Losing it (Cora Carmak)

11.01.2015 14:18

Losing it

Autor: Cora Carmak

Séria: -

Vydavateľstvo: Jota (áno, čítala som knihu po česky)

Za poskytnutie tejto knihy ďakujem českému vydavateľstvu JOTA.

Anotácia

"Jak to, že jsem pořád ještě panna?“ ztrápeně si opakuje každý den při pohledu do zrcadla Bliss Edwardsová, na první pohled úspěšná a bezproblémová studentka herectví obklopená množstvím přátel, kteří však absolutně netuší, čím se jejich pohledná a inteligentní kamarádka užírá. Hodlá skoncovat s panenstvím – jenže ten pravý stále ne a ne přijít.

V okamžiku, kdy se její sexem protřelá kamarádka Kelsey dozví, že Bliss není přes svůj „handicap“ ani lesbička, ani nehodlá odejít do kláštera, navleče ji do úzkých šortek a trička s tak velkým výstřihem, jaké by si samotná Bliss nikdy neoblékla. A potom ji s prohlášením „konečně si vrzneš“ odtáhne do blízkého baru, kde ji po konzumaci několika panáků na kuráž vybízí, aby si našla kvalitního milence na jedno použití. Bliss prchá zbaběle na záchod, ale cestou narazí na zajímavého mladíka jménem Garrick, zabraného do čtení Shakespeara. Neplánovaně přeskočí jiskra a Bliss má tu noc skutečně šanci prožít pohádkový sex…, ze kterého však na poslední chvíli s mnoha nepodařenými výmluvami vycouvá.
Další den ráno, první hodinu posledního semestru, Bliss málem omdlí: zjišťuje, že Garrick, který před necelými osmi hodinami ležel nahý v její posteli, je jejím novým profesorem!

*** Aj keď obálky českej a anglickej sú podobné, u mňa vyhrala táto česká.***

 

Prvá vec, ktorá mi čítanie výrazne skomplikovala, je fakt, že túto knihu som mala ako e-knihu. Jednoducho, dostala som ju do e-mailu ešte predtým ako vyšla, a recenziu som schopná napísať až po dvoch mesiacoch. Čítanie e-knihy by bolo fajn, keby sme mali doma wi-fi a ja by som si tú knihu mohla stiahnuť napríklad od mobilu alebo do tabletu. Lenže to nie. Takže sedieť za pevným počítačom nie je práve na čítanie veľmi pohodlné. Vlastne to NIE JE vôbec pohodlné, a je to HROOOZNE zdĺhavé. Fakt, neverili by ste, ako dlho mi trvalo, kým som sa konečne dopracovala aspoň do stredu knihy...

 

Námet knihy je, mno... relatívne zaujímavý (dajme tomu). Aj keď, priznávam, mňa si až tak nezískal. Zrejme to bude tým, že som si akosi nepreštudovala, o čom táto kniha má byť skôr ako som sa pustila do čítania. Ale prečítala som si anotáciu, a verila som, že to nebude do 70 strán o tom, ako sa chce s niekým vyspať! To naozaj je na mňa... silná káva. Mám radšej nejaké akčné knihy, ale len nech nerieši TOTO takmer polovicu knihy! Nuž, priznávam, autorka to štýlom písania trošku zmiernila. Takže som si jednoducho zvykla? Asi áno.

 

Časť, keď Bliss zistí, že Garrick je jej nový učiteľ mi maximálne pripomenula knihu Život jedna báseň. Aj keď prípady sú to iné, pointa ostáva rovnaká. Aspoň zo začiatku. Mňa jednoducho takéto knihy prestali baviť! Prečo to musí byť učiteľ? (poznámka pre môj mozog - asi preto, aby ju stretával každý deň, a okrem toho taký vzťah nie je veľmi prípustný). Mohol to byť predsa, ja neviem - poštár, predavač v obchode, do ktorého musí chodiť, lebo by bývala v malej dedinke 50 kilometrov od mesta... napríklad. Aj keď to by už nebola tá správna zápletka, ktorú nám chcela táto kniha poskytnúť. Ale keby to bol ten prípad s predavačom, aspoň by ma to prekvapilo.

 

Priznávam, kniha ma potom chytila. Aj keď tam bolo veľa postáv, ktorých mená si nezapamätám, pretože ich bolo príliš. Nevadí. Kniha pobaví, a niektorých určite aj zaujme.

 

Je hodná toho, aby bola vydaná aj u nás (ale s tým nerátajte, pretože sme oproti českým vydavateľstvám občas 100 rokov za opicami - neberte to v zlom).

Knihu nemôžem hodnotiť inak, ako viac než pozitívne (aj keď zo začiatku by som to nepredpokladala)

Takže kniha získala...

4/5

90% (percentá nie sú presne vyrátané, je to ODHAD, kebyže máte radšej hodnotenia v percentách)

Kris :3