recenzia na knihu Označená

04.04.2014 20:53

Označená

Škola noci 1

Autor : P.C.Castová, Kristin Castová

Označená je prvý diel zo série Škola noci. Túto súriu si všetci (skoro všetci) pochvaľovali, preto som sa rozhodla, že si prečítam minimálne prvý diel. Tak som sa do toho pustila...

Všetko sa začne, keď Hľadač označí Zoey Redbirdovú. Všetci, ktorí boli označení musia ísť do Školy noci, špeciálnej školy pre upírov. Ich telo prechádza superzmenou-menia sa na upírov. Pri tomto procese je bežné, že veľa z nich zahynie. Preto Zoey musí ísť do tejto školy. Vyučovanie sa začína o ôsmej večer a trvá do rána.

Zoey sa spriatelí so svojou spolubývajúcou a jej menšou partiou. Všetci sa spriatelia, ale čo by to bolo za knihu, keby tam neboli nepriatelia?

V Škole noci je skupina vyvolených, ktorí majú väčšie práva, ako ostatní budúci upíri. Táto skupina sa nazýva Dcéry tmy. Ich vliteľkou je Afrodita, o ktorej sa predpokladá, že sa raz stane veľkňažkou bohyne Nyx.

Kto je bohyňa Nyx? V knihe to nebolo až tak úplne vysvetlené, je to bohyňa, niečo ako patrónka upírov a má veľkňažku, ktorá je niečo asi ako jej zástupkyňa. Táto zástupkyňa si vezme pod ochranné krídla Zoey, čo sa pravdaže Afrodite nepáči. A keď Afrodita jedného dňa (večera) pozve Zoey na obrad Dcér tmy a nechá ju vypiť ľudskú krv. Vtedy sa naozaj všetko rozbehne...

Na knihe sa mi páčil príbeh, ale bolo tam na môj vkus príliš nejasností. Napríklad: nebolo tam nič o Hľadačovi, ktorý Zoey označil. Keby tam autorky dali nejaký Prológ o bohyni Nyx, Hľadačovi a nejaký krátky dialóg medzi bohyňou a veľkňažkou, podľa mňa by to viac vecí objasnilo. Postavy tam boli celkom dobre opísané, mali svoj charakter, najmä Zoey. Neviem presne povedať, čo mi na knihe vadí, ale nepatrí medzi moje najobľúbenejšie. Možno je to tým, že ten príbeh ma až tak veľmi neoslovil. Netvrdím, že je to zlá kniha, ale... stále je tam boj medzi Afroditou a Zoey, ktorá zastúpi jej miesto medzi Dcérami tmi. To sa mi celkom páčilo, tam to bolo napínavé. Tým sa vlastne kniha skončila. Skúsim si prečítať aj ďalšie diely a potom vám napíšem viac :)

Verím, že sa vám moja recenzia páčila, to, čo mi tam chýbalo som vám vysvetlila a objasnila.

Kris :)