Nevítaní (Sophie Jordanová)

13.08.2015 11:41

Nevítaní

Autor: Sophie Jordanová
Vydavateľstvo: Cooboo (2015)
Diel: 1/2

Za poskytnutie knihy ďakujem www.preskoly.sk/

Knihu si môžete zakúpiť priamo TU

Anotácia

Je rok 2021 a v Spojených štátoch amerických sa niekoľkonásobne zvýšil počet vrážd. Čím ďalej tým viac ľudí má totiž tzv. HTS syndróm – ich DNA obsahuje vraždiaci gén. Davy je takmer dokonalá študentka prestížnej školy, je krásna, chodí s úžasným chlapcom a je veľmi talentovanou hudobníčkou. Ale jedného dňa sa celý jej perfektný život zosype ako domček z kariet. Do jej domu dorazia zástupcovia vlády a povedia jej, že je nositeľkou, teda že je HTS pozitívna. Vlastní rodičia sa jej začínajú báť, hoci nikdy nikomu neublížila, vyhodia ju zo školy a stratí všetko, čo mala, o čo sa snažila, svoju budúcnosť. Nositeľov pribúda a svet, ako ho poznáme, sa mení. Nikto už sa necíti v bezpečí. Ľudia s HTS sa začínajú zatvárať do internačných táborov. Davy má ale nakoniec šťastie, ocitne sa v špeciálnom výcvikovom tábore. Pokiaľ sa to dá považovať za šťastie – čo z nej bude, keď výcvik prežije? Vraždiace monštrum? A dokáže sa ubrániť vlastným génom alebo sa stane vrahyňou?

Hneď ako som zbadala, že táto kniha vyšla, vedela som, že ju musím mať. Anotácia znela sľubne, obálka tiež a recenzie na knihu vyzerali viac - menej v prospech knihy. Navyše som od autorky prečítala aj sériu Draki, ktorá sa mi páčila, tak prečo to nerisknúť a knihu si neprečítať?

V prvom rade by som chcela pochváliť nápad, ktorý sa radí medzi nápady na knihy, ktoré najviac obdivujem. Vražedný syndróm - neznie to zaujímavo? Kto by o tom nechcel čítať? Mňa si to rozhodne získalo, podľa mňa je to geniálna téma a v spojení s dobrým spracovaním vznikla naozaj neskutočne zaujímavá kniha :)

Dokázala som si predstaviť, ako by asi spoločnosť vyzerala, keby sa to dialo naozaj. Občas, keď si zapnem správy na Markíze, tak mám pocit, že sa to naozaj aj deje (samé vraždy, lúpeže a pod.), ale tomu som sa teraz nechcela venovať, len mi to nešlo nespomenúť.
Navyše v tom roku budem mať krásnych 21 rokov :P, takže predstava, že by som bola vrahyňa je určite lákavá. Nechápte ma zle, ja nechcem ľuďom ubližovať, ani nepodporujem násilie, no v knihe by som si to predstaviť vedela, to je všetko :D

Davy bola na začiatku dievča, ktoré malo dokonalý život. Bola zázračné dieťa, ktoré od troch rokov vedelo hrať na viacero hudobných nástrojov a navyše krásne spievala. Mala dokonalého frajera, ktorého jej každé dievča závidela. Žila jednoducho vo svojom dokonalom svete... až dokiaľ nezistili, že má HTS, čiže sa z nej stane vrahyňa. A zrazu sa jej krásny, úžasný svet rozpadol.

Veľmi sa mi páčil rozvoj tejto postavy - to, ako postupne dospela a zmenila aj svoje vnímanie. Autorka si vybrala naozaj veľmi náročnú tému na spracovanie (pomerne aktuálnu tému) - mnohé situácie zbytočne zdramatizovala, čo čitateľovi mohlo prísť neprirodzené. A mnohokrát už tak romantické situácie ešte... ako to povedať, asi precukrila (počkať, vlastne presladila :D). NA druhej strane sa v knihe stále čosi dialo, čosi riešilo a čitateľ sa preto nenudil.

Knihu hodnotím...

4/5 :)