Zbohom nevinnosť (Cora Carmack)

31.03.2015 15:02

Zbohom nevinnosť

Autor: Cora Carmack

Vydavateľstvo: Ikar (YOLi) - 2015

Séria: Zbohom nevinnosť (1/2)

*-*-*-*-*-*-*-*-*

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem YOLi (Ikaru). Knihu si môžete kúpiť TU.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Anotácia

"Môže nevydarený vzťah na jednu noc prerásť v lásku?

Študentku herectva Bliss Edwardsovú už nebaví byť poslednou pannou v okolí, preto sa rozhodne pre radikálne riešenie – románik na jednu noc. Keď napokon dôjde na lámanie chleba, spanikári a utečie z vlastného bytu pred príťažlivým mužom pod absolútne priehľadnou zámienkou. Trapasom však zďaleka nie je koniec. Na druhý deň jej na úvodnej hodine semestra predstavia nového učiteľa a Bliss od údivu padne sánka. Pred ôsmimi hodinami ležal nahý v jej posteli!
Bliss sa ide prepadnúť od hanby a to sa školský rok ešte len začal. Ako na potvoru naráža na príťažlivého učiteľa Garrica na každom rohu a trápnym situáciám niet konca-kraja. Hoci sa obaja zhodli na tom, že ich posteľové dobrodružstvo bol obrovský omyl, Garric po pôvabnej študentke neustále poškuľuje. Alebo si to Bliss len namýšľa?"

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Nech láska zvíťazí! Ale nie, robím si prču...

Začnime ale pekne po poriadku, tak ako sa to má. Viete, čo je najnovší problém 21ročných dievčat? Napríklad takú hlavnú hrdinku Bliss trápi obrovský problém. Poviete si - má problémy v škole? Nie, kdeže. Zomreli jej rodičia? Nie, opäť vedľa. Má niekto z jej okolia nejakú zákernú chorobu? Nie, takú knihu sme tu už mali. Bliss má OMNOHO väčší problém... je PANNA! Hrozné, čo?! Je to ten najväčší problém, aký si viem v tejto chvíli predstaviť a byť na jej mieste, no poviem vám... rovno sa idem "odbachnúť".

To by som teda spravila ja, no vráťme sa k Bliss. Ona sa rozhodne (vlastne to za ňu rozhodne jej najlepšia kamarátka), že si nejakého chlapa pôjde uloviť do baru a tento problém hravo vyrieši! Hah, už po tejto prvej vete si každý "skúsený" čitateľ vie dať dokopy, či sa to našej Bliss podarí.

Keďže trapasy sú všade a vždy prítomné (obzvlášť vtedy, keď nám majú v knihe vytvárať... vtipné situácie), Bliss zistí, že muž, ktorý pred pár hodinami 

bol u nej v byte je jej nový učiteľ! Zdá sa vám, že ste už podobný námet (až na ten problém hlavnej hrdinky) čítali? Naozaj? Neuveríte, ale aj mne! Napríklad v takej knihe Život jedna báseň tu podobný motív nastáva (vlastne rovnaký zvrat), keď partner (skoro partner, milenec... to je jedno, aj keby to bola jej plyšová opica) je nový učiteľ hlavnej hrdinky. Vážne, kebyže neprečítam Život jedna báseň, poviem si - skvelý námet! To sa podarilo! Ale keďže som tú knihu čítala, ostáva mi povedať iba jediné - Zbohom dobré hodnotenie tejto knihy.

Táto kniha sa mi tak podobala na Život jedna báseň, že si to ani neviete predstaviť! V tej knihe mám spomínané umenie (písanie básní) a v tejto máme hlavnú hrdinku, ktorá študuje herectvo a to má tiež v knihe svoje miesto. Zvláštne zhoda okolností, nie?

Odmyslím si teda tú podobnosť, lebo by ma asi porazilo. Zameriam sa na postavy...

Bliss je presne dievča, ktoré je trochu... roztržité a je priam MAGNETOM na  vtipné (podľa mňa skôr nepríjemné a trápne) situácie. Problémy priťahuje jedna radosť. Na druhej strane má občas chvílky, keď dáva také hlášky, že som sa nemohla prestať smiať (alebo čudovať?). Uznávam, zmysel pre humor rozhodne mala. Už samotné vnímanie príbehu jej očami bolo viac než zaujímavé. Jedno však na Bliss nedokážem pochopiť (vlastne je toho viac, ale... detail). Bude končiť herectvo, ale tvrdí, že vždy na nej vidno, keď klame. Že celá očervenie, atď. Teraz seriózne - ako je sakra možné, že študentka herectva nevie klamať? To asi dobrá herečka nebude. Veď herci na javisku v podstate celý čas "klamú". Musia predstierať, že sú niekto iný, vžiť sa do svojej postavy... a ONA hovorí, že klamať nevie? Okej, to ešte pochopím. Ale ako je sakra možné, že očervenie a pod.? Nič v zlom, ale toto vyvracia všetky zákony logiky, ktoré ja uznávam :D

Nelogické, nie? Na Garrickovi mi prekážala jedna vec - bol prakticky dokonalý. Neberte to teraz v zlom, existujú mužské postavy v knihách, ktoré mi prídu maximálne dokonalé a zbožňujem ich. Toto však nie je ten prípad. Na Garrickovi mi prišla tá dokonalosť umelá a nedokonalá. Práve som povedala (prepáčte, napísala) asi jednu z najväčších blbostí môjho života... Ako to vysvetliť? :D No, mal dokonalý výzor (okej, tu ma to ešte tešilo), dokonalý prízvuk (američanom príde britský prízvuk hrozne "sladký" a "sexi"), dokonalú povahu (samozrejme, je úplne chápavý, stále chce Bliss pomáhať v akejkoľvek situácii, túži po nej aj keby mohol mať hociktoré iné a lepšie dievča, neochvejne ju miluje a NIKDY neprestene... blá, blá, blá...). Stačilo vám to na vysvetlenie, že? Inak, keby to niekto chcel takto vysvetliť mne, asi by ma porazilo. Ja viem, no čo už. Nikto nie je dokonalý. Všimli ste si dúfam, akú krásnu metaforu (alebo čo to je) som vytvorila :D

Ďalšou iritujúcou vecou bol slabý náznak nepodareného ľúbostného trojuholníka, ktorý v knihe trochu bol a vlastne nebol. Aj ja som z toho bola trošku zmätená. No, aspoň tam slabý záchvev konkurencie bol. Aspoň.

Na druhej strane, nedá sa na knihe vidieť iba negatíva. Nebolo to úplne zlé čítanie. Občas som sa naozaj pobavila, občas som na knihu zarazene pozerala. Autorka teda u mňa dokázala vyvolať nejaké pocity, čo je fajn. K postavám som si nejako veľmi cestu nenašla, no neboli úplne na zahodenie. Len to nebude zrejme jeden z mojich obľúbených knižných párov. Vlastne to tak nebude určite.

Ako negatívum považujem aj veľmi ľahkú predvídateľnosť knihy. Zvraty tam síce sú, no nie také, že by otriasli aj vaším svetom. Nič extra. Sú tam, ale asi tak aby sa nič nepovedalo.

Som naozaj fakt prekvapená, ako veľmi sa stala táto kniha populárnou. Má výborné hodnotenia (ani ja ju nezhodnotím úplne zle, ale aj tak... aby mala kniha 100% alebo 90%? To mi príde trošku prikrášlené. No, sto ľudí, sto chutí).

Dej nebol pre mňa nejakým spôsobom nič výnimočné. Kniha preto je ľahké, oddychové čítanie skôr pre nenáročných čitateľov.

Hodnotenie

Nebudem k tomu zbytočne kecať okolo, už som to zhrnula dostatočne :D Dávam...

3/5

Kris :3