Prozreteľnosť (Jamie McGuierová)

19.10.2014 13:38

Autor: Jamie McGuierová

vydavateľstvo: YOLi

Prozreteľnosť

O čom kniha vlastne je?

Vysokoškoláčka Nina stretne krátko po smrti svojho otca tajomného a sympatického chalana. Čoskoro sa ukáže, že ich stretnutie nebolo náhodné. Jared sa objaví vždy, keď Nina potrebuje pomoc, pozná ju lepšie než ktorýkoľvek priateľ z internátu. Preskočí medzi nimi iskra, ale zo začiatku to vyzerá, že Jared sa obáva vyjadriť svoje city, pretože táto láska patrí medzi zakázané. Smrť Nininho otca okolo nej spustí lavínu udalostí o ktorých sa jej ani nesnívalo.

Postavy a dej

Nina mi ako rozprávačka bola celkom sympatická. Problém však nastal u Jareda. V knihách sa mi nepáči, keď je mužská postava jednoducho bezchybná (či už chrakterovo alebo výzorovo). Uznajte, nikto z nás nie je bez chyby. Ja rozumiem, že má nadľudské schopnosti a iba on ju môže ochrániť, atď. , ale nejde mi to do hlavy. Jednoducho si nedokážem predstaviť niekoho úplne dokonalého. Veď práve chyby nás robia nami. A to ma na ňom parádne štvalo. Ďalšou dosť zásadnou "chybičkou" pre mňa bolo neustále vyznávanie lásky. Rozumiem, keď je človek zamilovaný, je jednoducho... iný. Ale prečo si musia stále hovoriť ako sa veľmi navzájom milujú? To by nevedeli aj bez toho?! Kniha má cez 400 strán a ja by som to rozdelila na: 100-150 strán dej (maximálne!), 200 strán vyznávanie lásky a 100 strán naivného opakovania deja. Na druhej strane, keď knihu dočítate, ostane tam pomerne veľa vecí nedoriešených a som zvedavá, ako sa to vyvynie. Ďalšia vec, ktorá mi prekážala bolo, že sa jeden druhému stále ospravedlňovali a obhajovali to tým, ako toho druhého veľmi milujú. Nič v zlom, ale to už sa po tých 200 stranách nedalo zniesť!

Kniha má však aj dobré stránky. Dej sa zamotáva, čo môžem vnímať iba ako +. Páči sa mi aj paranormálny námet knihy (má to spojitosť s anjelmi). Škoda, že sa autorka viac sústredila na vyznávanie lásky a vzájomné odpúšťanie viac ako samotnému deju.

Môj názor na knihu Prozreteľnosť

Väčšinu svojho názoru som už prezentovala vyššie. Kniha má svoje výhody, aj nevýhody. Pri tejto knihe naozaj platí 100 ľudí, 100 chutí. Keď si tie negatíva (ktoré vlastne neboli zas až také tragické) odmyslím, dostanem celkom fajn knihu. Som zvedavá na pokračovanie, no som si takmer 100 % istá, že si druhý diel nekúpim. Nechcem sa totiž popáliť, pretože podľa prvého dielu to je 50 na 50.

Hodnotenie - body a percentá

Dostávame sa k záveru recenzie - k samotnému hodnoteniu.

Kniha získava...

3/5

A na percentá to máme...

60 %, no ak to nebudem rátať podľa bodov, dávam knihe 75%

 

Verím, že sa vám moja recenzia zapáčila. Ak áno, nezabudnite dať pod recenziou like (lajk) a pridať nejaký komentár - vždy ma potešia! Kris :3

Anketa

Páči sa vám táto recenzia?

áno (31)
62%

nie (19)
38%

Celkový počet hlasov: 50

Recenzia na knihu Prozreteľnosť

dakujem

Julka | 30.10.2014

Dakujem za tuto recenziu. Navnadila si ma na knihu, ktora sa mi velmi pacila. Musim s tebou suhlasit asi vo vsetkom, co si knizke vytkla. Citala si aj druhy diel?

Re:dakujem

Kris | 30.10.2014

Ďakujem za komentár, druhý diel som zatiaľ nečítala.

Krásna recenzia!

Sunset | 19.10.2014

Ahoj Kris,
zdalo sa mi, že si bola dlhšie neaktívna a bála som sa, čo sa deje :O Opäť si však priniesla trefnú recenziu (bez spojlerov, čo naozaj oceňujem) na známu a žiadanú knihu, čím si mi veľmi pomohla. ďakujem!

Re:Krásna recenzia!

Kris | 22.10.2014

Ďakujem za krásny komentár, Sunset! :)

Pridať nový príspevok