Život Riley Bloomovej: Žiara

29.06.2014 14:34

     

Niečo v skratke k obálke:

Obálka tejto knihy sa mi neuveriteľne zapáčila. Škoda, že sa to nedá povedať aj o príbehu. Nesúď knihu podľa obalu. Toto príslovie má v prenesenom zmysle znamenať, že aj pod škaredým obalom sa môže skrývať skvelá kniha. V tomto prípade je to však naopak. Keby sa hodnotila iba obálka, táto kniha by skončila veľmi dobre. Okrem toho je zaujímavý aj poťah obálky, nie je to klasický hardback.

Hodnotenie obálky: 4/5

Niečo k téme knihy:

Táto kniha má byť o posmrtnom živote. Celkom zaujímavá téma, nemyslíte? Aspoň ja som očakávala, že sa s ňou autorka viac pohrá. Ona to však neurobila, posmrtný život, ktorý je tak spomínaný v anotácii a má tejto knihe dodať jedinečnosť je však iba nepodstatné pozadie knihy. V tomto ma Alyson ohromne sklamala. S touto tématikou sa dá tak skvelo pohrať, ale ona tak neurobila. Škoda, mohlo to byť zaujímavejšie.

Postavy a dej:

Riley, hlavná hrdinka má mať 12 rokov. Na svoj vek sa však nespráva. Je prefíkaná, skúsená a každého si vie podmaniť. Myslíte si, že sú takéto 12 ročné deti?! Ja rozhodne nie! Dobre, nie je to tak dávno, čo som mala aj ja 12, ale nesprávala by som sa tak ako Riley. Ona sa chvíľu správa príliš dospelo, potom zas až veľmi detinsky. Jednoducho sa mi zdá, že sa autorka nevedela do nej vžiť najmä pre zle zvolený vek.

Dej bol strašne nudný, neoriginálny, miestami sa mi zdal akoby okopírovaný z iných diel. Autorka sa s touto témou, ani postavami nedokázala nejako stotožniť. Počas čítania som viackrát v električke takmer zaspala! Dej je ľahko predvídateľný, nezahráva sa s čitateľom a autorka sa miestami (podľa mňa až zúfalo) snaží získať si priazeň čitateľa, no neúspešne. Jednoducho tá kniha nemá "šmrnc" ani nápaditosť. A najviac zo všetkého ma dostala anotácia (citujem): "Dojímavý príbeh o posmrtnom živote, o hľadaní seba samého a o duchoch medzi nami". V tejto vete je viac hlúpostí než v celej knihe (a verte mi, tá kniha mi príde skoro celá ako hlúposť). Dojímavý príbeh?! To ako vážne? Mňa v tej knihe nedojalo ani jediné slovo, a to sa považujem za precitlivelú. Plakala som napríkald pri knihe Tigrov osud, a to sa skončilo šťastne! A vraj o posmrtnom živote! Túto tému si autorka požičala iba ako pozadie, aby sa mala o čo oprieť, inak to nerozvíjala. O duchoch medzi nami? Dobre, toto trošku dáva zmysel, keďže Riley sa na Zem vrátila, ale aby splnila svoje poslanie a previedla iné duše cez most. Odporúčam ľuďom, ktorí píšu anotáciu, aby si knihu vopred prečítali, a až potom k nej niečo napísali! Ušetria tým čitateľom nemalé peniaze.

Hodnotenie knihy: 1,5/5

Hodnotenie knihy s obálkou: 5,5/10 (a to má tá kniha iba vďaka obálke)!

Komu by sa kniha mohla páčiť:

Kniha je určená pre čitateľov vo veku 11-12 rokov. Inak naozaj netuším, komu by sa táto kniha páčiť mala, pretože u mňa zlyhala na celej čiare.

Niečo na záver:

Táto kniha ma úplne, absolútne sklamala. Očakávala som niečo nové, zaujímavé - a presne to mi tam chýbalo. Tá originalita. Nuž, táto kniha sa podľa mňa autorke veľmi nepodarila. Možno nabudúce budú jej ďalšie knihy lepšie (dúfajme)!

Kris :3