Päť malých prasiatok (Agatha Christie)

21.06.2015 16:34

Päť malých prasiatok

Autor: Agatha Christie
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ
Séria: edícia Zelená knižnica

Za poskytnutie knihy ďakujem www.slovenskyspisovatel.sk/

Anotácia knihy

Ďalší vynikajúci detektívny rébus z pera legendárnej spisovateľky. Jedného dňa sa na Hercula Poirota obráti Carla Lemerchantová so žiadosťou, aby vyšetril šestnásť rokov starý prípad vraždy jej otca Amyasa Cralea, za ktorú odsúdili jej matku. Mladá žena je skalopevne presvedčená o matkinej nevine a prosí Poirota, aby odhalil skutočného vraha a očistil tak jej meno.

Slávny detektív sa teda pustí do pátrania a osobne sa stretne s ľuďmi, ktorí boli pred rokmi na mieste činu. Ak Amyasa Cralea nezabila jeho manželka Caroline, musel to urobiť niekto z nich... Rozohráva sa tak ďalší napínavý prípad klasickej britskej detektívky, aké vedela písať len Agatha Christie. Aj preto by ste prípad Päť malých prasiatok rozhodne nemali prehliadnuť!

Kniha má veľmi milý názov, taký rozprávkový. Ak by mi niekto povedal iba názov knihy a nie jej autora, určite by som si myslela, že ide o rozprávku. Ešte aj obálka vyzerá tak... rozprávkovo. Prasiatka sa na nej usmievajú, akoby to vôbec nebola kniha, v ktorej je skrytá vražda...

Agathu Christie rozhodne predstavovať netreba. Doteraz som mala česť skôr so sfilmovanými verziami Hercula Poirota, no musím poznamenať, že knižná verzia sa mi dokonca páčila o niečo viac. Autorka opisuje atmosféru naozaj vynikajúco a vďaka tomu má čitateľ po celý čas veľmi dobrý prehľad o dianí v knihe, čo určite oceňujem.

Zločin, ktorý Hercule Poirot vyšetruje, sa stal pred rokmi  a jedinými možnými dôkazmi sú výpovede svedkov. Kde inde by mohol detektív lepšie ukázať svoje vyšetrovateľské schopnosti, ako v takomto prípade? Hercule nám ich rozhodne dokazuje, pretože celé rozlúsknutie knihy je naozaj brilantné.

Keď som pozerala sfilmovanú verziu nejakého prípadu, takmer nikdy som nevedela, ako sa to nakoniec vyrieši. V knižnej verzii som však bola stratená ešte viac, čo bolo super! Konečne detektívka, ktorá pre mňa bola napínavá, zaujímavá a prekvapivá. Autorka si na čitateľa vymýšľa výborné zápletky, ktoré určite stoja za prečítanie.

Hodnotenie

Kniha Päť malých prasiatok sa mi veľmi páčila, preto ju hodnotím...

5/5

Kris :3