Pasca

17.08.2014 11:34

Autor: Lauren DeStefano

Vydavateľstvo: Fortuna Libri (v edícii Fortuna Teen)

Séria: Záhrada večnosti (prvý diel trilógie)

Anotácia: Zberači jedného dňa odvlečú šestnásťročnú Rhine Elleryovú, čím sa jej otvoria dvere do luxusného sveta najvyššej spoločenskej vrstvy. Hoci ju jej manžel Linden naozaj ľúbi a medzi ňou a jej sestrami manželkami sa vytvorí hlboký vzťah, Rhine má jediný cieľ – utiecť, nájsť svojho brata dvojča a ísť domov. Rhine však nebojuje len so stratou slobody. Lindenov otec naháňa strach a je posadnutý hľadaním protilátky na genetický vírus, ktorý má už o štyri roky zabiť jeho syna, a je pre to ochotný urobiť čokoľvek – aj zbierať mŕtvoly, aby na nich mohol robiť svoje experimenty. S pomocou Gabriela, sluhu, ktorý ju čoraz väčšmi priťahuje, sa pokúsi utiecť, aby tú trochu času, čo jej ostáva medzi živými, strávila na slobode.

Niečo v skratke k obálke

Obálka tejto knihy je naozaj impozantná a nádherná. Hneď na prvý pohľad ma uchvátila. Je perfektne spracovaná a hodí sa k téme knihy.

Hodnotenie obálky: 5/5 !

Niečo k téme knihy

Opäť tu máme budúcnosť. Nie sú to upíri, vlkolaci, roboti, čarodejníci... Nie je to presladený román, ani nepodarená napodobenina sci-fi. Táto kniha opisuje tak desivú budúcnosť, že pri jej čítaní budete na celom tele cítiť zimomriavky, budete tomu príbehu veriť. A v jednu slabú chvíľku si poviete: "Som rád, že som sa narodil do tohto sveta..."

Postavy a dej

Hlavnou hrdinkou tejto knihy je šestnásťročná Rhine, ktorá žila spolu so svojím bratom - dvojčaťom Rowanom. Jedného dňa ju unesú zberači, ktorí odnášajú mladé dievčatá a predávajú ich bohatým pánom. Ľudstvo sa kvôli vírusu stalo časovanou genetickou bombou. Ženy zomierajú v 20 a muži v 25 rokoch. Preto musia mať deti príliš skoro.

Dievčatá, ktoré páni nekúpia budú usmrtené. Rhine medzi ne našťastie nepatrí, vyberú si ju a má prežiť svoje 4 roky života v nádhernom sídle spolu s ďalšími 2 dievčatami, ktoré boli tiež vybrané. Rhine je však nešťastná, pretože život v sídle sa môže na prvý pohľad zdať nádherný, no v skutočnosti tam musí žiť ako vtáčik v klietke (je to zobrazené aj na obálke knihy). Zo všetkých síl sa snaží uniknúť, a je jej jedno akým spôsobom.

Prejdem ale k postavám. Rhine je mi veľmi sympatická. Nenechá sa podriadiť a má na vec vlastný názor. Bojuje za každú cenu a neprestáva dúfať. Pre mňa je Rhine absolútne ideálna postava. Čo sa týka jej výzoru, tiež sa nemôžeme sťažovať. Rhine má aj istú anomáliu, jedno oko modré a druhé hnedé... autorka sa s ňou pekne pohrala, a musím uznať, že sa jej to vydarilo! Rhine žije v sídle spolu s dvoma ďalšími dievčatami, ktoré sú jej sestry manželky. Tieto dve postavy sú pre dej významné, no nebudem sa im bližšie venovať, pretože by som vám prezradila príliš veľa, a to pravdaže, nechcem. Gabriel je sluha v sídle. Počas Rhininho pobytu v sídle sa zblížia a spriatelia. No časom je z toho priateľstva úplne iný vzťah a Gabriel sa rozhodne ujsť spolu s Rhine. Čo sa týka ostatných postáv, ktoré v knihe sú, nemyslím si, že by ich bolo treba nejako špeciálne ešte viac opisovať, to už nechám na vás, aby ste si knižku prečítali.

Páči sa mi aj prostredie, ktoré autorka vytvorila. Svet zničený genetikou? To je bomba! Hej, použila som mneší dvojzmysel. Táto desivá predstava môže byť za pár rokov reálna, preto sa nad knihou môžme pozastaviť a aj zamyslieť.

Hodnotenie knihy: 5/5 Hodnotenie spolu s obálkou: 10/10

Komu by sa kniha mohla páčiť

Kniha by sa mala páčiť každému fanúšikovi dystopií. Ak máte záujem preniesť sa do desivej budúcnosti, túto knihu vám vrelo odporúčam! Tejto knihe som celý čas verila, a príbeh som s napätím prežívala spolu s hlavnou hrdinkou.

Niečo na záver

Pasca je skvelý dystopický román, vhodný takmer pre každého. U mňa získal plné hodnotenie, čo sa naozaj nestáva často. Ja jednoducho neviem, čo mám tejto knihe vytknúť. Ak o sebe tvrdíte, že ste fanúšikom dystopií a tie dobré ste prečítali, a nečítali ste Pascu, verte mi, fanúšikom dystopií potom nie ste, aspoň nie skalným.    Kris :3

 

 

Vyjdarite sa k recenzii...

Totálne mega!

Fanúšik dystopií | 17.08.2014

Ahoj,
ja som ešte Pascu nečítal, ale ty si ma na ňu nalákala! Čítal som už na ňu dosť recenzií od rôznych blogerov, ale tvoja recenzia má niečo viac... strašne sa mi páči, je supernáááá.... aj z grafickej stránky, tie obrázky sú vynikajúce :D

Re:Totálne mega!

Kris | 17.08.2014

Som rada, že sa ti recenzia páčila a že som ťa na ňu nalákala :)

WOOOOOW

Kukis | 17.08.2014

Kris,
klobúk dolu... takúto skvelú recenziu som už dávno nečítala! Teraz naozaj, tvoja recenzia je úžasná: držíš sa témy, nekecáš od veci ako niektorí blogeri, neprezrádzaš spojlery no napriek tomu prezentuješ svoj názor. Aj tá grafika recenzie je úžasná. Podľa mňa by si mala písať iba takéto recenzie, pretože takéto sa čítajú ... a prosím, napíš ďalšie? Ja z tej recenzie nemôžem... "Tejto knihe som celý čas verila, a príbeh som s napätím prežívala spolu s hlavnou hrdinkou." - super si to celé zhodnotila :)

Re:WOOOOOW

Kris | 17.08.2014

Ahoj,
veľmi ďakujem za pochvalu. Snažím sa zakaždým písať lepšie a lepšie recenzie... takže každý názor poteší, najmä pozitívny :)

Pridať nový príspevok