Slza (Lauren Kateová)

12.12.2014 18:01

Slza

Autor: Lauren Kateová

Vydavateľstvo: YOLi (Ikar)

Za recenzný výtlačok ďakujem internetovému e-shopu www.preskoly.sk/ a knihu si môžete zakúpiť priamo tu: www.preskoly.sk/p/302558-slza/

Stačí sa pozrieť na tú nádhernú obálku... a už nemám slov! Je naozaj prekrásna! A priznám sa, že v prípade tejto knihy ma presvedčila práve obálka, ktorá je skutočne neskutočná :D

Priznám sa, začiatok knihy ma veľmi zaujal. Bolo to nápadité a vyzeralo to veľmi sľubne. Potom nastala istá fáza pri ktorej som naozaj hľadala zmysel knihy, ale našťastie som ho našla. Vlastne som našla omnoho viac...

Hlavnou hrdinkou je sedemnásťročná Eureka, ktorá má za sebou veľmi krutú skúsenosť, pri autonehode prišla o mamu. Tak vlastne musela ostať s otcom a jeho priateľkou Rhodou, ktorá Eureka veľmi nemusí (vysvetlil by mi niekto, prečo v KAŽDEJ knihe hlavný hrina/hrdinka nemá svoju nevlastnú mamu rád/a?!). Navyše ju Rhoda zapísala na sedenia u psychologičky. Samozrejme, Eureka tento druh lekárov neznáša, neverí, že by jej mohol niekto pomôcť, vlastne o žiadnu pomoc nestojí. Jednoducho svoj žiaľ dusí v sebe a NIKDY neplače. Práve toto je námet, ktorý ma veľmi zaujal (vlastne to bola tá veta na obálke: "Nikdy nevyroň jedinú slzu"). Neznášam totiž ľudí, ktorí sa presadia iba vďaka tomu, že vyronia zopár slzičiek. Ja to napríklad nedokážem, neznášam plač pred ľuďmi. Práve pre toto ma už od začiatku kniha zaujala.

Možno sa Vám bude zdať, že je kniha nezaujímavá. Treba však vydržať až do konca. Autorka ma prekvapila veľmi pozitívne, ale bolo to približne v polovici knihy, potom už sa mi zdala kniha perfektná.

Poznáte Atlantídu? Zdá sa Vám to povedomé? Áno, ide o tú legendu o zaplavenej krajine. Práve táto legenda autorku inšpirovala k napísaniu knihy Slza, stala sa hlavnou myšlienkou celej tejto série. A musím sa priznať, že ma to naozaj šokovalo! Je to veľmi zaujímavá téma. Autorka sa s ňou pohrala naozaj obdivuhodne.

Eureka my ako postava vyhovovala. To, že zakaždým odmietala plakať ma príjemne prekvapilo, jednoducho trvala na tom za každých okolností. Čo sa týka mužskej postavy, Andera, ten mi naozaj neuveriteľne pripomínal Jareda z knihy Prozreteľnosť. Myslím tým povahové črty. Už odmalička bol Eureke na blízku, hoci si to neuvedomovala. Tiež sa o ňu až prehnane stará... (dobre, zo začiatku to tak nevyzerá). A mne to naozaj začínalo prekážať!

Našťastie to autorka veľmi dobre vynahradila samotným dejom a pointou, vyvrcholením, ktoré je naozaj prekvapivé. Povedala by som, že to autorka stavila na neutralitu, každý si tu nájde niečo svoje. Milovníci záhad budú nadšení z dedičstva po mame, ktoré treba vylúštiť;tí, ktorým sa páči romantika tiež nebudú sklamaní;o fantasy prvky v príbehu rovnako nie je núdza; taktiež si tu nájdu niečo svoje aj tí, ktorým sa skôr páčia reálne príbehy, pretože podmienky aj prostredie sú realisticky vykreslené. Ako som už spomínala, každý si tu nájde niečo SVOJE.

Dej bol ku koncu aj napínavý, čo sa mi veľmi páčilo. Jednoducho si na tú najakčnejšiu scénu treba počkať, no stojí za to. To mi môžete veriť :D

Ale mali by sme prejsť na hodnotenie.

Kniha Slza si dnes odo mňa nesie 5/5, napriek tomu, že som tam nejaké drobnosti vytkla.

Na percentá je to, logicky, 100%.

Táto kniha ma veľmi zaujala, neuveriteľne ľahko sa mi čítala, autorka má skvelý štýl písania. Verím, že sa Vám recenzia páčila.

Kris :3