Girl online (Zoe Sugg)

02.07.2015 17:27

Girl online

Autor: Zoe Sugg
Vydavateľstvo: Slovart (2015)
Séria: -

Za poskytnutie knihy ďakujem www.preskoly.sk/. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Penny bloguje pod supertajným nickom Girl online na svojom vlastnom blogu. Píše o všetkých svojich zážitkoch a o tom, čo ju aktuálne trápi - priateľstvo, chlapci aj problémy v škole. Keď sa strápni na školskom predstavení (celému svetu ukáže omylom spodné prádlo s jednorožcami) a video s týmto trapasom sa roznesie po všetkých sociálnych sieťach, Penny si myslí, že jej život takmer skončil. Našťastie jej rodičia dostanú ponuku na prácu v New Yorku, kde má Penny a jej rodina stráviť Vianoce aj Silvestra. A práve tam stretáva Noaha, ktorého na svojom blogu opisuje ako Chlapca z Brooklynu.
Samozrejme, Penny sa do Noaha na prvý pohľad zamiluje a od samej radosti zachytáva na blogu každý okamih strávený s ním. Lenže Noah pred ňou skrýva jedno tajomstvo a to keď sa prevalí, zničí Penninu anonymitu na blogu a prinesie jej ešte kopu problémov...

Pozerám na esemesku od elliota a vzdychnem si. Sledujem generálku Romea a Júlie  (tri hodiny môjho života, ktoré sa mi nikdy  nevrátia) a Elliot ma medzitým bombarduje stovkami esemesiek s rôznymi faktami o Shakespearovi. Robí to vraj preto, aby som sa až tak veľmi neunudila, ale vážne niekto potrebuje vedieť, že Shakespeare bol pokrstený v roku 1564?

Priznám sa, keby som nepoznala Zoellu* (*autorka knihy, pre tých, ktorí jej prezývku nepoznajú), asi by som si knihu nevšimla. V súčastnej ponuke rôznych titulov mi takmer splynula, dokiaľ som nevidela všetku tú propagáciu okolo tej knihy. Tak som si povedala, že pôjdem do toho a vyskúšam, či vie písať rovnako dobre ako rozprávať na kameru. No po prečítaní knihy si myslím, že kamera k nej patrí viac...

2. júl

Ahoj, svet!

Konečne vám prinášam recenziu na Girl online. Ani neviem, čím by som mala začať. Môžem to teda skúsiť s postavami. Penny mi ako postava celkom sadla, až na niektoré chvíle, v ktorých mi prišla trochu melodramatická, inak bola v pohode. Taká normálna baba, no na ulici ju prehliadnete. Pravda, asi ju neprehliadnete, keďže má nápadné ryšavé vlasy, ale to je detail. Ako rozprávačka deja mi vyhovovala, dokázala som sa vžiť do jej kože, no neprirástla mi k srdcu tak, ako som dúfala. V niektorých častiach knihy je naozaj vtipná, čo sa mi veľmi páčilo. V knihe sa nachádzajú aj články, ktoré Penny napísala na svoj blog. Zdalo sa mi však, akoby tie články zrazu pridávala úplne iná osoba, k Penny sa mi vôbec nehodili. Boli písané iným štýlom, ale z celej knihy sa mi pravdepodobne páčili najviac.

Noah  mal byť chalan, z ktorého som mala zrejme omdlievať a presne taký typ ja nemusím, no nevadí, nejako som to prežila. Nič konkrétne voči nemu nemám, ale zdal sa mi až príliš dokonalý.  Každý máme nejaké chyby, alebo niečo, čo nám nejde a pod., ale u Noaha som nič takéto nedokázala nájsť. Chápem, že je to vymyslená postava a preto taký byť môže, ale mne by sa viac pozdával niekto hanblivý a nemotorný. Povedzme si úprimne, "úžasných" frajerov vídam každý deň dosť, preto som na také dokonalé typy hneď naštvaná. Za to zrejme Noah nemôže, no tak či tak to považujem za chybu. A ešte tu nesmie chýbať Elliot, homosexuál a zároveň najlepší priateľ Penny. Možno sa pýtate, prečo som hneď ako prvú vec napísala, že je homosexuál. No, ono to bolo v knihe veľmi veľa krát vyzdvihnuté, až viac než bolo nutné. Stačí mi raz spomenúť, že je gay a už to neriešim, ale keď je to spomenuté ním samotným veľakrát, už to môže čitateľa trochu otravovať. Ale inak bol Elliot priemerný týpek, ale ako kamarát by bol určite fajn.

Vadili mi prezývky, ktoré dali Elliot s Penny svojim "nepriateľom" - Megatrúba a Chodiaca Selfie. Nič v zlom, ale toto sú tie najtrápnejšie prezývky, aké som kedy v živote počula (čítala). Prišlo mi to strašne detinské, rovnako ako správanie Elliota či Penny k týmto postavám. Teda, až na konci, potom sa k nim konečne správali tak, ako si to Megatrúba s Chodiacou Selfie zaslúžili.

Dej mi vadil omnoho, omnoho, omnoho viac. Celá zápletka bolo jedno veľké klišé pre naivné tínedžerky. Dej by som zhrnula do mojej obľúbenej hlášky, neurazí, no nezaujme. Pre fanúšičky Zoelly a celkovo pomerne naivné tínedžerky to musela byť ideálna kniha. Mne sa samotný nápad s blogom zdal fajn, ale potom si to u mňa Zoella s "pravou" láskou Noahom pokazila. Kto to kedy v živote videl, aby prvý pekný týpek na ktorého natrafíte, sa hneď do vás beznádejne zamiluje a je to vaša pravá láska/láska na prvý pohľad, ako sa Penny vyjadrila. Nič v zlom, ale je to strašné, hrozné, príšerne veľké klišé a vôbec sa mi to nepáčilo.

Kniha bola v niektorých miestach neuverne presladená a naivná, ale také knihy vraj tínedžerky milujú a potrebujú čítať (opäť nad tým nechápavo krútim hlavou). Celý ten záver knih bol pomerne predvídateľný a happyend už po mojej recenzii určite očakávate. Pred pár minútami som zistila, že kniha má mať aj pokračovanie a ja naozaj netuším, o čom chce autorka ešte písať (ale som trochu zvedavá, len tak, aby som to porovnala s touto knihou). 

Táto kniha bola oddychová, ale štýl akým bola písaná... mi prišiel neuveriteľne detský. Nič v zlom, ale keď sme mali 11 a písali sme na slohu nejaký denník alebo niečo podobné, mnohí moji spolužiaci napísali zaujímavejšiu a originálnejšiu zápletku, ktorá bola aj lešpie napísaná. Keby kniha nemala nálepku "Napísala známa vlogerka Zoella", čím vlastne chceli povedať "Je to síce viac - menej úplná hlúposť, ale keďže svoju vlogerku milujete, tak budete takí láskaví a kúpite si jej knihu, aby z toho mala money" (áno, je to dlhé, preto to na obálku nedali :D ).

Aby som nebola len kritická, kniha má aj svetlé body a miesta. Nájdu sa tam aj vtipné scény a články, ktoré Penny písala na blog ma naozaj bavili a zaujali. 

Hodnotenie

Hodnotenie knihy, žiaľ, v tomto prípade veľmi vysoké nebude... Knihu odporúčam pre mladšie a nenáročné čitateľky, optimálne do 14r.

2/5

Kris :3