Stratená duša

17.08.2014 20:48

Autor: Stacey Kade

Vydavateľstvo: Fragment

Séria: Medzi nebom a zemou (prvý diel)

Anotácia: Je možné zdolať neprekonateľnú hranicu medzi najobľúbenejším dievčaťom v škole a najväčším lúzrom?
Aká je pravdepodobnosť, že takí odlišní ľudia nájdu k sebe cestu?
A prečo ju vlastne musia nájsť?
Alona Dareová, študentka posledného ročníka strednej školy, kapitánka roztlieskavačiek a tri roky za sebou kráľovná školy, ktorá je s najväčšou pravdepodobnosťou predurčená na to, aby si vzala filmovú hviezdu, zahynie pod kolesami autobusu. Zostane však trčať v krajine živých a márne sa obzerá po jasnom bielom svetle, ktoré by ju odnieslo na lepšie miesto. Bohužiaľ, ukáže sa, že jediný človek, ktorý jej zrejme môže pomôcť, je spolužiak a úplný lúzer Will Killian. Dokáže táto dvojica prekonať vzájomnú nevraživosť a pomôcť si?

Niečo v skratke k obálke

Táto kniha je klasický paperback, pomerne tenký. Obálka knihy sa mi páči, je nápaditá a stále vkusná. A hlavne je k téme, čo oceňujem, pretože niektoré obálky sú nezmyseľné. Toto je však výnimka.

Hodnotenie obálky: 5/5

Niečo k téme knihy

Máme tu už zaužívanú tému v YA literatúre - duchovia medzi nami, inak povedané, duše, ktoré tu majú nevyriadené záležitosti a nemôžu Zem opustiť. Duchovia je kratšie, tak ja používam to. :D Téma je už dosť zaužívaná, očakávala som od tejto knihy trošku viac, mierne ma sklamala. Všetky knihy o duchoch, čo som zatiaľ čítala boli takmer identické! No napriek tomu má táto kniha čosi viac...

Postavy a dej

Alona je trikrát zvolenou kráľovnou školy, ktorá má dokonalý život. Aspoň tak sa to zdá jej spolužiakom na strednej škole. Avšak jedného dňa Alonu zrazí autobus a ona tu ostane uväznená ako duch. Jediný, kto ju môže vidieť a počuť je absolútny lúzer, Will Killian. Alona sa s ním musí začať rozprávať, hoci je to pod jej spoločenskú úroveň. Ale to je jej už jedno, veď aj tak je mŕtva, a jej najlepšia kamarátka začne chodiť s jej frajerom iba pár dní po jej smrti. Môže byť život nespravodlivejší? 

  Will má v škole problémy. Riaditeľ sa mu vyhráža vyhodením zo školy a vezme mu jediný zdroj pokoja - prehrávač hudby. Keďže škola je plná duchov, Will má množstvo starostí aj s nimi.

Celkovo by som túto knihu zhodnotila ako obyčajn príbeh o chlapcovi, ktorí vidí duchov. Počas knihy sa však vzťah medzi Alonou a Willom mení. Zo začiatku je to odpor a ignorácia, neskôr to prechádza do vzájomnej spolupráce či priateľstva. A úplne na záver, je to už niečo viac, hoci to ani jeden nezmieni. Práve toto ma ako jedna z mála vecí v tejto knihe upútala, pretože to v iných nebolo.

Alona sa mi zo začiatku nepáčila, pripadala mi strašne namyslená a sebecká. No počas knihy som prišla na to, že taká naozaj nie je. Will je odjakživa samotár a mne sa tak páčil a jeho povaha mi celkom vyhovovala.

Hodnotenie knihy: 3/5 Hodnnotenie spolu s obálkou: 8/10

Komu by sa kniha mohla páčiť

Fanúšikom romantiky a kníh o duchoch alebo menších záhadách.

Niečo na záver

Mňa kniha trošku sklamala. Čakala som od nej máličko viac. Možno som ju príliš preceňovala a teraz ju zase podceňujem. V každom prípade, napriek menšej kritike je to jedna z tých lepších kníh o duchoch, preto si určite zaobstarám pokračovanie. Už len kvôli tomu, aby som zistila ako sa bude ich "podivný vzťah" vyvýjať. A na záver malá ukážka z knihy...

Kris :3

Vyjdarite sa...

pekné

Hiha | 22.08.2014

kris,
veľmi sa mi páči tá tvoja recenzia, je naozaj úžasná! :)

Re:pekné

Kris | 30.08.2014

Ďakujem :* :)

Pridať nový príspevok