Pasca (Andrew Fukuda)

12.06.2015 20:17

Pasca

Autor: Andrew Fukuda
Vydavateľstvo: Fragment (2015)
Séria: Lov (3/3)

Za poskytnutie knihy ďakujem Fragmentu.

Knihu si môžete zakúpiť priamo TU.

Ako prežiť vo svete, v ktorom sú ľudia považovaní iba za potravu?

Upozornenie: Milí čitatelia, momentálne sa chystáte prečítať si recenziu na tretí diel tejto série. Ak ste nečítali predošlé dva diely (a máte to v pláne), táto recenzia by pre vás mohla obsahovať spojlery. Ak túto sériu už poznáte, určite si prečítajte recenziu na veľkolepé finále!

Gene, Sissy, Epap a David spoločne s dievčatami stihli nasadnúť do vlaku, ktorý uháňa z Misie do neznáma. Hovorí sa, že vlak smeruje priamo do Vládcovho paláca. Naši hrdinovia preto skočili doslova z blata do kaluže. Okrem prežitia musia objaviť aj liek. Gene a Sissy už vedia, že s Prapočiatkom súvisia aj oni a sú poslednou šancou na vyliečenie súmračníkov. Musia sa však mať na pozore a nespadnúť do pasce. Vo svete, kde nemôžu už nikomu a ničomu veriť je prežitie naozaj náročnou úlohou.

Vlak naozaj zastavil vo Vládcovom paláci. Objavil sa výťah, ktorý mohol zviezť iba veľmi obmedzený počet ľudí, čo by nebol až taký problém, keby po nich nešli súmračníci. Tí poháňaní túžbou po ľudskej krvi sú prakticky nezastaviteľní.

Keďže sú vo Vládcovom paláci, je pravdepodobné, že tu žije skupina ľudí, ktorých pravidelne dovážal vlak z Misie. Ak by sa Genemu a ostatným podarilo ich nájsť, možno by získali dosť času a prišli by na ten liek... Dokážu Gene a Sissy zostať nažive? Dokážu ujsť súmračníkom a nájsť liek... alebo ich čaká iba smrť? Osud Genovi postaví do cesty aj Ashley June, jeho prvú lásku a zároveň tú najnebezpečnejšiu protivníčku, aká sa mu mohla dostať do cesty...

Akcia hneď zo začiatku?

Jedným z vynikajúcich tipov, ako zaujať čitateľa, je dať akciu hneď od začiatku. Autor knihy sa týmto pravidlom pravdepodobne inšpiroval, pretože hneď po prvej stránke malo moje srdce vážne problémy. Hneď od začiatku nás autor nešetrí a dáva príbehu napätie a akciu. Už po prvých stránkach som zadržiavala dych a tŕpla, čo sa stane ďalej. Myslím, že každým dielom sa autor v týchto akčných scénach zlepšoval. V prvej časti série sme si museli na takú poriadnu akciu trochu počkať, v druhej knihe už bola viac, ale na tento tretí diel to nemá. Až teraz autor naplno využil svoje schopnosti písať napínavé a strhujúce scény. Čitateľ (v tomto prípade ja) sa nemôže od knihy odtrhnúť a hltá stránku za stránku, pretože čitateľská zvedavosť mu nedovolí konať inak. No aj mne sa kládla otázka, či autor nedal všetko dobré hneď na začiatok...

Odpoveď je však určite NIE. Prvé dva diely ma naozaj bavili, ale s týmto tretím dielom sa to nedá porovnať! Séria sa mi od začiatku páčila a verila som, že autor to najviac "rozbalí" v poslednej časti. Mala som úplne pravdu, všetko rozuzlenie, zamotanie a na záver finálne rozuzlenie prišlo a v kombinácii s dokonalým spracovaním nemohlo vzniknúť nič iné ako fantastický príbeh.

Ak by som sa mala zamerať na dejovú líniu, veľmi ťažko by som hľadala kritické slová. Autor ma veľmi príjemne prekvapil. Predtým nastavil latku naozaj vysoko, no po Pasci mám pocit, že tú latku tak skoro nikto nedobehne (pravdaže, mám teraz na mysli knihy s upírskou tématikou). Upírov som nikdy nezbožňovala. Bolo to samé "túžim po krvi a chcem ťa zjesť", potom sa do seba zamilovali a všetko to bolo hrozne klišé. Andrew Fukuda však poňal túto tématiku trochu inak, zameral sa viac na dejovú zápletku a musím konštatovať, že sa to vyplatilo. Okrem skvelého deja sme však mali aj výborné postavy...

Gene a Sissy sú zrejme najdôležitejšie postavy, keďže spolu tvoria liek pre súmračníkov. Gene mi bol už od prvej knihy sympatický a stále som mu držala palce. Potom prišla Sissy a aj tú som si veľmi obľúbila. Gene bol ako rozprávač príbehu úplne excelentný a každá scéna je v príbehu výborne popísaná, nielen z dejovej stránky, ale aj čo sa týka pocitov a myšlienok Geneho.

Celkové zhrnutie je teda jasné, nie?! Nemusím sem ani písať hodnotenie, je jasné, že kniha má 1000% zo 100% :D Naozaj ma dostala a túto sériu som odporúčala už hádam každému (pod menším nátlakom z mojej strany si každý čitateľ z môjho okolia knihu prečítal a našťastie potom boli s knihou veľmi spokojní :) ). Na čo ešte čakáte? Bežte si knihu kúpiť! :D

Kris :3