhý a musím s tebou súhlasiť. Mne sa Rhine nejako prestala v druhom dieli páčiť... Sledujem viacero blogerov, ale oni nepridávajú tak super recenzie ako ty. Keby si písala takto recenzie, podľa mňa budeš patriť medzi top recenzentov, ak už náhodou nepatríš, pretože táto recenzia am dostala!

Re:Skvelá recenzia!

Kris | 30.08.2014

ďakujem. Ja som kedysi natáčala recenzie a chcela som sa k tomu vrátiť. Počkajte si na september a bude vám z množstva mojich videí asi zle pretože budú pribúdať naozaj v hojnom počte :)

Pridať nový príspevok