Invázia do Tearlingu (Erika Johansen)

03.03.2016 19:54

Invázia do Tearlingu

Autor: Erika Johansen

Vydavateľstvo: Ikar (YOLi) - 2016
Séria: Kráľovná Tearlingu
Anotácia: 

 

Táto kniha je pokračovním knihy Kráľovná Tearlingu. Recenzovala som aj prvý diel.

 

Skaza kráľovstva sa blíži...

Predpokladám, že o mne viete, že knihy s tématikou kráľovstiev mám veľmi rada. Inváziu do Tearlingu som si preto hneď vypýtala ako recenzný :D. Po prvom dieli som bola naozaj zevdavá, ako to bude pokračovať, keďže predošlá kniha sa skončila naozaj zaujímavo a pre čitateľa aj veľmi, veľmi napínavo. Odolá kráľovstvo tejto invázii? A čo bude ďalej s Kelseou? Našťastie mi kniha tieto otázky zodpovedala...

Ak si ešte pamätáte na prvý diel, Kelsea kráľovnú Mortmensu nahnevala tým, že prestala posielať zásielky otrokov. Túto bosorku sa neoplatilo nahnevať a tak Kelsea a celé kráľovstvo musia čeliť invázii. Našťastie Kelsea nie je nevinné, bojazlivé dievčatko a nevzdá sa bez boja. Navyše jej do kariet hrá, že objavila novú, tajomnú moc...

 

Kelsea aj v tomto dieli prechádza veľkým vývojom. V prvej knihe sa skôr stotožňovala s úlohou kráľovnej, v tomto už musí svoju krajinu patrične ochrániť. Páči sa mi, ako Kelsea počas knihy dozrieva a mení sa v dobrú vládkyňu, ktorá je ochotná svoju krajinu brániť (keby to tak bolo aj v realite v politike, však...?). Našťastie, Kelsea si ani teraz nenájde nikoho na milostný románik. Chvalabohu! Chápete to? Ja som sa konečne dostala k sérii, kde nevystupuje láska (síce nám autorka dopriala iné detaily... ale ehm... nič nie je dokonalé všakže).  Naozaj žiadne odbiehanie od deja s lovestory! Žiadne riešenie milostných problémov namiesto reálenj hrozby! Predstavte si to! Kelsea má rozum! Naozaj rozum! A rieši svoju krajinu a nie... však všetci vieme čo. Neverila som, že by som niekedy našla postavu, ktorá by mala v sebe zakoreneného tak bojovného ducha. A ak taká postava aj bola, väčšinou ju skazil milostný dej v knihe. Preto autorke budem do konca života vďačná, že ma ušetrila čítania ód a vzápätí o 20 strán na to nadávania na opačné pohlavie. Vďaka! 

 

Taktiež sa v knihe stretneme s novými postavami, ktoré moju pozornosť upútali. Čitatelia, ktorí by chceli siahnuť po nejakej YA, dobrodružnej, kde nie je láska hlavný motív a hlavná hrdinka má hlavu na rozmýšľanie a nie na nosenie korunky s ružovými kryštálikmi, táto séria je ako stvorená pre vás! Navyše autorka píše pútavo aj v opisových častiach a bojové, či napínavé scény sú z jej podania dosť dobré. Kniha je temná, autorka sa nebojí použiť aj drsnejšie slová a drsnejšie postavy. No aj keď mi Kelsea bola o niečo menej sympatická ako predtým, stále ju vychvaľujem za to, že ma ušetrila od lovestory (Vážne. Keby ste stále čítali o láske a podobne, tiež by ste z toho už mali nervy. Alebo cukrovku. To mi môžte veriť.) Príbeh nesadne zrejme každému čtateľovi, ale stojím si za tým, že ten príbeh potenciál má a autorka ho aj dobre využíva. Mne sa páčil, je to taká zmena oproti ostatným knihám na trhu. Niečo drsnejšie a temné. Znie to celkom sympaticky, nie? :D

 

Za poskytnutie knihy ďakujem Ikaru