Vo svete Ginny Moonovej (Benjamin Ludwig)

07.06.2017 17:55

Vo svete Ginny Moonovej

Život Ginny je rovnaký ako život jej štrnášťročných rovesníkov, s jedným zásadným rozdielom - Ginny je autistka a jej svet vyzerá inak, hoci je rovnaký...

Ginny si prešla rôznymi trumami, ktoré by pre zdravé deti boli skutočne trýznivé, vzali ju matke, prešla si množstvom pestúnskych rodín. Páčilo sa mi, ako reálne boli situácie v knihe vykreslené, bez servítky, tak, ako to v dnešnom svete býva, ak je niekto "slabší jedinec". Podarilo sa jej nájsť šťastný domov, no jedno jej chýba - Bábika. Pre Ginny sú dôležité pre nás úplne absurdné a nepredstaviteľné veci, napríklad, že deň musí začínať ôsmymi bobuľkami hrozna. Príbeh, ktorý ukazuje, ako sa všetci túžime zaradiť...

Musím povedať, že v mnohých smeroch mi kniha pomohla vidieť svet z inej perspektívy, ukázala mi, že každý vnímame svet inak, a na tom nie je nič zlé. Že každý túžime niekam patriť. Myslím, že kniha je zaujímavým čítaním, ktoré vám dodá trochu iný pohľad, a možno už sa budete na iných ľudí pozerať menej odsudzujúco. Nikdy neviete, čím si prešli.

Zároveň oceňujem originálnu tému, s ktorou som sa predtým v príbehoch nestretla. Preklad knihy je výborný, je písaná pútavo a zaujímavo, hoci sa v nej vyskytujú už spomínané absurdné situácie, v ktorých je vidieť, že Ginny má úplne iné priority. Páčilo sa mi, ako bola v knihe vykreslená. Dodala knihe neuveriteľnú atmosféru, ožívala mi pred očami, a jej príbeh taktiež. Ani sa nedá povedať, že by v príbehu boli nejaké slabšie časti... je to jednoducho príbeh, ktorý stojí za prečítanie.