Psia duša (W.Bruce Cameron)

09.04.2017 12:57

Psia duša

Autor: W.Bruce Cameron
Séria: -
Vydavateľstvo: Ikar

 
Za poskytnutie knihy ďakujem www.preskoly.sk. Knihu si môžete kúpiť TU
 

Všetci psi idú do neba... teda okrem tých, ktorí si ešte nesplnili poslanie tu na zemi! Takto znie úvodná veta anotácie na jednu z najkrajších kníh, aké som za poslednú dobu prečítala. Dokonca sme sa dočkali aj filmového spracovania, ktoré sa mi taktiež neskutočne páčilo.

Príbeh je rozprávaný z pohľadu psa, takže je to skutočne o niečo odlišné čítanie ako sme zvyknutí. Pre mňa to bolo zaujímavé ozvláštnenie príbehu. Na chvíľu som vnímala svet z pohľadu malej chlaptej guľky, ktorá sa naháňa za vlastným chvostom.

Vzťah medzi psom a človekom je jedinečný a neskutočne krásny, to mi určite potvrdí každý majiteľ psa. Vďaka tejto knihe môžeme vidieť, ako psi asi vnímajú nás, aj to, ako nás bezpodmienečne ľúbia. Ak mám byť úprimná, podľa mňa si také úžasné bytosti, akými sú psi ani nezaslúžime.

Nakoľko naša hlavná postava nerozpráva, teda nie tak celkom, zdĺhavým dialógom sa v tomto diele vyhneme. Taktiež udalosti naberajú veľmi rýchly spád.

Kniha je písaná jednoducho - dokáže váš rozosmiať aj zarmútiť. A keď sa počas čítania môžete pozrieť na vášho malého chlpáča, určite si uvedomíte, ako veľa pre vás znamená.

V knihe sa stretávame aj s motívom reinkarnácie, teda sa náš psí hrdina ocitne vo viacerých životoch, pretože jeho poslanie na zemi ešte nebolo splnené. Posolstvo, ktoré kniha prináša, je jedinečné. Psi sú taktiež živé bytosti, ktoré cítia a rozumejú nám (aj keď nie všetky slová) a zaslúžia si preto našu lásku a starostlivosť. Vždy som tvrdila, že ak chce človek skutočnú lásku, mal by si zaobstarať psa.

Myslím si, že kniha sa bude určite páčiť všetkým psíčkarom, ktorí majú k svetu týchto stvorení zrejme najbližšie. Určite ju odporúčam prečítať každému, pre mňa to bola jedna z najlepších kníh, ku ktorým sa budem veľmi rada vracať.