Šťastná sedmička (Holly Goldbergová Sloanová)

08.07.2015 19:32

Šťastná sedmička

Autor: Holly Goldbergová Sloanová
Vydavateľstvo: YOLi (Ikar) - 2014
Séria: -

 

Willow Chanceová je dvanásťročný génius. Je posadnutá rastlinami a medicínou, obzvlášť chorobami. Jej záľubou je počítať po siedmich. Sedmička má v jej živote zvláštny význam, a tak ju považuje za dokonalé číslo.
Sympatická Willow si cestu k ľuďom hľadá len ťažko. Bodaj by nie, s takým mudrlantom sa nevychádza ľahko. Aj pre učiteľov je tvrdým orieškom, k výchovnému poradcovi chodí ako na klavír. Nemá takmer žiadnych priateľov, okrem dvoch vietnamských súrodencov. Rozpráva sa s nimi, ako inak, po vietnamsky.
Život tohto neobyčajného dievčaťa sa však nečakane zvrtne, keď jej milovaní adoptívni rodičia tragicky zahynú. Hlboký smútok prekonáva Willow vďaka nezlomnej energii, túžbe po poznaní, ale najmä vďaka priateľom. Bohužiaľ hrozí, že čochvíľa stratí aj ich.

Ak prídete o všetko, možno budete musieť plávať proti prúdu...

Občas stačí jediný okamih, jedna sekunda, možno iba jedna stotina, ktoré rozhodnú o našom osude aj bez nášho zvolenia. Pri každeodenných činnostiach, ktoré už prijímame úplne bežne (napríklad prejsť cez križovatku plnú áut) sa nám však môže čokoľvek stať a život okolo nás a našich blízkych sa v okamihu zmení. Presne toto sa stalo dvanásťročnej Willow a jej rodine. Jediná sekunda nepozornosti zmenila jej život navždy.

Aj keby v anotácii nebolo napísané, že Willow je génius, každý by na to bez problémov prišiel. Na svoj vek vníma všetky veci okolo seba úplne inak a má záľuby absolútne odlišné od dnešných dvanásťročných, ktorých zaujíma skôr technika. No, a našu Willow zaujíma medicína a počítanie po siedmich.
Ako postava mi bola Willow celkom sympatická. Chvíľu mi síce trvalo, kým som si na ňu zvykla, ale nakoniec sa mi to podarilo. Obdivujem ju za to, ako sa dokázala s rôznymi situáciami vyrovnať. Autorka sa s Willow vyhrala a preto je táto postava naozaj dobre opísaná a veľmi atraktívnou a trochu netypickou povahou, ktorá čitateľa určite zaujme. Ostatné postavy v knihe u mňa až tak veľmi nevynikli, Willow ich podľa mňa svojou osobnosťou zatienila. Nedá sa povedať, že by ostatné postavy neboli dobré, práve naopak, ale ja som takmer všetku svoju pozornosť sústredila práve na nášho génia. 

Dej knihy bol tiež neskutočne dobrý - páčili sa mi zvraty, ktoré v knihe nastali a následné správanie postáv. Dokázala som sa do postáv vžiť a všetko som im uverila. Celý čas som čakala, kedy nastane nejaké nudné klišé,ale neprišlo. Doteraz žasnem nad tým, ako autorka dokázala tak úžasne sformulovať vety. Stačil jej jednoduchý námet, ktorý však čitateľa dokáže zaujať, chytiť za srdce, potešiť aj rozplakať. Potom už iba využila spisovateľské umenie, ktorým mi doslova vyrazila dych, a nemohlo vzniknúť nič iné ako geniálna kniha. Taká dobrá, že pri nej stratíte slová. Taká výnimočná, že aj dlho po jej prečítaní vám nevypadne z hlavy. Tak skvelo napísaná, že budete mnohé vety chcieť čítať stále dookola, aby ste si ich navždy zapamätali. A s takou skvelou hrdinkou, ktorá vás osloví a nenchá chladným naozaj nikoho. Skladám dolu všetky klobúky, ktoré máme doma v šatníku, pretože túto knihu by som pokojne nazvala aj majstrovským dielom.

Každý má nejaké svoje obľúbené číslo, medzi tie moje sedmička doteraz veľmi nezapadala, no po prečítaní tejto knihy začína mať sedmička aj u mňa úplne iný rozmer. Sedem ľudí, ktorí sú vo vašom živote najdôležitejší. Toto je jedna z myšlienok, ktoré kniha prináša. Obsahuje ich tam však omnoho viac a mnohé boli naozaj také krásne a výnimočné. Dovolím si povedať, že vďaka Šťastnej sedmičke som začala určité veci vnímať trochu inak, minimálne som si začala viac vážiť ľudí, ktorí sú v mojom živote na prvých 7 miestach. Život bez nich si predstaviť neviem. Willow dokázala plávať proti prúdu, ja by som sa v jej situácii rozhodne potopila.

Ak by som mala dodať ešte niečo na záver, je to iba odporúčanie. Nájdite si čas na Šťastnú sedmičku, stojí za to. Je výnimočná a čarovná, aj keď sa vám to na prvý pohľad nemusí zdať. No občas sa stačí pozrieť hlbšie pod hladinu... a možno aj vy podľahnete tejto knihe.