Half Wild - Polodivý (Sally Greenová)

01.05.2015 13:30

Half Wild: Polodivý

Autor: Sally Greenová
Vydavateľstvo: Ikar (YOLi) 2015
Séria:
Half Bad (2/2)

 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Ikaru (YOLi). Knihu si môžete kúpiť TU.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Odporúčam vám prečítať si najskôr recenziu na prvý diel tejto série (Half Bad - Polozlý): TU.

Je to recenzia písaná ešte v mojich blogerských začiatkoch, prosím, berte na to ohľad (z tohto dôvodu mi po prečítaní danej recenzie netreba písať, že som sa v písaní zhoršila, keďže daná recenzia vznikla omnoho skôr ako táto). :D Upozornenie: Pre tých, ktorí nečítali prvý diel by mohla táto recenzia teoreticky obsahovať spojlery. Pravdaže, snažím sa im vyvarovať, ale keďže ide o pokračovanie, recenzia je skôr určená pre tých, ktorí si už prvý diel prečítali a váhajú, či v sérii pokračovať.

 

Nathan je, ako to už vieme z prvého dielu, polovičiak, teda je z polovice biely a z polovice čierny čarodejník. Je všetkými nenávidený a odsudzovaný pre svoj pôvod. Bieli čarodejníci by ho najradšej videli mŕtveho, keďže je syn najhoršieho čierneho čarodejníka, Marcusa. Čierni čarodejníci ho zase chcú zneužiť pre svoje plány. V tomto svete musí Nathan neustále utekať a bojovať o život. Je jediný, kto by dokázal Marcusa poraziť, aj keď on sám to veľmi v pláne nemá. Chce zachrániť Annelise, svoju lásku. Za pätami má lovcov, ktorí ho chcú prinútiť, aby otca zabil. Ak sa proti Marcusovi nepostaví, Annelise príde o život. Jej život sa dá vymeniť iba za Marcusovo srdce. Nathan stále ostáva vo svojom úkryte, ktorý však už nie je bezpečný. Mal sa v ňom stretnúť s Gabrielom, no dni plynú a Gabriel nechodí. Raz v úkryte Nathan pristihne muža, Nesbitta. Ten v úkryte hľadal listy, ktoré patrili Gabrielovi. Spoločne s ním sa vydáva za čiernou čarodejnicou Van, ktorá zhodou okolností obdivuje Nathanovho otca...

 

*Viem, že Nathan je polovičiak a že je muž, ale nemohla som odolať - ten obrázok som sem dať musela :D*

 

"Dostaneš mocný dar, ale až podľa toho, ako ho budeš používať, sa uvidí, či budeš dobrý, alebo zlý"

Nathanovi bol zverený mocný dar, ktorý sa musí naučiť správne ovládať a využívať (najmä v boji). Oproti otcovi sa však cíti slabý a nechce sa mu postaviť. Hoci je Marcus najhorší čierny čarodejník a zabil mnoho ľudí, stále je to jeho otec, ktorému vďačí za život aj za dar. Snaží sa nájsť možnosť, ako nájsť a zachrániť Annelise. Po tom, čo mu zmizol aj Gabriel bol úplne na dne, pretože sa tým narušili všetky plány. Našťastie sa objaví Nesbitt a ten Nathanovi do istej miery pomôže...

 

"A tak tu sedím na strome a obhrýzam si nechty, ja Nathan, Marcusov syn, dieťa, ktoré si má zabiť otca, dieťa, ktoré chcelo otcovi vrátiť fairborn a dokázať mu, že mu neublíži, ibaže to celé domrvilo a nôž stratilo."

V druhom dieli máme možnosť spoznať Nathana trošku inak ako sme ho poznali doteraz. V prvom dieli bol častokrát ustráchaný a nedokázal konať, v pokračovaní sa z neho pomaly stáva dobrý bojovník, ktorý dokáže využiť situáciu vo svoj prospech a zneškodniť nepriateľa. Nathan viac dozrel a svoje konanie si konečne začal aj uvedomovať a premýšľať nad ním. Je si viac istý sám sebou a vidieť to aj na jeho činoch. Je omnoho dospelejší a ako postava určite prešiel vývojom z prakticky neschopnej postavy do sebestačného čarodejníka.

 

"Môj dar ma trápi, všetko ma trápi. S pomocou Annalise sme nijako neporočili a Gabriel sa musí vrátiť do čarodejníckej podoby"

Dej je v pokračovaní omnoho zaujímavejší a zamotanejší. Prvý diel ma veľmi nebavil, ale bola som zvedavá na pokračovanie. Chcela som vedieť, ako bude Nathan ďalej postupovať. Keďže sa mi prvá kniha čítala rýchlo a ľahko, siahla som aj po tejto druhej. Tentokrát som neostala sklamaná. Autorka zápletku výborne vyhrocuje a zamotáva a zamotáva... ako čitateľka som si už nebola ničím istá. Každou stranou som bola viac a viac zvedavá, chcela som vedieť, čo sa stane ďalej.

 

"A tá druhá prísada?" spýtam sa. "Och, to by si mohol vedieť," povie Van a zahasí cigaretu. A z toho, čo povie a ako sa na mňa díva, mám pocit, že poslednou prísadou je niečo zo mňa. "Moja krv?" tipnem si. Van sa na mňa usmeje. "Och, to nie, zlatko, čosi oveľa temnejšie. Musíme použiť tvoju dušu."

Určite tomu napomohol aj autorkin štýl písania, ktorý je podobne ako v prvom dieli výborný, pútavý a zaujímavý. Dokáže čitateľa zaujať a podrobne opísať dej, čo sa mi na knihe veľmi páčilo. Taktiež ma zaujal aj Nathanov dar, ktorý sa musí Nathan naučiť ovládať. Je to veľmi ťažko ovládateľný dar a preto je skutočne zaujímavé sledovať, ako sa s tým Nathan popasuje.

 

Zaujímavý je aj vzťah medzi Nathanom a Gabrielom. Je to také netipické priateľstvo, ktoré sa tak trochu skomplikuje. Musím sa priznať, že ma ten zvrat celkom zaskočil. A to bol ešte jeden z tých celkom menších zvratov... Myslím, že môžeme prejsť na hodnotenie.

 

Hodnotenie

Kniha ma určite zaujala. Bola omnoho lepšia ako prvý diel. Neviem, čo by som mohla konkrétne vytknúť. Autorka sa s pokračovaním pobila naozaj obdivuhodne a výborne ho spracovala. Pokračovanie sa mi páčilo omnoho viac ako prvý diel, a preto aj keď tam možno nejaká chybička krási bola, udeľujem vyšší počet bodov ako naposledy. Nemám teda inú možnosť, musím knihe udeliť...

5/5

Kris :3