Kam zmizla Aljaška

27.08.2014 16:46

Autor: John Green

Vydavateľstvo: Slovart

Séria: -

Anotácia: Miles má bizarnú záľubu v posledných slovách svetových osobností. Najviac ho fascinuje Francois Rabelais a jeho posledná veta: „Idem hľadať to Veľké Azda." Miles si nechce počkať na podobný osud a presvedčí rodičov, nech ho pošlú do internátnej školy mimo mesta. V Alabame si rýchlo nájde nových priateľov: spolubývajúceho Chipa, ktorého všetci volajú Plukovník a ktorý vo voľných chvíľach memoruje nekonečné abecedné zoznamy, i krásnu, ale nepredvídateľnú Aljašku, do ktorej sa zamiluje. Čaká ich rok plný porušovania školského poriadku, testov a skúšok, žartíkov, rozchodov a odhalených tajomstiev. Čo zmení Milesov názor na jeho „Veľké Azda"?

Niečo v skratke k obálke

Obálka tejto knihy nie je pre mňa nejako extra nezvyčajná, v origináli sa mi páči viac. Ani táto však nie je celkom na zahodenie.

Hodnotenie obálky: 4/5

Niečo k téme knihy

Opäť reálny príbeh zo života od Johna Greena!

Postavy a dej

Hlavným hrdinom je chlapec, Miles. Zo začiatku som sa bála ako to budem vnímať, pretože nie som zvyknutá pri takýchto knihách čítať z pohľadu chlapca. Ku podivu som si na to hneď zvykla. Iba pri opise Aljašky mi to nebolo nejako extra príjemné, ale však to opisoval chlapec, tak to odpustím. :D  Tiež som sa obávala jeho záľuby v posledných slovách známych osobností. Našťastie to bolo presne naopak, dodalo to tejto knihe šmrnc. John Green je podľa mňa už overená klasika, a ani teraz ma dejovo nesklamal. Zažila som napätie aj smútok, chvíle pri ktorých vám neviditeľná sila zovrie srdce, hoci viete, že je to "iba" príbeh. Pre vás je to však v tej chvíli jediná vec na ktorej záleží. :) Bol tu prítomný aj humor, pre Greenove knihy už asi tipický.  Vzťah medzi Milesom a Aljšakou bol zvláštny, no pomaly sa vyvýjal a jeho vývoj sa mi veľmi páčil! Je mi naozaj ľúto, čo sa stalo potom, ale to vám už samozrejme neprezradím! Tá časť, ktorá je šedou stranou v knihe označená ako Potom, mi naozaj srdce naťahovala. Bolo to veľmi dojemné čítanie, ale to sa dozviete, keď si to prečítate aj vy. Negatíva knihy? Jediné, čo môžem vytknúť je, že na viacerých e-shopoch je napísané "vhodné pre čitateľov od 12 rokov". Myslím si, že by to malo byť od 15 rokov. Nie žeby dnešné 12 a menej ročné deti o tých veciach nevedeli, ale netreba im to v knihách takýmto spôsobom ponúkať. Keby tam bolo od 15 rokov, je to na zodpovednosť tých detí, či si to prečítajú alebo nie. Na druhej strane, mňa by to označenie "od 15 rokov" neodradilo. :D

Dej knihy je napínavý, zapletitý a zaujímavý. Taktiež naozaj originálny! 

Komu by sa kniha mohla páčiť

Myslím, že skoro každému až na verných fanúšikov fantasy, tí by ostali naozaj sklamaní. Ak patríte medzi fanúšikov knihy Na vine sú hviezdy, odporúčam vám aj túto. Nie, nebojte sa, choroba sa tam tentokrát ako hlavný motív nejaví.

 

Niečo na záver

John Green je už overená značka, knihy od neho ma zatiaľ nikdy nesklamali. Dobrou správou pre jeho fanúšikov je, že v slovenčine by mal čoskoro vyjsť ďalší jeho román - Paper Town! 

Kris :3

 

 

 

Vyjadrite sa...

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok