Percy Jackson a zlodej blesku (Rick Riordan)

15.05.2015 19:18

Percy Jackson a zlodej blesku

Autor: Rick Riordan
Vydavateľstvo: Fragment (2009)
Séria: Percy Jackson (1/5)



Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Fragmentu. 

Knihu si môžete zakúpiť TU.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Poznáte niekoho, kto ešte nečítal Percyho Jacksona a hovorí si knihomoľ? Ja teda vážne nie. Bola som asi posledná, ktorá neprečítala ani prvý diel. Keďže ho všetci ospevovali, neodolala som. Musela som si knihu zaobstarať a začať ju čítať...

Pravdepodobne všetci poznajú grécke báje a mýty. Mnohí sa o nich už dopočuli v škole. Napadlo vám niekedy, že by to mohla byť skutočne pravda? Že by existovali bohovia, ktorí majú deti s ľuďmi? Že sa takýmto spôsobom dostanú na svet polobohovia, ktorých nečaká práve priaznivý osud...

Percy je obyčajný dvanásťročný chalan, aspoň si to donedávna myslel. Chodí do súkromnej školy pre problémové deti. Trpí hyperaktivitou, nesústredenosťou a podľa učiteľov a nevlastného otca, je aj mladistvým delikventom. Okolo Percyho sa vždy motajú problémy, obzvlášť na školských výletoch. Percy je zo svojou problémovou triedou na výlete v múzeu. Percy si musí dávať pozor, stačí malý problém a vyhodia ho zo školy. Žiaľ, hoci sa Percy snažil sekať dobrotu, nevyšlo to. Počas exkurzie sa Percyho učiteľka premení na stršanú príšeru z gréckych bájí. Percyho napadne, a zaskočený chlapec sa musí proti príšere brániť. Podarí sa mu príšeru poraziť, no je v šoku. Je všeobecne známe, že učiteľky občas vedia byť poriadne nepríjemné. Ale aby sa premenili na príšeru a napadli vás?! To už je trošku divné...
Percyho okolie mu tvrdí, že žiaden boj sa neodohral. Neskôr sa Percy, jeho najlepší kamarát Grover a Percyho mama musia dostať z domu preč - okolo Percyho sa dejú divné veci. Majú namierené na miesto, ktoré by malo byť pre Percyho bezpečné - Tábor polokrvných. Po ceste ich však napadne Minótaurus. S vypätím všetkých síl sa im podarí do tábora dostať. No a čo na nich čaká potom?
Najsilnejšia zbraň boha Dia bola odcudzená, a všetci obviňujú práve Percyho. Percy musí predmet čo najrýchlejšie nájsť a vrátiť, inak vypukne vojna, o akej by sme rozhodne nechceli počuť...

Vraj je táto kniha vhodná skôr pre mladších čitateľov. Uznávam, asi som ju mala čítať v 12tich, teraz už som "out". Napriek tomu som si tú knihu užila a bolo to naozaj vynikajúce čítanie.

"Akú úlohu ti Luke pridelil?" "Hliadkovanie na hranici." "To je hračka. Budeš stáť na hranici a odrážať červených. Zvyšok nechaj na mňa. Aténa má vždy nejaký plán."

Povedala by som, že mám s touto knihou vážny problém - nech sa snažím akokoľvek, neviem na nej nájsť nič negatívne! Postavy som si zamilovala a boli naozaj skvelé! Všetky postavy boli naozaj úžasné - Annabeth, Percy aj Grover. Každý mal svoj charakter,  svoju jedinečnú osobnosť, ale spolu boli naozaj výborný tím! Navyše sa mi naozaj páčili všetky príšery z gréckych bájí a aj bohovia boli super. Ako vidíte, z tejto stránky kniha nemala chybu.

"Výborne," zamrmlal som. "To je už druhý z hlavných bohov, čo ma chce zabiť."

Navše má kniha naozaj veľké písmo, ktoré sa číta veľmi ľahko. Na prvý pohľad sa zdá kniha dosť hrubá, ale verte mi, ak ste zvyknutí na miniatúrne písmenká, ktoré sú nahustené na sebe, v tomto prípade konečne doprajete svojim očiam oddych. Možno si hovoríte, že toto je úplne nepodstatný detail, ktorý chválim. Podľa mňa aj písmo v knihe zohráva celkom veľkú úlohu. Veľké písmo sa číta ľahšie a rýchlejšie. Takže zase nemôžem NIČ vytknúť.

Celý dej bol tiež výborne spracovaný. V knihe nebolo jediné hluché miesto, ani sekundu som sa nemohla nudiť. Autor sa s témou pohral naozaj vynikajúco. Nemyslela som si, že sa nájde kniha, ktorá by ma bavila od začiatku až po koniec každú jednu stranu. Tradá, našla sa!

Po dočítaní som povedala jedinú vetu:"Musím mať pokračovanie." Takže, už teraz na 100% viem, že si druhý die (Percy Jackson a more oblúd) musím zohnať!

Hodnotenie

Ako som to už spomínala, kniha podľa mňa nemala jedinú chybičku. Nemám preto inú možnosť, musím knihe udeliť
5/5.

Knihu určite odporúčam nielen mladšej generácii (okolo 12 rokov), ale pokojne aj tým starším! Percy Jackson je séria, ktorú by mal poznať každý správny knihomoľ!

Kris :3