Metro 2035 (Dmitry Glukhovsky)

02.09.2016 12:34

Metro 2035

Autor: Dmitry Glukhovsky
Séria: Metro (3/3)

 

Anotácia knihy

Ak sledujete môj blog už dlhšie, pravdepodobne viete, že mám naozaj rada postapokalyptický motív. Takéto knihy sa mi páčia, bavia ma, dokážem sa pri nich častokrát aj dosť báť. Presne takouto sériou je aj Metro. V poslednej knihe autor urobil viacero významných zmien, ktoré vlastne tretí diel odlíšili od tých predošlých dvoch. Išlo o pomerne razantné zmeny, aspoň podľa recenzií, preto som sa celkom obávala. Autor sa v tomto dieli vyhýba napríklad mutantom, ktorí boli v predošlých dvoch knihách a hlavným problémom na povrchu je zvýšená rádioaktivita. Je zaujímavé vidieť aj vývoj hlavnej postavy, pre ktorú bolo v prvej knihe všetko nové, nebezpečné, no v tomto treťom dieli už svet pozná, je to jeho staršia a skúsenejšia verzia. Jeho problémom už nie sú rôzne nástrahy, ale ľudská spoločnosť. V druhej polovici knihy dej rýchlo ubiehal, mala naozaj rýchle tempo a bavila ma.
Na záver by som knihu odporučila tým čiateľom, ktorých baví čítať postapokalyptický motív, myslím, že v Metre si určite nájdu to svoje.