Spaľujúce puto (Jamie Reed)

24.12.2014 10:31

Autor: Jamie Reed

Spaľujúce puto (Kronika Cambion)

Za poskytnutie tejto knihy by som sa chcela poďakovať vydavateľstvu FRAGMENT. Knihu si môžete zakúpiť priamo TU

! Ide o druhý diel série Kronika Cambion. Pre tých, ktorí nečítali prvý diel je možné, že sa v takomto prípade môžu nachádzať v tejto recenzii spojlery. Ak ste teda nečítali prvú knihu, NEodporúčam vám prečítať si túto recenziu. Ak si ju však napriek tomuto varovaniu prečítate a zistíte, že naozaj pre vás obsahovala spojler, vaše námietky nebudem akceptovať, nakoľko som vás práve dostatočne varovala. Je to len pre vaše dobro :D (opakujem, tento úvod platí iba pre tých, ktorí prvý diel NEČITALI.) ! 

Anotácia:

Sú záhadní, príťažliví a nebezpeční ... sú kambioni.

Samare sa začína škola. Napriek Calebovej pomoci pre ňu stále nie je jednoduché ovládnuť svojho démona. Navyše o ňu prejavuje záujem najpríťažlivejší chlapec zo školy, Malik. Puto z minulosti, ktoré k nemu viaže Samaru, by mohlo zničiť ju i Caleba. Jediné zlé rozhodnutie a môže prísť o všetko. Najmä, keď Malik nie je tým, kým sa zdá byť.

 

Takže, po dostatočnom varovaní :D by sme sa mohli na túto knižku podrobnejšie pozrieť. Ako viete, Samara sa musí vyrovnať s novou skutočnosťou, pretože byť Kambionkou je pre ňu niečo nové. Myslím, že to s tým Malikom do anotácie dávať nemuseli, pretože nám vlastne nechtiac (aj keď nie úplne) prezradili celú zápletku. Hoci z anotácie nevyplýva, čo Malik JE, ale už si naňho od začiatku dávame pozor, a preto nás nové zistenia prakticky nezaskočia, jednoducho ich už očakávame.

Prvá kniha bola najmä o tom, ako Samara zistila, čo sú Kambioni, atď., to už všetci poznáme. Ale v tejto druhej sa, našťastie pre čitateľov, ktorí majú radi nové zvraty, objaví nová, veľmi nebezpečná postava. Povedala by som, že v tejto knihe mnoho akčných scén, ktoré sú dobre opísané, takže čitateľa zaujmú. Niekoľkokrát sa mi stalo, že som sa práve vďaka týmto scénam od knihy nemohla odtrhnúť.

Samra ostáva prakticky stále rovnaká (čo sa týka charakteru), až na detail, že musí hostiť Lilith (netuším presne, ako sa to druhé meno na L píše, ale verím, že som sa trafila :D ). Najviac sa mi na Samare páči, že nie je dokonalá. A že rozmýšľa mozgom. Pretože to mnohé hrdiny očividne zabudli. Samara je však stále rovnako bojovná, priam miestami výbušná, ale pri tých situáciách sa jej vôbec nečudujem.

Ako je napísané v anotácii - jediné zlé rozhodnutie a môže prísť o všetko. Táto veta by mohla chrakterizovať celú knihu. Skutočne je plná závažných rozhodnutí a zvratov, ktoré ovplyvnia život našich hrdinov.

Kniha sa mi páčila, nečakala som, že môže byť ešte lepšia ako prvý diel! Ale ona to dokázala... :D Každou stránkou ma dej vtiahol viac a viac, no a mne neostávalo nič iné, iba s napätím hltať každú stránku, aby mi žiaden detail neunikol.

Aby som prešla aj k postavám, prakticky nemám čo vytknúť. Samara na mňa pôsobí naozaj inteligente a rozvážne, no nie je zase príliš seriózna. Stále je verná svojmu sarkazmu a miestami možno tvrdšiemu humoru, ale mne jej štýl absolútne vyhovuje! Práve preto ju obdivujem. Vlastne na nej obdivujem viacero vecí, v realite by sme zrejme mohli byť priateľky, čo je zvláštne pretože väčšinou mi hrdinky lezú na nervy. 

samaraDokelu, ja naozaj neviem, čo mám tejto knihe vytknúť! Žeby som cez Vianoce zmäkkla natoľko, že už nedokážem nikde nájsť negatíva? TO hádam nie! Nebojte sa, to len pri tejto knihe sa mi tie negatíva  hľadajú akosi ťažšie. Čoby ťažšie, je to prakticky nemožné!

To je jeden z dôvodou, prečo mám túto knihu tak neuveriteľne rada. Číta sa naozaj ľahko, prakticky sama. Hlavní hrdinovia sú prirodzení, podľa opisov si ich viem veľmi živo predstaviť a počas čítania som vôbec nepochybovala o ich existencii v reálnom svete. Ani na sekundu. Autorke som "žrala" naozaj všetko, čo sa mi väčšinou nestáva O.o 

Z môjho kladného hodnotenia (nezvykajte si na to) mi teda logicky vyplýva, že...

kniha získava  5/5

... 100 %

Verím, že sa vám recenzia páčila!
Kris :3