Súmrak

23.08.2014 15:10

Autor: Stephenie Mayerová

Vydavateľstvo: Tatran

Séria: Twilight sága

Anotácia: Keď sa Isabella Swanová presťahuje do večne zamračeného mestečka Forks a stretne záhadného, zvodného Edwarda Cullena, jej život odrazu naberie vzrušujúci, a desivý smer. Edward je so svojou porcelánovou pokožkou, zlatými očami, mámivým hlasom a nadprirodzenými schopnosťami neodolateľný a zároveň nepreniknuteľný. Až do tejto chvíle sa mu darilo skrývať svoju pravú identitu, ale Bella je rozhodnutá odhaliť jeho temné tajomstvo. Bella si však neuvedomuje, že čím bližšie sa k nemu dostáva, tým väčšiemu riziku vystavuje seba aj svojich blízkych. A na návrat už môže byť neskoro...

 

Niečo v skratke k obálke

Nuž, obálka tejto knihy podľa mňa nie je veľmi premyslená. Netvrdím, že vyzerá úplne zle, ale keby to nebola svetovo úspešná séria, rohodne by ma táto obálka nejako zvlášť nezaujala.

Hodnotenie obálky: 3/5


Niečo k téme knihy

Myslím si, že Súmrak je jedna z tých kníh, ktoré začali "upírsku mániu". Samí upíri a vlkolaci... a spory medzi nimi najmä kvôli jednému ľudskému dievčaťu, ktoré je zakríknuté, poslušné, nikomu nechce ublížiť...

Postavy a dej

Hlavná hrdinka je Bella, ktorá sa prisťahuje do mesta Forks za svojím otcom. Tu sa v škole zoznámi s tajomným Edwardom. Preskočí iskra, hoci sa tomu obaja bránia. Edward je predsa nebezpečný!

To si zo mňa hádam robia srandu! V meste Forks žila upírska rodinka a nikto, podotýkam nikto  si to naozaj nevšimol?! Pravdaže, naša hlavná hrdinka na to prišla. A ako predsa? No vyhľadala si to na starom dobrom Googli!

Celý čas je dej knihy nudný a podľa mňa aj pasívny rovnako ako jeho hrdinovia, až do chvíle keď Belle pôjde o život. V tejto sérii sa o Bellu bijú dvaja "neodolateľní" chalani - upír a vlkolak. Bella je normálny človek, preto je toto rozhodovanie o to ťažšie. A opäť si zo mňa autorka uťahuje - akože neustále boje o nejaké ľudskú babu medzi upírmi a vlkolakmi? Keby tá Bella za to aspoň stála, ale seriózne, byť chalanom, ani o ňu nezakopnem, no nevadí. Bella je tipické poslušné dievčatko. Nikomu nechce ublížiť, vyhľadá si na Googli tajomné mýtické bytosti, chce mnohým pomôcť, no ja si myslím, že by mala pomôcť najmä sebe. Dať si zopár faciek a prebrať sa. Možno je moja recenzia trochu tvrdá, beriem to na vedomie, ale ja to jednoducho napísať musím!

A ešte ma dostali spory medzi dvoma upírskimi skupinami. Štve ma Bellina logika alebo skôr jej "nelogika". Celý čas rozmýšľa nad takými hlúposťami, čo normálnym teen ani nenapdne, ale ona to bude riešiť 10 strán! Sama nevie čo chce a tak to aj vyzerá. Dobre, v niektorých knihách sa tá nerozhodnosť hodí, ale tu ani nie...

Hodnotenie knihy: 2/5   Hodnotenie knihy spolu s obálkou: 5/10

Komu by sa kniha mohla páčiť

Naivným tínedžerkám, ktoré milujú upírov, vlkolakov a knihy či zápletky o nich.


Niečo na záver

Je pravda, že túto knihu som čítala asi pred dvoma rokmi. Vtedy sa mi možno ako tak páčila, ale postupom času ma to našťastie prešlo, a teraz už tú knihu KONEČNE dokážem zhodnotiť vrátane jej výrazných negatív. Túto recenziu ste si viacerí vyžiadali, tak dúfam, že nesklamala vaše očakávania.

Kris :3
 

 
 

 
 

 

Vyjadrite sa...

Grafikááá

Graficboy | 26.08.2014

Cawko Kris,
predtým si nemávala takto dobre urobenú grafik recenzií, nemala si to ani nijak roztriedené a bolo to písané nahusto. Teraz si sa však výrazne posunula dopredu - tvoja grafika našťastie tiež, ale to je pochopiteľné. Predtým sa mi tvoje recenzie až tak nepáčili, z grafického hľadiska tiež nie, ale touto recenziou si si ma na 100 % získala. Výrazne si sa posunula dopredu, píšeš dlhšie, no úprimnejšie a lepšie recenzie, máš to rozdelené na menšie pod témy, držíš sa témy a perfektne danú knihu zhodnotíš, aj + aj -. rozhodne si to takto zachovaj! A natáčaj recenzie, prosííím! :)D

Re:Grafikááá

Kris | 30.08.2014

Ďakujem za pochvalu, každou recenziou sa snažím kvalitu blogu zlepšovať a som rada, že sa ti to páči :) Momentálne sme mali dlhšiu pauzu, takže som cez prázdniny natáčala, ale v septembri videá rozhodne budú... :)

Kritika k vašej recenzii

Kritik knižných recenzií | 26.08.2014

Dobrý deň Kris,
váš knižný blog sme si vyhliadli už dávnejšie a preto sme sa rozhodli vyjadriť sa k viacerým vaším recenziám. Konkrétne recenzia na Twilight je veľmi podarená (čo sa týka grafiky je to skvelé, veľmi sa nám to páčilo). Je to ľahko a dobre písané, hoci mnohokrát píšete negatívne, nemám z tej recenzie negatívny pocit práve naopak. Táto pasáž nás najviac dostala:"To si zo mňa hádam robia srandu! V meste Forks žila upírska rodinka a nikto, podotýkam nikto si to naozaj nevšimol?! Pravdaže, naša hlavná hrdinka na to prišla. A ako predsa? No vyhľadala si to na starom dobrom Googli!" Ako sme už spomínali, veľmi podarené :) Naše hodnotenie pre vašu recenziu je rozhodne 5/5 ! Držíme vám palce, nech píšete naďalej takéto skvelé a úspešné recenzie, pretože máte veľký potenciál. Ešte sme sa vás chceli opýtať, ako to je s vašimi videorecenziami? Vopred ďakujeme za odpoveď... Kritici knižných blogov a recenzií.

Re:Kritika k vašej recenzii

Kris | 30.08.2014

Ďakujem za pochvalu. Na youtube mám účet Kris Veselská a tam natáčam knižné videá. Momentálne som mala cez prázdniny prestávku, ale v septembri zase natáčame :)

Súhlas

Anna Hamničáková | 26.08.2014

Kris,
mohla by si natočiť na Tiwlight videorecenziu? Som zvedavá, ako by si sa pri tej recenzii tvárila... :) Inak si to napísala úplne super!

Re:Súhlas

Kris | 30.08.2014

Ahoj,
ďakujeme za návrh, možno niekedy v budúcnosti natočím. A určite by som sa tvárila veľmi... zaujímavo :) :D
a ďakujem za pochvalu

Skvelé!

Lis | 26.08.2014

Ahoj Kris,
chcela som sa ťa spýtať, či náhodou nenapíšeš recenzie na ďalšie diely Twilight ságy alebo Kniha vs. Film
Tiež by si mohla natočiť nejakú video-recenziu, lebo som strašne dávno nevidela nejakú video-recenzu od teba a to je škoda. :( lebo si super booktouberka!

Re:Skvelé!

Kris | 30.08.2014

Ahoj,
momentálne máme iné knihy na spracovanie, ale je pravdepodobné, že Kniha vs. Film by sme mohli natočiť...
Video recenzie sa snažím natáčať čo najčastejšie, teraz som mala dlhšiu pauzu, ale v septembri opäť začneme. Veď boli prázdniny, tak som nestíhala na videách pracovať :)

Pridať nový príspevok