Označená

11.07.2014 12:06

  

Niečo v skratke k obálke

Obálka knihy Označená sa mi celkom páči. Je tam pekný nadpis knihy, oko dievčaťa a rôzne vzory, ktoré sa veľmi pekne prelínajú. Myslím, že táto obálka sa celkom podarila.

Hodnotenie obálky: 4/5

Niečo k téme knihy

Témou série Škola noci sú upíri. Jedná sa o špeciálnu školu pre upírske mláďatá. Ak vás Hľadač označí za upíra, začne vo vašom tele prebiehať superzmena. Tú môžete zvládnuť iba v Škole noci, inak zomriete. To, že v Škole noci už ste neznamená, že vaše telo superzmenu prijme. Príbeh sa odohráva v prostredí tejto nezvyčajnej školy.

Téma tejto knihy nie je sama o sebe úplne zlá, práve naopak. Táto séria má cez 10 dielov, neskôr už sa dej iba naťahuje. On sa vlastne naťahuje už od prvej stránky, aby autorky mali stále o čom písať ďalej, snažia sa čitateľa udržiavať v napätí. Nie vždy sa im to však podarí, občas nám to lezie na nervy.

Postavy a dej

A dostávame sa k môjmu najväčšiemu problému. Ja som si vôbec nesadla s hlavnou postavou. Jednoducho sa mi veľmi nepozdávala, a hoci sa nám autorky snažili podložiť dojem, že Zoey myslí na druhých, stále som mala pocit, že kváka iba o svojich nudných problémoch, ktoré by sa dali ľahučko vyriešiť, keby použila svoju peknú hlavičku. Viem, som pomerne krutá, tak to vezmem z inej strany. Zoey nie je zlá rozprávačka, len ma občas zahrňovala až príliš svojimi problémami, ktoré rozoberala cez 5 strán, až potom prešla k deju. To považujem za poriadne naťahovanie. Keby riešila rôzne problémy, hľadala na ne riešenia, ale nie že stále fňukám 5-7 strán nad tou istou skutočnosťou, ktorú aj tak nemôžem ovplyvniť. Páči sa mi, keď v knihe vidím, ako sa hlavná postava snaží problém vyriešiť, ale tento štýl mi jednoducho nesedel. 

Čo sa týka ostatných postáv, tie mi až tak neprekážali. Najlepší priatelia hlavnej hrdinky sa mi zdali v pohode, len občas sa autorky snažili byť pre čitateľov vtipné, ale mne to vtipné jednoducho neprišlo. Čo už, asi nemám rovnaký štýl humoru.

Dej knihy... hm, už som spomínala nažahovanie? Vlastne áno. vidíte, keď to opakujem stále v každej druhej vete, a nedostávam sa viac k probelmatike knihy, recenzia vás nudí. Takto som to ja vnímala pri tejto knihe. Aspoň dúfam, že ste to pochopili správne :) Dej sa mi zdal celkom zaujímavý, len bol v mnohých častiach ľahko predvídateľný.

Hodnotenie knihy: 2,5/5

Hodnotenie knihy spolu s oblákou: 6,5/10

Komu by sa kniha mohla páčiť

Táto kniha sa radí medzi jednu z najhorších, čo sa týka kníh o upíroch. Ak máte radi túto tématiku, vyskúšajte to. Ale pripravte si pekný balíček trpezlivosti. Nielen na túto jednu knihu, ale keďže má cez 10 dielov, to je samo o sebe trošičku odstrašujúce, nie?

Niečo na záver

Myslím, že v recenzii som už povedala asi všetko. :)

Prajem vám pekné prázdniny, dúfam, že sa vám recenzia páčila!
Kris