Elita (Kiera Cassová)

10.04.2015 20:03

Elita

Autor: Kiera Cassová

Séria: Selekcia (2/3)

Vydavateľstvo: CooBoo (2015) 

Myslím, že Elita má naozaj nádhernú obálku. Je to jedna z vecí, ktoré som si na tejto sérii skutočne zamilovala. Obálky sú naozaj nádherné, čarovné a výborne knihu vystihujú. 

*-*-*-*-*-*

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem www.preskoly.sk/. Knihu si môžete zakúpiť TU

O čom kniha je...

V Selekcii už ostalo iba 6 dievčat. Výber sa preto prudko zúžil a dievčatá medzi sebou nepriamo bojujú a niektoré neváhajú použiť aj intrigy. America sa musí definitívne rozhodnúť: buď začne naozaj bojovať o lásku princa Maxona, alebo ostane verná Aspenovi s ktorým ju spája minulosť. America sa stále nevie rozhodnúť, ktorému z mužov patrí jej srdce viac. Času má však stále menej a jej konkurencia ani na chvíľu nepoľaví, práve naopak. Ak America Maxona skutočne chce, musí o neho začať bojovať. Medzi ľudom totiž vôbec nie je obľúbená a ani jej vystupovanie jej neprinesie veľký prospech. Ešte stále však má Aspena a keby jej to nevyšlo s Maxonom, môže ostať s ním... alebo nie? America sa už sama v sebe nevyzná. Snaží sa nedávať najavo svoju zraniteľnosť a nervozitu, aj keď jej okolie, teda ostatné dievčatá v Selekcii začínajú mať u Maxona tiež šancu. America už nevie, komu má veriť a svojím postavením si prestáva byť istá. Nevie, ako sa má správne rozhodnúť. Okrem toho kráľovná a samozrejme aj kráľ dávajú dievčatám náročné úlohy, ktoré majú dokázať ich schopnosti. Americe sa všetko komplikuje a miestami sa zdá, že jej to všetko spadne na hlavu a nezvládne to... čo ak sa Maxon nakoniec rozhodne vylúčiť zo Selekcie JU?

 

Na pokračovanie Selekcie som sa neuveriteľne tešila. Ak čítate moje recenzie už dlhšiu dobu, pravdepodobne viete, že ja kráľovskú tématiku milujem, zbožňujem, obdivujem... jednoducho ak napíšete knihu s touto tématikou, minimálne 50% úspechu máte u mňa zaručených. Celá táto séria sa mi veľmi páči a neuveriteľne ju zbožňujem ♥. Už teraz sa neviem dočkať na vydanie pokračovania (Prvá).

Autorka si ma úplne získala na svoju stranu. Knihu som zhltla za jeden deň a po dočítaní som nutne potrebovala viac. Potrebovala som (a stále potrebujem) vedieť, čo sa bude diať ďalej. Obávam sa, že nad Elitou budem rozmýšľať aj v noci. Autorka píše ľahkým štýlom, ktorý však dokáže čitateľa úplne pohltiť. Nemusíte mať skvelú fantáziu a aj tak si dokážete Elitu predstaviť. Nebude to robiť problém nikomu, keďže Elita je zrejme jedna z najlepšie písaných kníh, aké som doteraz čítala.

Aj v tomto diely boli útoky rebelov sa samozrejme, situácia medzi dievčatami a Maxonom sa neustále menila. America si už svojou pozíciou nebola istá a ja som sa bála spolu s ňou.

 

Prvý diel bol skôr o spoznávaní sa s novým prostredím a prvotnými úlohami. V tomto dieli America stojí pred vážnou voľbou. Musí sa rozhodnúť čím skôr, pretože Maxon na ňu nebude večne čakať. Ešte stále tu je zvyšných 5 dievčat, ktoré postavenie budúcej kráľovnej veľmi láka a sú odhodlané zaň tvrdo bojovať. Na Americe sa mi páči práve jej nerozhodnosť. Nechcela by som byť na jej mieste. Ja si ledva viem vybrať, čo si mám ráno obliecť. Pred takouto voľbou, ktorá môže ovplyvniť životy mnohých ľudí, by som stáť naozaj nechcela.

America mala doteraz viac - menej istotu, že o ňu Maxon stojí. Sám jej to aj viackrát povedal. V tomto diely však America svoju istotu aj postavenie favoritky. Ľud ani kráľ s ňou nie sú práve nadšení a dávajú jej to pocítiť. Z toho, pochopiteľne, ťažia jej súperky. Mnohé práve v tomto diely ukázali svoju pravú tvár a ja som ich začala vnímať inak ako doteraz.

Povedala by som, že America je taká typická žena - ani sama nevie, čo vlastne chce. Práve vďaka svojej nerozhodnosti si všetko skomplikuje a vzťahy s mnohými ľuďmi sa jej úplne zmenia. V porovnaní s ostatnými dievčatami je nerozhodná, nesústredená, nevhodná kandidátka na budúcu kráľovnú. Všetko začína hrať v jej neprospech a ja som naozaj zvedavá, či sa jej z toho podarí vymotať.

Elita po dejovej stránke nepriniesla veľmi veľa nového. Zato postavy sa v tomto diely vyvýjali naozaj maximálne. Povedala by som, že tam nie je jedna postava, ktorá by sa nejakým spôsobom neposunula na iný level xD Už teraz však na 100% viem, že hneď ako vyjde Prvá, budem si ju musieť okamžite prečítať, pretože to napätie nevydržím. Musím vedieť, kto sa stane novou kráľovnou Illey!

 

Hodnotenie

Elite nemám čo vytknúť. U mňa splnila všetko, čo som potrebovala. Dala mi všetko, čo som chcela. Dokázala u mňa vyvolať pocity, aké ostatné knihy tak ľahko nevyvolajú. Súcitila som s hlavnou hrdinkou, sledovala správanie jej súperiek aj samotného princa. Nevedela som sa od knihy odtrhnúť. Myslím, že takýchto kníh by malo byť viac, pretože ich zbožňujem. Knihe preto dávam...

5/5

Kris :3