Prvá láska (James Patterson, Emily Raymond)

05.09.2015 17:47

Prvá láska

Autor: James Patterson, Emily Raymond
Vydavateľstvo: CooBoo (2015)
Séria: -

Za poskytnutie knihy ďakujem www.preskoly.sk/.

Knihu si môžete zakúpiť priamo TU.

O čom kniha je?

Čo môže byť vzrušujúcejšie, než výlet naprieč krajinou – navyše so svojou životnou láskou? Užívať si dni plné slobody, jesť nezdravé jedlá, ocitnúť sa na večierku plnom hviezd, oddávať sa adrenalínovej jazde... a možno zopárkrát prekročiť zákon? Jediný háčik môže byť v tom, ak váš milovaný spolupáchateľ netuší, že by ste ho pri tom najradšej držali za ruku a bozkávali. Presne na takéto dobrodružstvo sa vydá Axi so svojím kamarátom Robinsonom. No nečakajte bezduchú love story – rozprávky už vyšli z módy, život nie vždy beží podľa plánu a vždy sa môže objaviť niečo, pred čím sa jednoducho nedá utiecť...

Roadtrip je jednoznačne skvelý námet na knihu. Dá sa využiť v rôznych pozíciách a knižní hrdinovia môžu prežiť neuveriteľné dobrodružstvá, ktoré im čitatelia môžu len závidieť. Čo sa týka tohto výletu... očakávala som, že ma kniha chytí viac, že sa mi bude veľmi páčiť. Ostala som sklamaná hneď na začiatku, ako ukradli auto (urobili to počas knihy viackrát). Asi to malo vyvolať v knihe dojem rebelstva alebo niečo podobné, ale ja jednoducho nemám rada mladých, ktorí nevedia čo so sebou. Axi je slušné dievča, ale nechá sa nahovoriť na takúto hlúposť... ale dobre. Dajme tomu, že niekomu sa to páčiť môže.

Ako je napísané v anotácii - rozprávky už vyšli z módy. Priznám sa, že ja by som radšej brala asi tie rozprávky. Keby tam autori nedali tie záležitosti s rakovinu, mŕtvou sestrou a pod., určite by som povedala, že to je rozprávkové a sladké. Aj takto to bolo sladké, občas takmer na cukrovku, ale bola som ochotná prežiť to, pretože to nebolo písané úplne zlým štýlom.

Dej sa posúval rýchlo dopredu, my spolu s ním a autori dokážu písať štýlom, ktorí je mladým blízky. Kniha dýcha takou uvoľnenou atmosférou, miestami a nejakými akčnejšími scénami. Kapitoly v knihe sú krátke a dobre členené. Kniha je naozaj útla, jednoduchá, nič komplikované - úplne vhodná kniha do skúškového obdobia na konci roka. Trošku to už autori podľa mňa presladili s tou rakovinou a Axinou sestrou - to už bolo príliš. Nevyhovovalo mi to, pretože mi to prišlo trošku naivné - celkovo správanie Robinsona bolo v niektorých situáciách naivné.

O knihe sa toho veľa popísať nedá - je tenká (pre mňa), jednoduchá dejová línia s postavami, ktoré sa vlastne sami hľadajú... občas pôsobila kniha trošku chaoticky, ale napriek tomu som sa v neiktorých situáciách dokázala určite minimálne pousmiať - to bolo práve vďaka dobrému štýlu písania knihy.

Napriek tomu hodnotím knihu priemerne. Nedá sa povedať, že by ma nejako extra sklamala, ale zase to nebolo nič svetoborné, čo by mi nedovolilo spávať.
Verím, že aj táto kniha si nájde svojich čitateľov, ktorých určite zaujme na sto percent, aj keď som medzi nich možno nepatrila práve ja... :)

Kris :3