Kniha života (Deborah Harknessová)

01.03.2015 14:40

Kniha života

Autor: Deborah Harknessová

Vydavateľstvo: Ikar (2015)

Séria: Príbeh čarodejnice (3/3)

 

Anotácia

Oxfordská vedkyňa, čarodejnica Diana Bishopová a vzdelaný upírí genetik Matthew Clairmont, cestovali v čase až do alžbetínskeho obdobia, aby tam našli ochranu, ale najmä odpovede na otázky, ktoré ich prenasledujú až sem: Aké temné tajomstvo kedysi odhalili čarodejnice? Prečo ho zašifrovali do tajuplnej knihy s názvom Ashmole 782, po ktorej stáročia pátrajú démoni, upíri aj samy čarodejnice?
Diana a Matthew túžia naplniť svoju lásku aj poslanie v tomto dávnom spore, ale je to takmer nemožné, lebo ťarcha minulosti ich od seba odtŕha. Oboch teraz čaká dramatický návrat z Londýna šestnásteho storočia do prítomnosti, v ktorej musia čeliť novým nebezpečným situáciám a úhlavným nepriateľom.

V dome Matthewových predkov v Sept-Tours sa stretnú so starými známymi – až na jednu závažnú výnimku. Skutočná hrozba pre ich budúcnosť však ešte len má vyjsť najavo. Keď sa tak stane, pátranie po Ashmole 782 a chýbajúcich troch stranách rukopisu nadobudne ešte väčšiu naliehavosť. Postupne – v palácoch a univerzitných laboratóriách, s využitím dávneho poznania i modernej vedy, od auvergneských pahorkov až po Benátky a všelikde inde – sa dvojica napokon dozvie vekmi strážené tajomstvo čarodejníc...

Za poskytnutie tejto knihy ďakujem www.ikar.sk/. Knihu si môžete zakúpiť TU.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-**-*-*-*-*-*-

Najlepšie je, že som predchádzajúce dva diely ani nevidela. Čiže si viete predstaviť, ako veľmi som bola v obraze (vôbec). Napriek tomu som sa do tejto knihy pustila a úspešne som to zvládla (aspoň do polovice), pretože čítanie ma vzhľadom na túto skutočnosť až tak nebralo. :/
Zo začiatku tam bolo aspoň milión (toľko zase nie) mien, ktorým som vôbec nerozumela. Bola som totálne mimo a nechápala som, čo sa robí a prečo. Našťastie to potom nebolo až také hrozné...
Niečo som pochopila aj bez prečítania predošlých častí. Niečo pre mňa ostalo záhadou. V každom prípade mi postavy boli úplne cudzie a nevedela som si na ne zvyknúť. :/
Mnohé názory čitateľov sa zhodujú, že táto kniha bola slabšia ako predchádzajúce dve (čo ja posúdiť nemôžem). Nevadí. Aspoň teda zrecenzujem potiaľ, pokiaľ som sa v knihe dostala.
V postavách som sa nevyznala, ani som si k nim nenašla vzťah. Napriek tomu sa mi príbeh celkom páčil. Bol zaujímavý a aj nápaditý. Nikdy som nevidela tak dobre spracovanú kombináciu upírov a čarodejníc :) Zdá sa, že autorka má dej naozaj dobre naplánovaný.
Priznávam, hrúbka knihy ma naozaj odradila. Veď kniha má tak veľa strán a pravdepodobnosť, že deju nebudem rozumieť bola min. 70%. Napriek tomu sa mi ten dej celkm páčil.

Dnes je to taká hodne krátka recenzia, mno :/ :D

Hodnotenie

4/5