Džínsový denník 2 (Zuzka Šulajová)

22.03.2015 14:31

Džínsový denník 2

Autor: Zuzka Šulajová

Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ (2012)

Séria: Džínsový denník (2/4)

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Anotácia

"Sympatická Paula Semoková je opäť na scéne – plná síl a elánu, ale najmä chuti zverovať sa so svojimi zážitkami a pocitmi novučičkému „džínsovému“ denníku. Paula a jej starí kamaráti sú už v druhom ročníku strednej školy, pomaly, ale isto dospievajú, hľadajú sa a zisťujú, čo vlastne od života chcú. Na tejto ceste ich čakajú nové zážitky i nové výzvy. Je len na Paule, či im podľahne, alebo zostane sama sebou. Bude ďalej chodiť s Patrikom alebo dá šancu niekomu inému? Prečo jej Gabrieline karty nechcú prezradiť nič nové? A čo si má počať s prírastkami vo vlastnej rodine? Odpovede ma tieto otázky i veľa ďalších prekvapení nájdete v pokračovaní Džínsového denníka, ktorý sa tentoraz dostane aj do nepovolaných rúk..."

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem www.slovenskyspisovatel.sk/

Všetci túto knihu tak chvália... prečo sa nemohla TAK veľmi páčiť aj mne?!

Asi bude pravda, že začínam byť na knihy naozaj veľmi, veľmi, veeeeeeľmi náročná. Pretože táto kniha má hodnotenia 5* z 5, no a u mňa ich toľko rozhodne nezíska.
V poslednej dobe som zrejme príliš kritická. Ja za to jednoducho nemôžem. Nehnevajte sa na mňa, ale zopár vecí mi na tejto knihe nesedí... ktoré to sú?

Absolútne - najviac - geniálne - dokonalé - skvelé - perfektné je, keď sa hlavná hrdinka (v tomto príapde Paula) opisuje ako škaredé dievča, ktoré je so sebou večne nespokojné. Toto by mi až tak nevadilo, veď my ženy so sebou často spokojné nebývame (česť výnimkám), keby sa kvôli tomu z času na čas neľutovala. Teraz príde vec, ktorá ma na tom celom štve najviac. Všetci chalani v najbližšom okolí ju chcú! Keď je taká hrozná a nemožná, ako to o sebe s láskou tvrdí, môže by niekto povedať, AKO JE SAKRA TOTO DOKELU MOŽNÉ?! Ja tomu nerozumiem. Môžete ma označiť za sprostú, nebude mi to prekážať. Ja v tom mám z tejto stránky absolútny chaos. To je podľa mňa skutočne NELOGICKÉ.

Ďalej je tiež perfektné, ako sa na všetko sťažuje. Viem, ženy také sú a často sa na všetko sťažujú (nehovorím, že som výnimka). Ona mi však občas liezla na nervy. Najviac neznášam trápne milostné trojuholníky. Vážne ma to dokže vytočiť. Raz sa jej nepáči, že nemá hentoho chalana, potom chce zase tamtoho... ach jo, ach jo. Keď konečne jedného má a vyzerá to, že je to fajn, ona sa zrazu v hlavičke rozhodne, že tento to nebude, že chce nakoniec niekoho úplne iného. Are you kidding me?! Túto časť dievčenskej mysle nepochopím ani ja a to dievča SOM. Divné, však?

Dosť zlý mi aj prišiel fakt, že keď si píšem denník a zapisujem do neho NAOZAJ všetko, čo by nemusel NIKTO okrem mňa vedieť, tak áno, určite by som ho nechala v triede bez môjho dozoru, aby ho nejaký dobrák našiel a mohol jeho obsah zneužiť. Nehnevajte sa na mňa, ale toto ja považujem za absolútne hlúpe. Keby ma niekto z triedy naozaj nenávidel a hľadal zámienku, aby ma mohol nenávidieť ešte viac, tak áno, určite by som tam ten sprostý denník nechala, však nech si to prečítajú a dajú to aj do Plus sedem dní... Gratulujem Paule

Toto bola iba malá časť, dajme tomu, že to bola ukážka z toho, čo ma na Paule štvalo. Vlastne to bola iba taká 1/5tina z toho všetkého. Nemám chuť to ďalej rozoberať. Ako môže niekto tomu dať 100% hodnotenie? Veď to popiera akékoľvek zákony logiky. Nejdem sa rozčuľovať, čo sa mne nepáči, môže iný zbožňovať... ehm.

Priznávam, že toto pokračovanie ma ani z tej humornej stránky až tak nedostalo. Pri jednotke som sa dokázala nasmiať, ale pri dvojke mi tam ten humor prišiel miestami umelý a vložený nasilu. Veď je to denník, smiali ste sa predtým, smejte sa aj teraz!

Nuž, z mojej strany bieda. Zrejme začínam mať aj komplikovaný humor alebo čo (nemyslím si). Len mi to prišlo trošičku umelé... na druhej strane nehovorím, že sa NEDALO zasmiať, to nie. Len to nebola úplne moja šálka kávy.

Všetci túto sériu zbožňujú. Nie je pravda, že by som ju nejako hejtovala, to nie. Len to nepatrí medzi moje "naj" knihy vo forme denníkov. Aspoň táto dvojka ma až tak nechytila...

Postavy... jo, tu je to dosť komplikované. Paula mi veľmi nesedí. Nedokážem ju vnímať ako reálnu bytosť, na mňa pôsobí umelo (áno, mlže to byť hlúposť), ale vypočujte si celý môj argument. V tejto knihe (vlastne celej sérii) sú také klasické charaktery postáv. Proste klasické postavy s klasickým dejom... neveríte? Pozrime sa, či to sedí.
Paula - hlavná hrdinka, z pravidla veľmi žiadaná u opačného pohlavia (sedí), má problémy v rodine (sedí), prísni rodičia s nejakou formou ideálneho správania dcéry (je jedno, či sa to týka jej "vhodného partnera" alebo jej známok...) - (sedí), má konflikty so spolužiačkami, ktoré sú označené za populárne v triede, jedným slovom tiedievčatáktorésújednoduchoperfektnéastrpčujúnašejhrdinkeživot (sedí). Paulin priateľ, Patrik - na vonok ideálny chlapec, ale potom začnú problémy (sedí), Denisa - hrdinka musí mať vždy najlepšiu kamarátku, ktorá je spravidla magnet na chlapcov (sedí)...

No povedzte mi, že táto kniha nie je akýsi prototyp denníkov. Mám pocit, že takmer všetky denníky sú písané poväčšine rovnakým štýlom.

Na druhej strane, aby nebola IBA kritika. Príbeh sa číta rýchlo a sú tam aj momenty, ktoré sú nejakým spôsobom zaujímavé. Dovolím si tvrdiť, že som trochu zvedavá, ako to bude ďalej pokračovať. Nielen preto, aby som mala na čo adávať (heh). Proste taká čistá babská zvedavosť. Zrejme NIKDY nebudem nejaký extra "fan" tejto knihy, ale hejty jej dávať nebudem (no, vlastne sa mi to v tejto recenzii dooooosť podarilo, čo už).

Prejdime na hodnotenie...

Viete, aby u mňa kniha získala 100%, musí ma jednoducho osloviť úplne všetkým. Musím ten príbeh prežívať a byť do knihy totálne zbláznená. Musím nad tým rozmýšľať ešte dlhú dobu po prečítaní a aj postavy musím považovať za reálne. Preto ja plný počet nedám...

Rozhodla som sa udeliť pekných 3/5...

Podľa mňa je to primerané hodnotenie. Všetci tou knihou sú priam posadnutí a všetko na nej chvália. Nehovorím, že Paula bola úplne zlá postava alebo že by sa mi kniha totálne nepáčila. Keď si to vezmem z druhej strany, kniha nebola až taká úplne príšerná. Paulina nešikovonsť a talent dostať sa vždy do trápnych situácií vás môže rozosmiať.

Dúfam, že sa Vám recenzia páčila!