recenzia na knihu Stratený svet v Podzemí

05.04.2014 16:08

Stratený svet v Podzemí

Autor: Roderick Gorodn, Brian Williams

Strateny svet v Podzemi (Roderick Gordon, Brian Williams)

Will Burrows žije so svojou mamou, otcom a sestrou v Londýne. V škole nemá kamarátov, dokiaľ sa nespriatelí s Chesterom. So svojou rodinou veľmi nevychádza - s otcom ho spája jedine láska ku kopaniu (archeológii), jeho mama celý deň presedí v kresle, zababušená v deke a sestra Rebecca je príliš... dokonalá. Celú domácnosť má na starosti práve ona.

Všetko sa zmení, keď Willov otec zmizne. Will a Chester sa ho rozhodnú hľadať. Objavia vstup do tajomného sveta skrytého v podzemí... Tam ich zatknú a obvinia za vtrhnutie do ich mesta. Willa zachráni jeho pravá rodina. Vysvitne, že ľudia, ktorých Will za rodinu pokladal ňou neboli a že pravú rodinu má tu, v podzemí. Chestera však neprepustia.

Will sa rozhodne zachrániť najlepšieho kamaráta aj muža, ktorého za otca dlhé roky pokladal...

Táto kniha sa mi veľmi nepáčila, neoslovila ma. Nebol to ten tip kníh, od ktorých sa nedokážete odtrhnúť. V čom bol problém ? Podľa mňa sú v tom hlavne prehnane dlhé a nezaujímavé opisy. Keď sa v knihe opisuje do každého detailu, nevadí mi to, ale tu to bolo prehnané. Autori mali radšej pútavejšie opísať dej. Potom postavy mi prišli nejaké nevýrazné, Will bol samotár, takže rozumiem, že bol tichý, ale keď zistil, že mal rodinu celý čas v podzemí, očakávala by som nejakú super zápletku, niečo napínavé a presne to mi tam chýbalo. Chester, tak ten v škole Willa ochraňoval, preto by som očakávala, že celú knihu bude nebojácny, ale bol viac ustráchaný. Willov otec - doktor Burrows, tak ten bol celkom dobre opísaný, ale časti, keď opisovali jeho prácu v múzeu mi prišli nudné a nezaujímavé. Jeho mama, tak to bola taká zvláštna postava, tam ani neviem, čo vytknúť. Z Rebecci sa nakoniec vykľuje zradkyňa, čo sa mi páčilo. Je to na konci knihy a je to konečne niečo zaujímavé. Je pravdepodobné, že kniha sa mi nepáčila pretože som ju čítala ako 13ročná, aj keď je určená práve pre tento a nižší vek, nakoľko ja čítam iné knihy. Možno mi tam chýbala trošku milostná zápletka, teda bližší vzťah dvoch postáv (nepotrebujem z toho mať román), ale možno by to knihu oživilo. Nečítala som ďalšie časti, takže neviem vám povedať, či sa tam niečo také vyskytne.

Verím, že vás moja recenzia zaujala. Ak ste túto knihu čítali, napíšte mi, čo si o nej myslíte.
Kris