Modrá krv (Thomas Brezina)

06.04.2015 17:23

Modrá krv

Autor: Thomas Brezina

Vydavateľstvo: Fragment (2015)

Séria: -

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

*-*-*-*-*-*-*-*-*

Za poskytnutie tejto knihy ďakujem Fragmentu.

*-*-*-*-*-*

Anotácia 

"Poznáte dievča, ktoré by netúžilo byť princeznou? Slečne menom Pia sa tento sen splní. Aspoň trochu. Počas letného jazykového pobytu v Londýne spozná Alessandra, skutočného princa. Je krásny, milý, je jej s ním dobre...

Má ho však naozaj rada? Alebo ho len využíva a zahráva sa s ním, aby napálila inú Alessandrovu ctiteľku? A je tu ešte Ted, jej priateľ, ktorý na ňu čaká doma. Pia sa už sama v sebe nevyzná. Útechu nájde v starom denníku, ktorý náhodou objaví. Dočíta sa v ňom o Philippe, dievčine, ktorá pred sto rokmi žila v tom istom dome ako Pia a ktorej sa prihodilo niečo strašné. Zdá sa, že Philippin tajuplný osud sa opakuje. Aj Piu niekto prenasleduje...
"

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Naozaj tu ide o kráľovskú tématiku? Ja by som skôr povedala, že tu ide o narušeného psychopata...

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Pia je (myslím, že sedemnásťročná alebo šestnásťročná) dievčina z Nemecka. Bola pozvaná na tri týždne do Anglicka do jedenej bohatej rodiny, aby mala nové zážitky a zlepšila si angličtinu. Počas svojho pobytu sa zoznámi s pravým princom - Alessandrom. Okrem neho sa v Anglicku normálne baví iba s kaderníkom, ktorého raz stretla na prechádzke (dajme tomu, že bola na prechádzke). Okrem toho trávi čas čítaním starých zápiskov dievčiny, ktorá bývala v dome (v ktorom teraz dočasne býva Pia). Zápisky tejto dievčiny sa však končia naozaj strašidelne a aj Piu začne niekto prenasledovať. Pia sa v Anglicku nemá práve najlepšie, musí žiť u rodiny s ktorou si veľmi nerozumie, obzvlášť s Claire, jej rovesníčkou s ktorou mala tie tri týždne stráviť. Ako sa neskôr ukáže, Claire Piu nemá veľmi v láske a správa sa voči nej naozaj nevhodne. Ako by toho nebolo málo, Pia musí riešiť aj problémy s jej priateľom, Tedom, ktorý ju čaká v Nemecku. Ako Pia vyrieši komplikovanú situáciu, do ktorej sa dostala? A kto ju stále sleduje a je jej v pätách?

Táto kniha ma miatla. Bola som z nej zmätená a nevedela som sa v nej vyznať. Prečo? No, autor do deja zakomponoval aj zápisky Philippy, dievčaťa, ktoré žilo v tom dome pred mnohými rokmi. OK, v tom som sa ešte dokázala orientovať. Keď sa tam ten denník dostal prvýkrát, vlastne je hneď a začiatku knihy, vôbec som nechápala, čo sa to tam sakra deje a čo to znamená. Došlo mi to až po tom... no, pozitívne je, že mi to aspoň došlo.

Okrem toho sa striedalo písanie z pohľadu hlavnej hrdinky, Pie a nejakého neznámeho týpka, ktorého identitu sme zistili až na konci. Akože nič v zlom, ale od začiatku podľa toho, čo si myslel... bol to úchyl. A totálny psychopat. No nie taký psychopat, ktorého by som sa bála. Nie, práveže to by som sa tešila. Toto bol taký trápny psychopat, ktorý mi liezol na nervy. Ale dosť o psychopatovi...

 

Dúfala som, že to bude naozaj niečo princeznovské, pretože ja kráľovskú tématiku proste zbožňujem ♥. Hups, Kris... tesne vedľa. Síce tam táto téma je (dajme tomu), no iba preto, že Pia počas svojho pobytu v Londýne stretne pravého princa Alessandra. Mám pocit, že som z neho ako čitateľka mala byť unesená. Hmm... bol to celkom fajn týpek, ale nič extra. Nezaujal ma asi ničím. Sorry, čakala som lešpieho princa! Napríklad... no, nebudem tu teraz vymenovávať všetkých dobrých princov. Ale to som ani zďaleka neskončila pri postavách...

Clarie, dievča, s ktorým sa mala Pia skamarátiť s tráviť tri týždne, bola správna záporáčka. Aspoň som si to myslela. Správala sa ako tie klasické blonďavé kravy z amerických filmov, ktoré hlavným hrdinkám vždy strpčujú život a potom padnú na hubu a hlavná hrdinka získa chalana, ktorého chcela tá blonďavá harpia. Komplikovane vysvetlené. No, nebola ničím originálna. Vopred som ju vedela prečítať, bola ako otvorená kniha... také postavy ja nemám rada! Najlepšie (lepšie povedané, "najlepšie") je, keď sa z hlavnej záporáčky nakoniec stane milé dievča! Veď ona vlastne Pii vôbec nechcela strpčiť život, ona len chcela byť ako ona... blá, blá,blá. Klasické, otrepané kecy, ktoré nikoho nebavia, Aspoň mňa teda rozhodne nie.

Pia je kapitola sama o sebe. Pre mňa nemastná - neslaná. Aspoňže rada čítala knihy. Ako postava mi však neprišla ničím good, ako by povedali naši londýnski priatelia. Nič originálne. Aj keď, ako rozprávačka deja nebola najhoršia. Čítalo sa mi ľahko, ale to bude asi aj tým, že tak veľké písmená v knihe pre teen som ešte naozaj nevidela.

Autor sa podľa mňa až príliš snažil napísať kvalitnú knihu. Námet mal dobrý, povedala by som skôr, že mal viacero námetov, ktoré akýmsi zvláštnym spôsobom skombinoval. Napríkald tú princeznovskú (nazvem to tak, aj keď sa to tak pravdepodobne nevolá), potom denník z minulosti a na záver zápletku s tajomným psychopatom. Uznávam, táto kombinácia znie zaujímavo, ale trošku "pokulháva" v spracovaní.

Nie že by som sa úplne nudila, to nie. No už keď tam autor zaplietol aj písanie z pohľadu toho psychopata, začala som nad ním rozmýšľať, že kto to je a o čo mu ide... až tak veľmi, že som hlavnú dejovú líniu v podstate iba mechanicky čítala a veľmi sa nad ňou nezamýšľala. Keby to tam nedával a jednoducho to poskytol čitateľom náhle... proste také PREKVAPENIE, že by som nič netušila a zrazu by to tam bolo... BUM! Určite by som skoro dostala infarkt a bolo by to super. Určite by som sa od knihy nemohla odtrhnúť, ale takto... trochu ma to sklamalo.

Hodnotenie

Kniha je podľa mňa takým priemerným čítaním. Celkovo toho nemám na vytknutie až tak veľa, ale mňa veľmi nezaujala. Asi som skôr na také fantasy knihy. Aj keď, bola som rada, že tam autor zakomponoval aj toho prenasledovateľa. Vďaka tomu bolo na konci dosť akcie a napätia. Celkovo však spravil vec, ktorú ja v knihách veľmi nemusím - zmenil charakter jednej postavy o 180 stupňov - mám na mysli Claire. Viem, že v danej situácii, po všetkom tom strese s tým prenasledovateľom sa mohla spamätať a mohla sa začať správať normálne. Ja viem, že by sa to tak pravdepodobne v realite stalo. Stále som ju však mala zakorenenú ako nepríjemnú postavu a keď sa na konci začala správať prijateľne, nevedela som určiť, či to náhodou iba nehrá. Odporúčaná je pre vekovú kategóriu 16 rokov, no podľa mňa môže uspokojiť tak  kategóriu 12-14 maximálne, ale samozrejme, záleží to od vkusu čitateľa.

3/5

Kris :3