Diabol sa žení (Gaelen Foley)

29.11.2014 14:22

Názov: Diabol sa žení

Autor: Gaelen Foley

Lizzie Carlisová je bystré, vzdelané, mladé dievča, ktoré sa spamätáva z nešťastnej lásky v tichom a útulnom prostredí vidieka. Práve tu sa pracuje ako spoločníčka starej a bohatej starej dámy. Cestu jej však skríži záhadný a obávaný Devlin Kimball, ktorého prezývajú Diabol. Mladý muž má za sebou temnú a dobrodrunú minulosť, no hlavne kopy zlomených ženských sŕdc. Aj on sa snaží vyrovnať sa s nepriazňo osudu. Pred rokmi mu zahynula celá rodina pri požiari, a keď sa dozvie, že nešlo a nešťastnú náhodu, prisahá vinníkom pomstu...

Hoci si to Lizzie nechce pripustiť, Devli ju priťahuje už od prvej chvíle, čo sa stretli. Avšak táto mladá dievčina je rozhodnutá stráviť zvyšok života sama. Po horkom sklamaní už do sveta lásky radšej vstupovať nechce. Čo sa týka Devlina, ten je na tom úplne inak,

Začnem s negatívami knihy. V prvom rade mi vadilo pomerne husté písmo. Viem, že to pre niekoho nie je problém (ja tiež nepotrebujem písmenká veľkosti 40, to som tým nechcela povedať :D), iba sa mi to písmo zdalo nahustené. A keď sa do toho zamotá milión, trilión nepodstatných postáv, ktoré v knihe vystupujú tak maximálne dve strany, a aj tak nezohrávajú dôležitú úlohu, vzinkne z toho pre mňa obrovský zmätok. Jednoducho som si niektoré vety musela čítať aj trikrát, kým mi konečne došlo, kto tá postava je.

Ďalšou nevýhodou pre mňa je, že autorka každú postavu spomenutú v knihe (či už je to len obyčajný človek, ktorý prejde cez ulicu a na dej, ani postavy žiaden vplyvl nemá), označí menom a priezviskom. Potom sa v tom naozaj dá veľmi ťažko vyznať! :D

Kniha nebola však iba negatívna. Išlo o knihu, ktorá sa odohrávala v minulosti. Ja takéto knihy poväčšine nemusím, som skôr na tie z budúcnosti. A hoci táto kniha je ženský román (a ako je všeobecne známe, ja sa zaoberám najčastejšie young - adult). knihu som si prečítala a nebola som sklamaná.

Dej sa mi zdal celkom zaujímavý, miestami priemerný, miestami prevapivý a atraktívny. Hoci som čakala niečo neuveriteľne nudné, či zdĺhavé, knihu hodnotím tak priemerne.

Popravde, mne sa takmer všetky historické romance zdajú identické. Neviem si pomôcť, je len málo takých, ktoré by ma nejakým spôsobom zaujali. Našťastie, táto kniha patrí medzi tie, ktoré ma celkom bavili (ale nebojte sa, stále čítam young - adult a ešte dlhé roky budem! :D)

Knihu Diabol sa žení hodnotím na...

3,5/5

a na percentá by to bolo (nie, nepočítam percentá z bodov. Ide o priradenie percent, keby niekomu nevyhovovalo bodovanie), a je to 75 %

Verím, že sa Vám moja (možno trošku krátka) recenzia páčila. Je to prvá recenzia na nejaký ženský román, ešte k tomu historický, takže v tom nie som úplne zbehlá... :) Nuž, snáď budete s recenziou spokojní!

Za poskytnutie tejto knihy ďakujem www.slovenskyspisovatel.sk/

Knihu si môžet kúpiť priamo tu, www.slovenskyspisovatel.sk/prod/633.Diabol_sa_zeni-

 

 

Kris :3