Hrej hráčem (Emma Hart)

25.08.2015 18:00

Hrej hráčem

Autor: Emma Hart
Vydavateľstvo: Galatea (2013)
Séria: The game

Za poskytnutie knihy ďakujem www.megaknihy.sk.

Knihu si môžete zakúpiť priamo TU.

O čom kniha je?

Jaký je plán hry? Maddie v tom má jasno: Arogantní a egoistický playboy Braden z kalifornské univerzity představuje pro ni vše, co se jí na klucích hnusí. Připomíná jí totiž jejího bratra, který dokáže myslet jen na sebe a ničí životy všem v okolí. Maddie spolu s kamarádkami vymyslí plán, jak tomu namachrovanému Bradenovi za všechna příkoří udělit lekci. Hlavní aktérkou plánu je právě Maddie, která do měsíce Bradena svede, omotá si ho kolem prstu a pak ho surově odkopne. Operace Hrej hráčem může začít. Žádná ze zasvěcených holek ovšem nemá zdání, že podobný plán má i Braden se svými přáteli. A jakou hru hraje on? Plán je přimět tu paličatou a nedostupnou „královnu univerzity“, aby se do něj zamilovala, svést ji, a pak ji srazit na kolena. Ani jeden z obou aktérů netuší, že život může změnit pravidla hry… Možná oba zjistí, že nejde člověka soudit podle prvního dojmu…



Plán hry je daný, hra sa môže začať!
Braden Carter je typická hviezda vysokej školy – futbalista, po ktorom idú všetky dievčatá. On sa vždy s každou iba vyspí a potom ju neslušným spôsobom odkopne. Spravil to už pomaly celej univerzite a tak kamarátky Maddie dostanú nápad – Maddie má mesiac na to, aby tohto playboya prinútila zamilovať sa do nej a následne mu spravila presne to isté, čo on celý čas robil všetkým dievčatám.
Maddie s plánom súhlasí, pretože Braden stelesňuje všetko, čo nenávidí a chce mu spôsobiť to, čo on robila doteraz ostatným, navyše jej pripomína jej brata, Pearcea, ktorý ju pripravil o najlepšiu kamarátku aj o vidinu šťastia. Preto s týmto plánom súhlasí, chce Bradenovi uštedriť poriadnu lekciu. Z časti aj kvôli Pearceovi odíde študovať na univerzitu do Kalifornie, ktorá je Brooklynu, z ktorého Maddie aj Pearce pochádzajú, dostatočne ďaleko. Nové miesto, nový začiatok a noví priatelia. A navyše aj hra, ktorú je Maddie ochotná vyhrať za každú cenu. A hoci si je vedomá, že si musí dávať pozor aj na vlastné city, veľmi sa tým nezaoberá. Jej sa predsa nemôže stať, že by naletela nezodpovednému, namyslenému playboyovi z Kalifornie.

Maddie ani jej kamarátky však netušia, že aj Braden z priateľmi zahájili rovnakú hru a aktérkou v tejto hre je práve Maddie. Bradenovým cieľom je do mesiaca zviesť Maddie – nedostupnú a tvrdohlavú dievčinu, ktorá sa nenechá len tak ľahko obalamutiť. Maddie nepatrí medzi dievčatá, ktoré Braden zvyčajne využíva – Maddie je inteligentná, zábavná brunetka so zelenými očami, ktoré Bradena určite dokážu vyviesť z miery, aj keď sa to snaží popierať. Plán ich hry je teda tiež jasný – zbaliť Maddie, zviesť ju a potom ju zraziť na kolená. Plán vyzerá na prvý pohľad jednoducho, ale nebude to také ľahké – obaja totiž hrajú hru, aj keď nevedia, že to robí aj ten druhý. A ani Maddie, ani Braden nie sú zvyknutí vzdávať sa a už vôbec nie prehrávať.

Kalifornská hviezda univerzity a jeho „gang“
Braden hneď po zahájení plánu ide po Maddie, a jej prirodzene Bradenova pozornosť vyhovuje – aspoň sa nemusí ona snažiť, aby ho zaujala. Maddie je však náročné dievča a od Bradena vyžaduje aj rande, s čím on vôbec žiadne skúseností nemá, a preto sa my ako čitatelia dostávame do pozície, keď máme možnosť vidieť Bradena prvýkrát v úzkych – kam má Maddie pozvať a ako to má vlastne prebiehať? Presne táto jeho neistá stránka, ktorú môžeme pozorovať je jedna z najzaujímavejších. Páči sa mi, že mu Maddie nedá nič zadarmo a s rande ho trápi. Nedá sa oklamať hneď ako sa na ňu pozrie, aj keď je očividné, že to medzi nimi na sto percent nejakým spôsobom iskrí. Ich zo začiatku predstieraný vzťah sa mi páčil (aj keď vám to možno príde zvláštne), ale je to zápletka, s akou sa väčšinou v knihách nestretávam a preto som si to užívala. Bavila som sa aj s Maddie a jej kamarátkami – Megan (ktorá poznala Bradena už od detstva a boli si v podstate ako brat so sestrou), Lilou, a Kay (spolubývajúca Maddie). Všetky dievčatá dokázali dať vtipné „hlášky“, ktoré odľahčili akúkoľvek situáciu. Navyše boli Maddie vždy po boku – zhrnúť ich by sa dalo dvoma slovami – ideálne kamarátky. Dokázali Maddie pomôcť v každej situácii, rozosmiať ju a autorka ich vykreslila tak verne, že som im všetkým naozaj uverila.
Omnoho horšie som to už mala s Bradenovými kamarátmi – Astonom (ktorý mi bol už od prvej zmienky o ňom nesympatický, niečo ako chabá verzia Bradena a bol to najmä jeho nápad, aby sa Braden zaplietol s Maddie) a Ryan (ktorý chodil s Lilou). Samozrejme, máme tu aj Bradenovho konkurenta, ktorý je oproti kalifornskému playboyovi ideálny priateľ, ale napriek tomu mu Maddie nepodľahne a je odhodlaná dohrať hru s Bradenom. Medzi týmto chalanom (volá sa Kyle) a Bradenom nastanú konfliktné situácie, ktoré určitému typu čitateľov určite prídu vtipné hlavne vďaka trefným hláškam, ktoré zahlásia ostatné postavy.
 

Maddie mi ako postava naozaj sadla, mala som ju veľmi rada a bola mi sympatická. Páčila sa mi jej povaha – odhodlanie, či nezlomnosť. Maddie bola jednoducho skvelá postava a taká správna baba. S napätím som sledovala každý jej krok, či sa náhodou u Bradena nepopáli, či sa dokáže vysporiadať s vlastnou minulosťou a mnohými stratami a či bude operácia „Hrej hráčem“ úspešná. Ak mám byť úprimná, Maddie som držala palce od začiatku knihy a som rada, že autorka ako hlavnú aktérku zvolila práve Maddie.

Rozprávkové dianie
Kniha sa mi čítala celkovo veľmi rýchlo, mala som ju prečítanú behom pár dní a po prečítaní som si želala, aby bola kniha ešte hrubšia, aby sa ten príbeh neskončil tak rýchlo (aspoň mne sa zdalo, že kniha veľmi rýchlo ubehla, ale to je tým, že ma čítanie naozaj bavilo). Neskôr sa však už všetko začalo uberať tým rozprávkovým smerom, myslím, že tu nemusím písať podrobnosti – všetci si to vieme predstaviť. Napriek tomu sa mi kniha veľmi, veľmi, veľmi páčila bavila ma. Málokedy také „sladké“ konce v knihách beriem, ale tento som priam „žrala“. Kniha mi poskytla všetko, čo som ako čitateľka potrebovala a ja som maximálne spokojná. Všetky postavy mi prišli ako skutočné, pretože sa správali naozaj reálne a vedela som si ich veľmi dobre predstaviť. Kniha je také ľahké a oddychové čítanie vhodné úplne pre každého.

        

 „To mi přijde trošku… kruté.“
 „V tomhle případě musíš být krutá, zlato,“ nedá si říct Kay. „Mají pravdu,“ souhlasí Megan, aniž by odtrhla hlavu od papíru. „Na jednu stranu se mi nelíbí, že mu  ublížíš, ale na druhou stranu – podívejte se, jak hrozne se chová,   a to je teprve pět týdnů školy. Pokud mu to v hlave někdo nesrovná, tak si ani nechci   prědstavit, co z nej bude za dva roky. Musí dostat lekci, a to velmi brzy.“

Ja knihu hodnotím jednoznačne na 5 bodov z 5 a každému ju odporúčam! :)