Reset (Amy Tinterová)

26.07.2015 15:37

Reset

Autor: Amy Tinterová
Vydavateľstvo: Egmont SK (2013)
Séria: -

Za poskytnutie knihy ďakujem www.preskoly.sk/.

Knihu si môžete zakúpiť TU.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Pred piatimi rokmi som zomrela.
     O 178 minút neskôr
           som vstala z mŕtvych.

RESET. Slovo, ktoré v ľuďoch vzbudzuje hrôzu. Bývali to úplne normálni ľudia, no po smrti si ich telo vytvorilo akúsi protilátku a oni opäť ožili. Ako rýchlejší. Sílnejší. Schopnejší a nebezpečnejší. Čím dlhšie sú ako ľudia mŕtvi, tým nebezpečnejší sú ako reseti. Wren 178 je najnebezpečnejší reset v Texaskej republike a pracuje pre KLEZ (Korporácia pre ľudskú evolúciu a zaľudnenie). Wren je ako skúsená a nebezpečná resetk poverená výcvikom nováčikov, regrútov. Keďže ona sama je najvyššie číslo, pochopiteľne si vyberá nováčikov, ktorí mávajú najvyššie čísla. Jej nováčikovia vždy prežijú a stanú sa z nich vynykajúci a dobre vytrénovaní reseti.
Až doteraz si vyberala tých najlepších, no prišiel Callum, chlapec, ktorýje prakticky človekom. Oživili ho už 22 minút po smrti, preto v ňom ostali takmer všetky ľudské pocity. Je pomalý, slabý a plače. Stelesňuje všetko to, čo sa Wren doteraz protivilo. Ona totiž neplače a nič necíti. Nikdy. Napriek tomu si Calluma ako nováčika vyberie a tým rozhodnutím prekvapí nielen svoje okolie, ale aj samú seba.

Wren, si naozaj taká bezcitná?

Hneď na začiatku knihy je akcia, prostredníctvom ktorej sa nám autorka snaží ukázať tú krutejšiu stránku Wren - najnebezpečnejšiu resetku, ktorá nad nikým nemá zľutovanie a nikdy nič necíti, ani bolesť, ani radosť. Iba plní rozkazy. Musím sa priznať, že presne takáto hrdinka mi vyhovovala. Wren zabili ako 12ročnú troma streľami do hrude, kvôli čomu jej ostali nepekné jazvy. Navyše vyrastala v najhoršej štvrti a jej rodičia boli ávislí na drogách a podobne. Jednoducho povedané, nikto by jej nezávidel takúto minulosť...

Teraz je však resetka a je naozaj dobrá. Poctivo trénovala a dávajú ju na najťažšie akcie. Veria jej, pretože je najsilnejšia a vždy plní rozkazy. Nikdy sa nad ľuďmi nezľutuje. Ani nad nováčikmi, ktorých tréning začína tým, že im láme kosti a núti ich zvyknúť si na bolesť (znie tokruto, ale vďaka tomu mnohokrát v akciách prežijú). No neskôr nám autorka dovolila nahliadnuť aj na jej inú stránku. Na tú, ktorá mala byť vďaka resetu pochovaná a skrytá...

Šoková terapia?

Je skvelé, ako autorka dej zamotáva. prekvapuje nielen čitateľa, ale aj samotnú hlavnú hrdinku. Jej rozhodnutia sa mohli zdať na prvý pohľad nepochopiteľné, ale nakoniec sa vždy ukázalo, že si za nimi Wren stojí a snaží sa bojovať do poslednej chvíle.
Zo začiatku som knihe veľmi nedôverovala, bála som sa, čo prinesie. Bála som sa poriadne sa začítať, ale prekvapilo ma, že som sa napriek obavám skutočne začítala. Dokonca som túto knihu nevedela pustiť z ruky ani na dovolenke (čo by nebol taký problém, keby ste sedeli na pláži. No, ja som bola poznávať najkrajšie mestá Talianska a ich pamiatky. A medzitým ako som čakala v rade na nejakú pamiatku - rady boli nekonečné, čítala som práve Reset a tá rada ubehla ako nič.)

Neschopný reset

Zo začiatku sa zdá, že vzťah medzi Wren a Callumom nebude priateľský - Wren ho od začiatku trénuje veľmi tvrdo a je nahnevaná, keď určité cvičenia nezvládne. Štve ju jeho pomalosť a úsmev (teda, neskôr sa jej ten úsmev páči). Callum bol jednoducho postava, ktorú si zamilujete. Či už pre jeho správanie alebo pre zaujímavú povahu. Medzi resetov pochopiteľne zo začiatku nezapadol, ale ku Wren sa naozaj hodí. Páči sa mi, ako autorka opisuje tréningy a akcie, ktoré Wren s Callumom podstupujú. Taktiež je naozaj zaujímavé vidieť Callumove pokroky. Tá snaha, ktorú vynakladá, aby sa zlepšil, tá drina... naozaj ho obdivujem. Opäť sa mi aj tu potvrdilo pravidlo - keď niečo chceš, musíš si to vybojovať.
Aj ostatné postavy sú zaujímavé - kniha obsahuje pomerne veľa vedľajších postáv. Mne z tých vedľajších javiac prirástla k srdcu Ever, Wrenina spoľubývajúca. Samozrejme, keď si niekoho obľúbim, prečo by sa niečo neskomplikovalo?! Ale nejdem nič prezrádzať...

Hodnotenie

Myslím, že knihu by si mal prečítať jednoducho každý, komu vyhovujú akčné knihy so zaujímavými zvratmi. Nie je tú núdza ani o takú klasickú lovestory, takže aj milovníci romantiky si prídu na svoje. Autorka by mala napísať aj pokračovanie, na ktoré som nesmierne zvedavá.

Knihu hodnotím...

5/5

Kris :3