recenzia na knihu Squelé babenky

19.04.2014 13:54

Karolína a Miša sú najlepšie kamarátky už od nepamäti. Chodili spolu do škôlky, sedeli spolu v školských laviciach a obe sú šťastné, že sa dostali na to isté gymnázium. Všetko sa zmení, keď Miša z rodinou odíde na prázdniny. Kaja si nevie predstaviť, ako vydrží bez najlepšej kamarátky celé dva týždne! Tak jedného dňa zasadne za počítač, zapne si sociálnu sieť a čas zabíja četovaním. Noví virtuálni "priatelia" sa pre ňu stanú dôležitejšími ako rodina, škola, učitelia, známky... To, aby bola stále on-line je pre ňu najdôležitejšie. Reálny život hodí za hlavu. A keď sa Miša vráti, Kaju vôbc nespoznáva.

Kaja sa našťastie zo svojej závislosti dostane a uvedomí si, že nemusí byť on-line stále a že to nie je to najdôležitejšie v živote. Veď sú aj krajšie veci - a tie sú reálne, nie virtuálne!

Kniha sa mi strašne páčila, bolo to písané pohľadom tínedžerky. Je to skvelý námet, aj príbeh. Žiaľ, čoraz viac ľudí podľahne technike. Možno práve preto mi každý, kto ma stretne a zistí, že milujem knihy hovorí, že je to zázrak. Podľa mňa ani nie. Ľudia, ktorí si uvedomujú, čo všetko im počítač nemôže dať to tak určite vnímajú tiež. A tí, ktorí čítajú knihy pravdepodobne na počítač čas nemajú. Ja som na počítači iba vtedy, keď musím robiť niečo do školy, keď píšem recenzie na blog a nahrávam videá alebo keď sa mi chce robiť počítačovú grafiku.
Kris :3