Zradená

12.07.2014 13:38

Máme tu recenziu na druhý diel série Škola noci, dúfam, že sa vám recenzia bude páčiť!

Niečo v skratke k obálke

Obálka tejto knihy sa mi tak ako pri prvom dieli páči úplne rovnako, preto ju hodnotím zhodne s prvým dielom.

Hodnotenie obálky 4/5

Niečo k téme knihy

Dej knihy sa opäť odohráva v Škole noci a blízkom okolí. Je to pokračovanie upírskej série.

Postavy a dej

V tejto knihe sa mi hlavná hrdinka miestami ešte viac sprotivila. Jednoducho mi vôbec nie je sympatická, ale na druhej strane je dobrá rozprávačka. Dej sa rovnako ako v prvom dieli miestami zdržuje, a celkovo napreduje na môj vkus príliš pomaly. Čo sa týka postáv, nepáči sa mi, že autorky nechali zomrieť postavu, voči ktorej som ako jedinej z tejto série nemala žiadne výhrady. Aj tak si myslím, že tá postava zase nejako "ožije". To považujem za veľké negatívum, pretože práve dotyčná postava udržovala moju pozornosť, aj priazeň.

Prejdime k ostatným postávam. Ak ste čítali prvý diel, viete, že Zoey sa stala vodkyňou Dcér tmy, a že ako jediné mláďa má moc nad všetkými živlami. Počas jej prvého obradu však všetci jej priatelia tiež nadobudnú moc nad jednotlivými živlami. S prepáčením, ale mne to pripadá ako totálna hlúposť. Absolútne nevhodné a hlúpe. Keby v tejto sérii ostala výnimočná iba Zoey, možno si poviete: "Aha, zas je to iba o výnimočnej hlavnej postave", ale mne by to tak vyhovovalo viac. Alebo keby nadobudla moc nad živlami iba jedna z postáv, poviem si: "Wow, toto so nečakala, to je super", ale keď postupne počas toho obradu nabrali moc prví dvaja, vedela som, ako to bude pokračovať. Autorky chceli čitateľa prekvapiť, a udržať si jeho priazeň, ale u mňa sa im to nepodarilo.

Dej knihy je však oveľa napínavejší, aj zaujímavejší ako v prvom dieli. Tu sme mohli vidieť aj reálny posun deja. Páčilo sa mi to s tými záhadnými vraždami, aj celé vyvrcholenie. A nakoniec je zaujímavým zistením aj samotný páchateľ. Dej sa mi pozdával oveľa viac a kniha Zradená sa mi páči omnoho viac ako prvý diel série.

Hodnotenie knihy: 3,5/5

Hodnotenie knihy spolu s obálkou: 7,5/10

Komu by sa kniha mohla páčiť

Ak ste čítali prvý diel, a páčil sa vám, je logické, že siahnete aj po tomto druhom dieli. Keďže ide o pokračovanie, nepoviem vám viac odporúčaní, ako som napísala v recenzii na prvý diel.

Niečo na záver

Túto knihu považujem za oveľa vydarenejšiu ako jej prvý diel. Dokonca ma to celkom láka aj na pokračovania! Len keby tá séria nebola tak nekonečne dlhá....

ODKAZ na zrencenzovaný prvý diel série Škola noci (Označená): TU

Kris :3