Ploštice (Ben H. Winters)

13.07.2015 11:48

Ploštice

Autor: Ben H. winters
Vydavateľstvo: Fragment (2015)
Séria: -

Za poskytnutie tejto knihy ďakujem vydavateľstvu Fragment.

Knihu si môžete zakúpiť priamo TU.

Ploštice. Sú všade. A tak ľahko sa ich nezbavíš...

Susan a Alex sa chcú spolu so svojou malou dcérkou Emou presťahovať z malého bytu. Po nekonečnom hľadaní sa zdá, že našli svoj vysnený domov - priestranný byt vo výbornej štvrti, bez poplatku realitnej kancelárií a s nízkym nájomným. Majiteľka domu je trochu zvláštna, ale celkom milá staršia pani a údržbár tiež nevyzerá nepriateľsky. Tak sa naša mladá rodina rozhodne podstúpiť veľkú životnú zmenu a presťahujú sa do tohto domu.
UROBILI CHYBU.

Pri prehliadke domu si nevšimli žiadnu závadu, no už po prvom týždni sa začínajú objavovať vady. Pochopiteľne, Susan a Alex si myslia, že ich jednoducho pri obhliadke prehliadli. Po čase sa však objaví najhorší problém - ploštice. Susan si na tele nájde štipance, každú noc sa opakujú hrozné nočné mory. Na internete ci nájde, že ide o štipance od ploštíc. Jej manžel, ani ich dcérka však žiadne štipance nemajú, ani ich netrápia nočné mory. Deratizérka nič nenájde, a to prehľadá každý kút v dome,majiteľka tvrdí, že sa u nich nikdy ploštice nevzali. Všetci si začínajú myslieť, že sa Susan zbláznila, ale štipance sú predsa reálne! Ako je možné, že ich má iba ona...?

Susan sa zhlboka nadýchla a rázne ako toreador pochodovala dlhou chodbou do obývačky. Pri dverách do bonusovej miestnosti ležala posledná nevybalená škatuľa. Boli v nej jej štetce, zrolované plátna a nové olejové farby. Susan škatuľu vzala, strčila si ju pod pazuchu a stlačila kľučku.

Hneď na začiatku recenzie by som vám chcela dať priateľskú radu - NIKDY nečítajte túto knihu v posteli. Vážne, nerobte to. A ak už ste to náhodou omylom spravili, budete vďaka tejto knihe tak trochu... vystrašení. Budete si každý deň pred spaním kontrolovať posteľnú bielizeň, pyžamo a všetky ostatné veci, ktoré sa vám váľajú v neporiadku po posteli. Prečo to tak je? To vám vysvetlím v ďalšej časti recenzie...

Na začiatok by som rozhodne pochválila tému, ktorú autor zvolil. Nečakala som, že to bude také dobré. Triler nie je žáner pre mňa a myslela som si, že psychotriler už vôbec nie. Anotácia a názov však zneli mysteriózne a, chvalabohu, moja čitateľská zvedavosť tejto knihe neodolala.

Neodporúčam knihu tým, ktorí už teraz majú strach z hmyzu. Táto kniha by vám asi nespravila dobre (ja som si doteraz myslela, že sa hmyzu a konkrétne ploštíc nebojím, no po tejto knihe naozaj pravidelne kontrolujem posteľ a zákutia izby). Autor totiž veľmi dobre spojil úplne bežnú realitu života obyčajnej rodiny s niečím mysterióznym, nepoznaným a strašidelným. Nik by sa netešil, keby sa mu doma rozmnožili ploštice, to je pochopiteľné. No tieto ploštice sú omnoho, omnoho horšie. Neživia sa iba vašou krvou, dokážu vás priviesť na pokraj šialenstva a úplne vás zničiť... nie, nejdem pokračovať v takejto desivej nálade, pretože túto recenziu dopisujem večer a asi by som nezaspala (keby som pokračovala, stavím sa, že ani vy by ste spánok tak ľahko neprivolali. Tieto ploštice môžu byť totiž kdekoľvek...)

Je úplne jasné, že autor knihu napísal dobre. Svedčí o tom napríklad fakt, že vždy, keď Susan našla štipanec od ploštice a rozškrabala si ho, aj ja som sa automaticky začala škrabať na rovnakom mieste (chúďa moje zápästie). Kniha je napísaná naozaj výborne, obsahuje všetko, čo má dobrý triler mať (aspoň podľa mňa). Má vynikajúcu záhadnú zápletku, zaujímavých hrdinov a celkovo je kniha výborne písaná. Striedajú sa v nej časti, keď budete od strachu zadržiavať dych a časti, keď vás autor niečím úplne prekvapí. Tú najväčšiu akciu v knihe dá na vynikajúce miesto, keď to nebudete čakať. Celkové rozuzlenie je tiež veľmi zaujímavé a preto, aby ste ho našli, budete knihu hltať.

Zo začiatku som si myslela, že to bude obyčajná kniha o rodine, ich sťahovaní a potom o škaredých spolubývajúcich (plošticiach). Samozrejme, všetko toto sa v knihe vyskytuje, ale autor sa s tým dokázal tak fantasticky vyhrať, že ostanete zarazení. Každou stránkou sa začnete viac a viac báť a konečný záver knihy vás určite dostane!

Postavy sa mi tiež páčili. Susan mi úplne vyhovovala a súcitila som s ňou, na Alexovi som nechápala, ako môže vždy tak tvrdo spať, keď sa niečo deje a ich malá dcérka bola rozkošná a zlatučká, tú som mala asi najradšej :D. Všetky postavy však boli výborné a dokázali ma aj prekvapiť (opäť v pozitívnom zmysle).

Nestáva sa to u mňa často, ale tento triler naozaj chválim. Páčil sa mi, získal si ma a obral ma o pokojný spánok. Som s knihou maximálne spokojná, príjemne ma prekvapila. Odporúčala by som ju všetkým milovníkom nadprirodzených strašidelných vecí a trilerov. Ak ste už v živote prečítali veľa hororov a trilerov, možno vám kniha taká desivá nepríde. No pre mňa, pre osobu, ktorá je schopná báť sa aj vlastného tieňa, je to naozaj strašidelné.

Hodnotenie

Ach, zas som knihu vychválila, tie body sem ani netreba dávať, určite ste si ich domysleli :), ale aj tak tu máte to magické číslo...

5/5

 

Kris :)