Papierové mestá

16.07.2015 16:56

Papierové mestá

Oficiálny názov: Paper towns
Film natočený podľa rovnomennej knižnej predlohy od Johna Greena.
Premiéra filmu u nás: 23.07.2015

O čom film je?
Hrdinom príbehu je Quentin Jacobsen (Nat Wolf), normálny trochu bojazlivý chlapec, ktorý má od detstva rád svoju susedku s menom dlhým ako jej nohy: Margo Rothovou Spiegelmanovou (Cara Delevingne). Quentin je pravidelným svedkom jej neuveriteľných dobrodružstiev a takisto jej tajným ctiteľom.
A to až do jednej noci, keď mu Margo zaklope na okno a vytiahne ho na podivuhodnú trestnú výpravu namierenú proti jej bývalému priateľovi spojenú s vtipnou a niekoľkonásobnou pomstou. Vďaka tejto nočnej výprave sa Quentonovi nie len splní sen o zblížení s tajnou láskou, ale prežije aj dobrodružstvo, ktorému sa skôr vyhýbal. Lenže druhý deň ráno ich dobrodružstvo skončí a nastane nový deň. Margo v škole chýba. A aj ďalšie dni. Quentin začne pátrať a skoro si uvedomí, že Margo miluje záhady a takisto, že pre neho zanechala určité stopy a zašifrované odkazy. Ako veľmi ju vlastne pozná? A čo sú to tie papierové mestá o ktorých Margo hovorila? A tak ho vďaka Margo čaká ďalšia dobrodružná výprava, na ktorej ho tentokrát sprevádzajú jeho najlepší kamaráti. Ale už to nie je výprava za pomstou, ale cesta za záhadou menom Margo Roth Spiegelmanová a možno takisto za veľkou láskou.

Dnes je 16.7., takže sa určite nechápavo pýtate, ako je možné, že som tento film už videla, keď premiéra je 23.7. Existuje na to úplne jednoduchá odpoveď - keďže spolupracujem s vydavateľstvom Ikar (ktoré vydalo slovenskú verziu knihy Papierové mestá), dostala som ponuku pozrieť si film v takomto predstihu. Určite chápete, že som nemohla odolať. A teraz by som sa s vami rada podelila o moje dojmy z filmu...

Knihu som prečítala už dávnejšie a nedá sa povedať, že by som bola jej najväčšou fanúšičkou. Na tejto knihe mi najviac vadil ten koniec, ktorý bol podľa mňa prakticky nijaký. Do kina som vkročila s miernymi obavami - Čo ak ostanem sklamaná? Našťastie už po pár minútach filmu mi obavy vyleteli z hlavy.

Ak by som sa mala zamerať na hercov, tak nemôžem nič kritizovať - Cara bola vynikajúca Margo a presne tak isto som si počas knihy aj Margo predstavovala. Quentin bol tiež v pohode, len na Bena a Radara som si musela chvíľu zvyknúť. Celkovo však uznávam, že herecké obsadenie bolo naozaj vynikajúce.

Keď bývajú knihy sfilmované, málokedy sa stane, že by tvorcovia filmu niečo nezmenili. V tomto prípade (ak ste čítali knihu a ja verím, že ste ju čítali) ostanete veľmi príjemne prekvapení. Tvorcovia sa totiž knižnej predlohy evidentne držali, pretože dodržali úplne všetko. Keďže som knihu čítala už pred pár mesiacmi, môže byť, že si nepamätám úplne všetky detaily, ale podľa mňa vo filme nechýbalo vôbec nič. Práve naopak, film si ma úplne získal a od dnešného dňa patrí dokonca medzi moje najobľúbenejšie filmy, ktoré musím každému odporúčať!

Z knihy som až taká nadšená nebola, ale film je naozaj úžasný! Ak ste fanúšikmi knihy, budete mať neskutočný zážitok! Všetko, čo Quentin vďaka Margo zažil mi vďaka filmu prišlo omnoho zaujímavejšie a úžasnejšie. Z kina som vyšla úplne ohúrená a rozhodnutá, že takú dobrodružnú výpravu musím niekedy podniknúť aj ja... a kto vie? Možno by som tiež rada navštívila "papierové mestá" a zanechala ostatným stopy, podľa ktorých ma môžu nájsť :D Nápad je to rozhodne zaujímavý, tak v týchto letných dňoch neseďte doma a zbehnite s kamarátmi do kina práve na tento film! Garantujem vám, že keď z kina vyjdete, v hlave už budete robiť plány na vlastné dobrodružstvo...