Rytierova česť (Jana Pronská)

07.01.2015 13:30

Rytierova česť

 

Autor: Jana Pronská

 

Séria: -

Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Za poskytnutie tejto knihy sa chcem poďakovať www.slovenskyspisovatel.sk/. Knihu si môžete zakúpiť priamo TU

 

Anotácia

Deviaty román obľúbenej autorky ponúka strhujúci príbeh zo stredovekého Slovenska, plný lásky, zrady, pomsty a intríg. Keď sa rytier Filip po rokoch vráti domov z vojny, namiesto radostného zvítania s rodinou ho čaká obraz skazy: z jeho sídla zostali len ruiny, syn a žena sú mŕtvi. A keď vysvitne, že o šťastie ho pripravili intrigy jeho súrodencov, v duši sa mu usídli nenávisť a zanevrie na celý svet. Jeho pustovnícky život sa však skončí, keď mu osud privedie do cesty sokoliarovu chovanicu Katarínu. Len čo sa Filip dozvie, že krásna Katarína má nemanželskú dcéru s jeho starším bratom, ožení sa s ňou a začne kuť pomstu... 

Ak by som mala zhodnotiť najskôr obálku, tak tá je celkom pekne spracovaná a danú knihu aj vystihuje, hodí sa k nej.

 

Táto kniha je prvá, ktorú som od danej autorky čítala. Radí sa to k ženským románom, ešte k tomu historickým, a tie ma veľmi nezaujímajú. Napriekm tomu som po tejto knihe siahla nielen ja, ale zaujala aj moju maminu :D

Kniha bola teda historická. Páči sa mi, že autorka sa opiera o historické udalosti, ktoré sa naozaj stali. Kniha bola naozaj zaujímavá, vďaka nej som sa mohla aspoň takouto formou vrátiť do čias, keď bol život na našich hradoch a zámkoch v plnom prúde.

Autorka píše krátke knihy, ani táto nie je výnimkou. No dokáže do malého počtu strán vtisnúť veľký príbeh, čo obdivujem. Je to asi jediná autorka, o ktorej viem, že píše kvalitné aj historické romány, ktoré majú hlavu a pätu. Aspoň niekto taký sa u nás nájde :D

Kniha sa čítala naozaj rýchlo a aj celkom ľahko. Páči sa mi tiež, že autorka píše o historickom Slovensku. Kníh, ktoré sa odohrávajú v histórii je plno, tých kvalitných menej, ale takých, ktoré by mali kvalitu a boli ešte aj o Slovensku? Klobúk dole...

Najlepšie je, že tragédia v knihe nebola iba z jednej strany. Keď sa niečo pokašle, pokazí za všetko. Aspoň u mňa to tak VŽDY je, a konečne to pochopil aj nejaký autor. Jop, som zlá, ale keď mňa najviac "bavia" tie časti, keď hrdinovia musia odolávať problémom, pretože práve vtedy sa ukáže ich charakter.

Hrdinovia boli tiež realisticky vykreslení, čo hodnotím pozitívne.

Napriek tomu, že je táto kniha naozaj jedna z tých najlepších historických romancí, ja na takéto knihy očividne NIE SOM, preto strhnem pol boda.

Takže kniha má hodnotenie...

4,5/5

...

95%

Kris :3