Dotyk anjela (Thomas Brezina)

07.01.2015 13:04

Dotyk anjela

Autor: Thomas Brezina

Séria: -

Vydavateľstvo: Fragment

Anotácia

Ten, kto nám ukáže zázraky, sa nám často javí ako anjel. Niekedy to možno aj je anjel – hoci má oblečené rifle a vyťahané tričko… Amy sa ničím neodlišuje od svojich rovesníčok. Jej najtajnejším želaním je získať podpis od svojho idola – speváka Matta M. Podarí sa jej dostať až do jeho bezprostrednej blízkosti, no toto stretnutie má katastrofálne následky. Krátko nato Matt vo svojom novom športovom aute havaruje a upadne do kómy. Môže za to Amy? Jej nudný život úplne vybočí zo zabehaných koľají. A zrazu sa niečo mihne v rohu jej izby…

 

Za poskytnutie tejto knihy by som sa chcela poďakovať Fragmentu. Knihu si môžete zaúpiť priamo TU.

Kniha je v paperbackovej verzii. Musím sa priznať, že som si ju vypýtala najmä kvôli jej náshernej obálke. Netuším, kto ju navrhol, ale v mojich očiach je to génius :D

Takže, hneď na úvod ma zaujala anotácia. Vyzeralo to byť kombinácia fantasy a realistickej knihy. Teda, aj to taká kombinácia bola.

Amy je nenápadné dievča, ktoré sa ničím nelíši od svojich spolužiačok. To mi bolo na nej sympatické, že to konečne bol niekto normálny, úplne priemerý, z ktorého sa však našťastie behom 200 strán nestal hrdina. Nie, hoci Amy hrdinkou bola (to nebudem popierať), bola ňou prakticky od začiatku, aj keď to o sebe nevedela.

Ako všetky jej rovesníčky, aj ona zbožňuje speváka (na ktorého meno si teraz nespomeniem :D, ale začína na M...), a veľmi túži získať jeho podpis. Táto časť knihy (teda začiatok), ma veľmi nenadchol (asi to bude tým, že ja nemám žiaden idol, ktorého podpis by som potrebovala ako kyslík). Ale, našťastie to prehrmí. Po koncerte sa dostane do spevákovej izby, kde pracuje ako výpomoc.

Daný spevák (už som si našla jeho meno, volá sa Matt :D), sa nevie vyrovnať so svojou minulosťou. Amy ho práve nájde... no, nie v práve dobrej nálade. Jej predstava o milom, priateľskom a dobrom Mattovi je preč, praskne ako bublina v ktorej doteraz v podstate žila. Túto predstavu nahradí realistická verzia zlého a trochu aj zákerného Matta. Toto stretnutie má katastrofické dôsledky... Matt nastúpi do svojho auta a havaruje. Teraz mu hrozí, že zomrie.

Ten, kto nám ukáže zázraky sa nám často javí ako anjel.

Kniha bola zo začiatku, no, nič extra. Pôvodne som prečítala možno prvých 30 strán a nechytilo ma to. Našťastie sa z tejto knihy stalo niečo lepšie, celkom dobrá kniha na čítanie, aj keď priznávam, že ja na knihy, v ktorých sú "smutné veci" (ako si niektorí čitatelia myslia) jendnoducho nie som. Pretože nikdy pri knihách neplačem (alebo česť výnimkám, ktoré ma dokázali rozplakať - až 1 kniha, ale táto to nebola). Uznávam, bola dojímavá a tak, ale... nejako si pri nej nepoplačem. Upozornenie pre citlivé povahy - takmer každá teen (okrem mňa) ktorá túto knihu čítala podľahla svojím emóciám a rozplakala sa. Aspoň to vyplýva z komentárov na martinus.sk :D

Aj keď téma knihy nie je v podstate ničím nejako extra výnimočná, má svoje čaro. Celá kniha je vlastne tak trochu založená na tom, že Amy sa snaží Mattovi pomôcť polepšiť sa. Je celkom fajn sledovať, ako postavy dospievajú (po mentálnej stránke), čo oceňujem. Napriek tomu asi nepatrím medzi čitateľov, ktorí túto knihu vynesú priam do neba.

Preto hodnotím knihu na

75% (som veľmi milá :D)

 

čiže na body je to cca 3/5

Kris :3