Bozk z temnoty (Jaime Reed)

22.05.2015 16:43

Bozk z temnoty

Autor: Jaime Reed
Vydavateľstvo: Fragment (2015)
Séria: Kronika Cambion (3/3)

Za poskytnutie tejto knihy ďakujem Fragmentu. Knihu si môžete zakúpiť priamo TU.

Upozornenie: Vopred upozorňujem všetkých čitateľov, že táto recenzia je na záverečný diel série Kronika Cambion. Ak ste o tejto sérii zatiaľ nepočuli a radi by ste si prečítali nejakú recenziu, radšej skúste recenziu na prvý diel. V prípade, že ste nečítali ani prvý diel, by v tejto recenzii mohli byť pre vás spojlery. Vopred som vás upozornila, aby nedošlo náhodou k nejakým nedorozumeniam ohľadom spojlerov v mojich recenziách. Pravdaže, pre tých, ktorí čítali predošlé dva diely alebo sériu aspoň trochu poznajú, sa tu spojlery nenachádzajú.

Samara Marshallová by si nemyslela, že sa jej môže stať ešte niečo horšie. Zamilovala sa do kambiona a neskôr sa aj sama stala kambionkou. Videla svojich najbližších v ohrození života tak často, že sa nad tým už nezamýšľa. Myslela si, že po smrti Nadine a prevtelení Lilith sa jej už nič horšie nemohlo stať. Omyl. Náhle výpadky pamäti sa stali jej bežnou rutinou. Samara sa so všetkých síl snaží prísť na kĺb výpadkom pamäti, ale Lilith je neoblomná a odmieta sa s ňou podeliť o akúkoľvek informáciu. Záhadné úmrtia sú tiež na dennom poriadku. Vzťah Samary a Caleba už od začiatku nebol úplne normálny. Po tom, ako sa aj Samara stala kambionkou, sa však všetko ešte viac skomplikovalo. Okrem toho už dlho nebolo počuť o Tobiasovi. Nebezpečnému démonovi, ktorý si nárokuje na Lilith, teda aj na Samaru. Je ochotný zájsť naozaj ďaleko, o tom sa už Samara presvedčila. Nebojí sa ohroziť jej blízkych, či ich dokonca zabiť, aby dosiahol svojho. Záhadne však zmizol, čo Samaru začína desiť. A tie výpadky...? Samara je zrazu doma zo školy, ale nepamätá si, ako sa domov dostala. Práve ona bola sama naposledy s Tobiasom.
Keďže má puto aj s Calebom, aj s Tobiasom, má to dosť komplikované. Samozrejme, chce ostať s Calebom, ale na spojenie sa ešte necíti pripravená. No čo ak je to jediná šanca, ako sa Tobiasa definitívne zbaviť? Samaru navyše trápi aj vzťah s Miou, jej najlepšou kamarátkou. Kvôli všetkým tajomstvám a zvláštnostiam sa s ňou Mia prestala rozprávať. Samare jej najlepšia kamarátka chýba, tiež sa bojí, aby po nej Tobias vo svojom démonskom vyčínaní náhodou nešiel. Keby jej však povedala pravdu, Mia by ju poslala do blázinca...
Samara má problémov vyše hlavy. Takmer s každým vo svojom okolí má nejakým spôsobom naštrbený vzťah, dokonca aj s Lilith. Sukub v jej tele jej to už tiež poriadne skomplikoval. Samara už neváha a prinúti Lilith spolupracovať. Sú predsa jedno telo...

Dobre, možno som sa trošku v tom úvode rozpísala. Nemala som to v pláne, ale nevedela som odolať. Na záverečný diel som sa neuveriteľne tešila! Séria Kronika Cambion je u mňa na predných priečkach v mojom zozname obľúbených sérií, ktorých je skutočne mnoho. Tak sa pozrime na to, čím ma práve táto séria oslovila.

"Práve som hovoril s Evangeline. Potvrdila mi, že príde budúci týždeň. Skôr to nejde. Zhoadli sme sa, že vám prospeje, keď vám na nejaký čas vypomôže starší kambion."

Zrejme poznáte pravidlo do tretice všetko dobré. V poslednej dobe býva skoro každá YA séria trilógiou. Presne tak je to aj v tomto prípade. Zvyčajne sa mi tretí diel až tak nepáči, zvyčajne ma nebaví. Našťastie, v tomto prípade to bolo úplne inak!
Môj momentálny problém je, aby som hodnotila iba tento tretí diel a nezahŕňala do toho ostatné časti série, čo môže byť trošku problém. Po dočítaní tejto série som sa jednoznačne rozhodla, že patrí medzi moje najobľúbenejšie!

"Čo sa týkalo Lilith, zrazu začala byť nejaká nervózna. Celý deň som o nej skoro nevedela, len niekde v pozadí vrnela v dozvukoch minulej noci, ale teraz náhle splašene vyskočila. Niekto sa blíži, niekto, koho poznala, na koho bola napojená."

Samara mi bola od prvého dielu sympatická. Veľmi energická, tak by sa ju dalo charakterizovať dvoma slovami. Veľmi živá. Občas agresívna. Občas naozaj dosť, poriadne, veľmi agresívna. Práve pre tieto vlastnosti ju mám tak rada! Počas celej série dozrievala a menila sa, najviac jej povaha vynikla práve teraz. Pri riešení toľkých problémov naraz som mala príležitosť spoznať  pravú Samaru. Pravú Samaru, ktorá sa stala kambionkou na plný úväzok, ale popasovala sa s tým. Pravú Samaru, ktorá bola ochotná chrániť svojich blízkych sa každú cenu. Pravú Samaru, ktorá sa vedela obetovať za svojich priateľov. Spoznala som hrdinku, ktorá bola neskutočne výnimočná a určite na ňu tak skoro nezabudnem. Samara bola hrdinka, ktorú som si predstavovala - dokázala cítiť strach, konať pod tlakom, aj keď robila chyby, vedela ich napraviť. Dokázala bojovať s čímkoľvek, čo sa jej rozhodlo postaviť do cesty. Proti Samare Marshallovej nemá nikto šancu!

"Zamkni si dvere." Mrazivejšie tri slová som nikdy v živote nepočula. Akoby ich predniesol zúfalý, na smrť odsúdený väzeň. Ako posledné želanie. Prikývla som a zatvorila som za sebou dvere. Túžila som po milosrdnom spánku, ale bolo mi jasné, že dnes v noci sa ho ani mne, ani Calebovi nedostane.

Predošlé diely boli po dejovej línii spracované výborne. Tento diel mi však doslova vyrazil dych! Nedokázala som sa od knihy odtrhnúť. Každú chvíľu bolo v knihe ešte niečo lepšie a lepšie, čo ma nútilo pokračovať v čítaní. Nedokázala som si pomôcť, dej bol veľmi napínavý. Autorka ho aj dobre rozdelila. V knihe neboli hluché miesta, jednoducho sa nemôže stať, že by ste sa pri čítaní nudili. Ak by náhodou nebola tá najakčnejšia scéna, Samara vám ako rozprávačka deja určite nedá vydýchnuť. Príbeh je rozprávaný skvelou formou. Keďže kambioni vysávajú životnú energiu, dovolila by som si povedať, že táto kniha robí presný opak, ona energiu dodáva. Knihu som dokázala čítať neskoro do noci, iba pre to, aby mi náhodou niečo zaujímavé neušlo. Ani počas spánku mi kniha "nedala pokoj", rozmýšľala som nad ňou dokonca aj v snoch. To už znie ako dôvod na prečítanie, nie? :D

Hodnotenie

Neoplatí sa mi strácať čas hľadaním chýb. Ak tam aj nejaké boli, autorka ich predo mnou schovala veľmi šikovne, dokonca až tak dobre, že ich neviem nájsť. Vždy, keď už to vyzeralo, že tam nejaká chybička krásy bude, bum! Autorka zo situácie vyrobí niečo také nečakané, že ostanete stáť s otvorenými ústami. A aj keď budete chcieť niečo vytknúť, v konečnom dôsledku to budú také malicherné zbytočnosti, ktoré žiaden čitateľ nerieši. Pre mňa je dôležitý dej, ktorý mala kniha naozaj vynikajúci. O akcie a zvraty nie je núdza na žiadnej strane. Už ste zrejme odhadli, koľko bodov knihe udelím...

Ak ste hádali 5/5,trafili ste sa!

Koncom každej série, ktorá sa mi páčila, bývam aj trošku smutná. Skončil sa príbeh, aj keď na postavy rozhodne nezabudnem! Ak by som mala niekomu odporučiť knihu plnú tajomna, nepoznaného a niečoho nebezpečného, táto séria by bola úplne ideálna!

Kris :3