Karambol (Enja Rúčková)

16.11.2014 14:37

Autor: Enja Rúčková

Vydavateľstvo: Evitapress (2014)

O čom kniha vlastne je?

Nika je Kvintánka a snaží sa dostať do redakcie školského časopisu, o chlapcov výraznejší záujem nemá. Všetko sa zmení na lyžiarskom výcviku, keď sa priamo na svahu zrazí so Sebom (idolom všetkých študentiek, najmä mladších). Nika zisťuje, že sa jej za tak krátky čas až priveľmi dostal pod kožu a zjaví sa takmer vždy, keď je Nika v kaši.

"Koľkokrát sa musia zraziť, aby pochopili, ako sa navzájom priťahujú?"

Postavy a dej

Ak mám byť úprimná, slovenskú literatúru prevažne nečítam. Táto kniha ma však na prvý pohľad zaujala, tak som si ju požičala z knižnice. Kniha sa mi od prvej stránky čítala veľmi ľahko a rýchlo. Môže to byť aj tým, že nemala nejakú komplikovanú zápletku, nad ktorou by ste museli rozmýšľať aj počas spánku. Bola to úplne jednoduchá kniha - pre mňa ľahké čítanie skôr na oddych.

Pri niektorých častiach som síce nechápavo nad Nikou krútila hlavou (našťastie tých čast bolo veľmi málo). S hlavnou hrdinkou som sa stotožnila bez problémov. Oveľa väčšie problémy mi v tomto smere robil Sebo. Občas mi prekážala práve tá jednoduchosť, úplne obyčajný s minimálnymi zvratmi, ktoré sa aj tak vždy diali iba v ich vzťahu.

Napriek tomu hodnotím knihu skôr pozitívne ako negatívne. Ľahké čítanie vhodné, keď máte v škole skúšanie a nedokážete sa sústrediť na žiadnu knihu s komplikovanou zápletkou. Ako sa hovorí, v jednoduchosti je krása.

Hodnotenie - body a percentá

Kniha ma ani veľmi neprekvapila, ale ani nesklamala. Ja som naozaj skôr na tú fantasy, pretože takáto kniha mne príde skôr bez zápletky... ale nevadí. Napriek tomu hodnotím knihu

4/5

a na percentá 

 

85 %

Niečo na záver

Knihu určite odporúčam dievčatám vo veku 14-15, možno ešte 16 rokov. Staršie dievčatá to podľa mňa určite baviť nebude, ale je to individuálne...

Knižku hodnotím skôr pozitívne ako negatívne, aj keď na mňa prakticky žiaden vplyv nemala, no bola spracovaná viac než slušne (na naše slovenské pomery. Tým nechcem uraziť slovenskú teen literatúru, je to iba čistý holý fakt alebo konštatovanie. :) )

KRIS ♥

 

Karambol (Enja Rúčková)

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok