Mesto kostí

18.08.2014 19:37

Autor: Cassandra Clare

Vydavateľstvo: Slovart

Séria: Nástroje smrteľníkov (prvý diel)

Anotácia: Pätnásťročná Clary Freyová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov?

Niečo v skratke k obálke

To si zo mňa robíte srandu, však? Takto má podľa vás vyzerať obálka jednej z najpopulárnejších sérií súčasnosti? Na obrázku sa vám to možno nezdá až také zlé, ale verte mi, keď knihu uvidíte, pravdepodobne nebudete nadšení. Ani ja som nebola. Pozrite sa na zahraničné obálky... keby aj oni mali takéto, podľa mňa "nepodarky", nepoviem nič. Ale keď oni majú naozaj krásne obálky. Že neveríte? Vpravo je naša slovenská obálka a vľavo je originál.

Hodnotenie obálky: 2,5/5

Niečo k téme knihy

Tentokrát tu máme Tieňolovcov, čiže "ľudí", ktorí chránia náš svet pred démonmi. Dosť ma sklamalo, že autorka do toho absolútne neoriginálne zaplietla upírov a vlkolakov, ktorých používa iba na to, aby zaujala mladých čitateľov, inak by sa to podľa mňa zaobišlo aj bez nich. Dobre, v niektorých situáciách možno nie... ale aj tak!

Postavy a dej

Hlavnou postavou číslo jeden, je pätnásťročná Clary, ktorá jedného dňa uvidí ako v jednom klube zabijú mladého chalana. Pravdaže, Clary sa v tom trošku začne vŕtať, a zrazu vidí ľudí, ktorých ostatní nevidia. Kto sú tí tajomní? Predsa Tieňolovci! 

Clary mi absolútne nevyhovala. Keby uniesli moju mamu, určite by som sa netrápila chalanmi, ale jej zmiznutím! A to, že emócie sa v tejto knihe prejavujú výhradne cez pery? Kusol si do pery, oblizol si pery, zamyslel sa a dotkol sa pier... Normálni ľudia o svojich pocitoch buď hovoria alebo ich prejavujú úplne inak. Ako som už spomínala v úvode, tí upíri a vlkolaci sa mi tam absolútne nehodia, a za to má u mňa autorka veľké mínus. Clary je v jednej chvíli tak detinská a s prepáčením, sprostá, že mám pocit, že je to nejaké 9 ročné dievčatko. A v ďalšej chvíli sa zas správa prehnane dospelo, a mne liezla na nervy.

Jace mi bol pomerne sympatický, čo to kecám, bol mi dosť sympatický, ale v tejto knihe sú základné povahové črty a činy postáv jasne rozdelené: Jace dáva ironické a "cool" hlášky, Isabella je drsná a neprístupná, Simon je mierne od veci alebo chce brániť Clary, Alec mlčí a Clary, to nekomentujem...

Ale presuniem sa k deju. O čo vlastne ide? Jedného dňa sa život pätnásťročnej Clary úplne zmení. Unesú jej mamu, pred jej očami nejakí divní ľudia zabijú chlapca a potom zmiznú, napadne ju démon...

Clary sa dostane do sveta Tieňolovcov a dozvie sa, že je iná ako ostatní. Jej mama bola vydatá za najväčšieho záporáka, Vilentina, ktorý chce Tieňolvcov v podstate zničiť. A tak proti nemu musia všetci bojovať...

Očakávala som niečo dobré, no táto kniha ma máličko sklamala (asi ste si všimli, čo som jej vytkla), ale nie je to úplne najhoršie čítanie. Postavy sú mladých sympatické a autorka rieši v knihe pohľady násťročných, takže to považujem ako plus.

Hodnotenie knihy: 3/5 Hodnotenie knihy s obálkou: 5,5/10

Komu by sa táto kniha mohla páčiť

Tak, predpokladám, že tínedžeri túto knihu milujú. Ja fakt neviem, komu by som ju mala odporučiť... ☺

Niečo na záver

Čítala som zatiaľ štyri dieli tejto série, a môžem vám potvrdiť, že ďalšími dielmi sa to zlepšuje ♥ Prvý diel knihy je aj sfilmovaný. :)

Kris

 

 

Vyjadrite sa...

Nádherná recenzia

Isabel | 26.08.2014

úžasná recenzia, kris! páči sa mi, je absolútne úžasná! Vynikajúce... :)

Re:Nádherná recenzia

Kris | 30.08.2014

Ďakujem za pochvalu

Pridať nový príspevok