Lov (Andrew Fukuda)

14.10.2014 15:09

Autor: Andrew Fukuda

vydavateľstvo: Fragment

Lov 

  

O čom kniha vlastne je?

Predstavte si svet, kde sú ľudia vyhynutí, pretože ich upíri vyvraždili. Na svete už niet jedinej ľudskej bytosti, až na zopár ľudí (v knihe sú označovaný pojmom "glupani"), ktorí sú chovaní ako divé zvieratá. Upíri nás vnímajú ako bezbranné, primitívne a zaostalé stvorenia. A možno majú aj z časti pravdu, ale to už nie je témou tejto knihy. :D Už odmalička do Geneho otec vtĺkal pravidlá, aby ho nikto z upírov neodhalil. Nikdy sa neusmievaj. Ak ti niečo bude pripadať smiešne, nesmej sa, škrab si zápästie. Športuj tak, aby si sa nepotil- plávaj. Umývaj sa, aby nebolo z teba cítiť človečinu. Lešti si falošné tesáky. Nikdy sa neobzeraj. Nežmúr oči... Hoci je Gene nadpriemerne inteligentný, v škole sa musí hrať na priemerne až podpriemerne inteligentného študenta. Všetko sa však skomplikuje, keď Vládca vyhlási Lov na glupanov. V Love ide o to, že upíri vypustia nič netušiacich glupanov a vybraní upíri ich chytia a no... skonzumujú. Tento rok však bude Lov o niečo iný...

Postavy a dej

Zo začiatku sa mi kniha zdala takmer zhodná s Hrami o život. Keď si odmyslíte tú upírsku tématiku, v podstate to sú Hry, nie?! Našťastie, autor to vymyslel úplne inak. Hoci sa mi na prvý pohľad kniha zdala ako nepodarená kópia Hunger games s pridaním krvilačných beštií, aby to bolo v niečom rozdielne, pravda je úplne inde. Kniha vás o chvíľu pohltí, budete sa o Geneho báť, miestami s ním aj súcitiť. A keď si predstavíte, že by ste mali byť na jeho mieste vy, nebude vám veľmi do smiechu. Napriek tomu je kniha písaná živým, mladistvým štýlom, ktorý sa dobre a hlavne rýchlo číta.

Čo sa týka postáv, nemám veľmi čo namietať. Od začiatku mi bolo viac - menej jasné, že sa vtťah medzi Genem a jedným dievčaťom bude vyvýjať iným, než čisto kamarátskym smerom. Kniha skrýva ja nečakané odhalenia (prekvapilo to dokonca aj mňa)! Zhrniem to troma slovami - Nemám čo vytknúť.

Môj  názor na knihu Lov

Najviac sa mi nepáči, keď niekto napíše alebo natočí strašne krátku recenziu. Pravdaže, ako recenzent nemám prezradiť takmer o nič viac, než anotácia. Alebo tam aspoň nespomenúť mená a neopísať presnú situáciu. Určite vám aj v tejto recenzii zatiaľ chýbal môj názor na knihu, keď si to vezmem všeobecne. Mne sa kniha páčila, mala rozuzlenie, ktoré som nečakala a už teraz si šetrím na druhý diel. Kniha Lov patrí medzi knihy o upíroch, kde nie je prioritou to, ako sa upír zamiluje do človeka, takéto knihy už čitateľov takmer prestali baviť. Lov skrýva oveľa viac odhalení. A hoci tu upírska tématika je, nebudete ju vnímať negatívne. Aj keď knihy o upíroch veľmi nemusíte, napriek tomu Vám túto knihu odporúčam!

Hodnotenie - body a percentá

Aby táto recenzia nebola až priveľmi dlhá, zostručním to. Ja knihe nemám čo vytknúť.

Kniha získava...

5/5

A na percentá to máme...

100%

 

Kris :3

 

 

Lov (Andrew Fukuda)

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok

Anketa

Páči sa ti recenzia?

áno (28)
58%

ani nie (20)
42%

Celkový počet hlasov: 48