Experiment

30.06.2014 18:50

Niečo v skratke k obálke:

Opäť ako u predchádzajúcich dielov, obálka je skutočne nádherná a výstižná. Veľmi pekne spracovaná.

Hodnotenie obálky: 5/5

Niečo k téme knihy:

Zdalo sa mi, že Experiment sa k Divergencii neradí. Akoby to napísal niekto iný. V Experimente sa nachádza príliš veľa genetiky a politiky. Aj v predošlých dieloch sa o to jednalo, ale tu to bolo najmä o politickom rozvrate mesta a genetickom zložení obyvateľov. Ďalej nesúhlasím so záverom knihy. Tris nepatrila medzi moje úplne "naj naj" postavy, ale takýto koniec si nezaslúžila ani ona, ani táto séria! Experiment mi prišiel skôr ako politická kniha, viac sa autorka zamerala na vysvetlovanie príliš veľa genetiky a menej sa venovala deju a postavám.

Postavy a dej:

Už som to trošku načala... Experiment sa mi k Divergencii nehodí ani postavami. Všetci mi prídu iní. Očakávala som úplne iný príbeh. Neviem presne povedať, či ma Experiment sklamal alebo práve naopak. Mám z toho zmiešané pocity. A keby tam neboli rovnaké postavy, ani by som si nevšimla, že o k Divergencii patrí. Okrem toho je v tejto knihe rozprávač aj Tobias, takže máme rozprávačov dvoch. A teraz, keďže sme od začiatku boli zvyknutí na Tris, je to pre nás šok. Vo viacerích knihách je to rovnako ako tu, že v poslednom dieli sú 2 rozprávači, ale občas sme tu mali problém privyknúť si na Tobiasove podanie príbehu, na jeho zmýšľanie. Mne sa to k podávaniu príbehu od Tris jednoducho nehodilo a viac ma to miatlo ako by mi to malo prospieť. :/

Hodnotenie knihy: 3,5/5

Hodnotenie knihy s obálkou: 8,5/10

Komu by sa kniha mohla páčiť:

Ak ste čítali predošlé dva dieli, skúste aj tento tretí. A tiež, ak máte radi knihy, ktoré sú skôr na logiku, genetiku a politiku, Experiment by sa vám mal pozdávať.

Niečo na záver:

Divergencia je jedna z najúspešnejších sérií v súčastnosti. Experiment bol dlho očakávaný a mne sa až tak veľmi nepozdával. Nie že by sa mi to úplne nepáčilo, to nie, ale bola som z tej knihy občas zmätaná a trvalo mi pomerne dlho, kým som si dokázala usporiadať myšlienky a ako - taký názor na túto knihu.

RECENZIA NA DIVERGENCIU - ODKAZ: TU

RECENZIA NA REZISTENCIU - ODKAZ: TU

 

Experiment

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok

Anketa

Páči sa vám recenzia?

áno (26)
100%

Celkový počet hlasov: 26